آینده صنعت پرداخت با هوش مصنوعی

آینده صنعت پرداخت با هوش مصنوعی

 

 به طور حتم شما نیز امروز می‌دانید هوش مصنوعی آمده است که تمام جوانب زندگی ما را متحول کند. اینکه لازم نیست برای هر نقل و انتقالی به بانک یا حتی عابربانک مراجعه کنید حس خوبی در من ایجاد می‌کند. شما نیز از این نظم و سرعت برای انجام امور مالی‌تان لذت می‌برید؟

 هوش مصنوعی با کمک به صنعت پرداخت از طریق حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران، توانسته انقلابی نو در این زمینه به وجود بیاورد.

هوش مصنوعی در صنعت پرداخت با به‌کارگیری ابزارهای مبتنی بر این هوش، سبب بالا رفتن سرعت در انجام تراکنش‌ها از طریق درگاه پرداخت و جلوگیری از به وجود آمدن تقلب و سوءاستفاده می‌شود. این نوع فناوری با وجود الگوریتم‌های یادگیری، توانایی شناسایی تراکنش‌های مشکوک و پردازش شمار زیادی از تراکنش‌ها را دارد و به همین دلیل تراکنش‌های مشکوک در زمان کمی شناسایی می‌شوند. اگر شما هم کنجکاو این هستید که بدانید آینده صنعت پرداخت با وجود هوش مصنوعی چگونه خواهد شد، همراه ما باشید تا انتهای این مقاله.

 

 تغییرات در صنعت پرداخت

 آینده اقتصاد و خصوصاً حیطه پرداخت در حال تحول است و دچار دگرگونی بزرگی خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید پرداخت‌ها از طریق درگاه پرداخت اینترنتی و درون برنامه‌ای و خرید از فروشگاه‌ها به‌صورت آنلاین بیشتر انجام می‌شوند و افراد ترجیح می‌دهند تا به‌صورت آنلاین پرداختی‌های خود را انجام دهند.

 در گذشته استفاده از روش‌های آنلاین برای پرداخت‌ها مرسوم نبود تا با همه‌گیری کرونا، این کار در میان مردم سیار رواج پیدا کرد. علاقه مردم در بالا رفتن سرعت و البته بیشتر شدن امنیت سبب شد، تفاوتی بین پرداخت آنلاینی و حضوری نباشد.

 فروشگاه‌ها نیز با داشتن امکان خرید غیرحضوری سبب یکپارچه‌سازی این نوع پرداختی‌ها شده‌اند و مشتریان می‌توانند به سلیقه و صلاحدید خود، انتخاب مناسبی برای پرداخت داشته باشند. شما حتی می‌توانید برای پرداخت از یک گوشی هوشمند در خانه، محل کار و در زمان رفت و آمدتان استفاده کنید.

 

 کمک هوش مصنوعی به پرداخت

 هوش مصنوعی کمک کرد تا پردازش، مدیریت، تأمین امنیت در زمان انجام تراکنش‌ها راحت‌تر انجام شود. ازآنجایی‌که ماشین‌ها می‌توانند با سرعت بسیار زیادی حجم عظیمی از داده‌های مالی را بررسی کنند، امکان شناسایی خطرات بالقوه و پرداخت‌های غیرمعمول را نیز بالا می‌برند. ازاین‌رو استفاده از آن‌ها در صنعت پرداخت می‌تواند راهکاری برای تشخیص ریسک‌های ناخواسته و مخاطرات باشد.

 

 تغییر روش‌های پرداخت با کمک هوش مصنوعی

 سرعت در دنیای امروز حرف اول را می‌زند و کاربران به این نوع پرداخت احتیاج دارند. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در پرداخت به‌واسطه استفاده از لینک پرداخت یا حتی درگاه پرداخت می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداختی خود را انجام دهند.

فراهم شدن بستری استاندارد و قابل‌اعتماد و امن، یکی از کارهای مهم هوش مصنوعی در دنیای امروز برای پرداخت درست افراد است. هوش مصنوعی میتواند با بررسی وضعیت تراکنش و یا حتی به‌روزرسانی اطلاعات پرداخت نیز به کمک کسب‌وکارها و کاربرانشان بیاید و کار را برای آنها آسان کند.

 

 مزیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پرداخت

 از جمله مزیت‌هایی که هوش مصنوعی برای صنعت پرداخت دارد، عبارت‌اند از: افزایش امنیت، تشخیص و کاهش تقلب همچنین تجربه کاربری و... . با کمک این گزینه‌ها که کم‌کم به وجود می‌آیند، اعتماد به روش‌های نوین پرداخت بیشتر می‌شود و در نهایت شما شاهد افزایش حجم معاملات خواهید بود.

 اشاره شد که هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند تا در کمترین زمان فعالیت‌های مشکوک را تشخیص داده و جلوی آنها را بگیرید.

 احراز هویت چندعاملی و بیومتریک به امنیت بیشتر پرداختی‌ها کمک کرده و برای هر بار پرداخت، کاربر با استفاده از حسگر زنده بودن (مانند اثر انگشت یا اسکن چهره) اجازه امنیتی صادر می‌کند.

 

 چه کسب‌وکارهایی از هوش مصنوعی باید استفاده کنند؟

  •  پلتفرم‌های وام و تسهیلات
  •  صنعت پرداخت

 

 و در پایان

 هوش مصنوعی به گسترش روش‌های شخص سازی کردن روش‌های پرداخت کمک بسیاری می‌کند و این مزیت از موارد موردعلاقه کاربران است. برای اینکه بتوانید در کسب‌وکارتان موفق‌تر عمل کنید، در انتخاب درگاه پرداخت دقت کنید.

 پشتیبانی یکی از اصول مهم در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی است. درگاه پرداخت سیزپی انتظارات مدیران بخش‌های مختلف یک سازمان یا بیزینس را مرتفع خواهد کرد.

 امنیت درگاه پرداخت، تسویه به‌موقع و گزارش‌گیری آسان از واریزی‌ها و پرداخت بدون قطعی و داشتن قابلیت‌هایی مختص برای بیزینس‌ها مانند فاکتور آنلاین و... اولویت خود قرار خواهند داد. شما نیز اگر به دنبال دریافت درگاه پرداخت امن، پایدار و با پشتیبانی و امکانات ویژه‌ای هستید ما به شما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را معرفی می‌کنیم.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.