مزایای استفاده از دیفای چیست؟

مزایای استفاده از دیفای چیست؟

 

 بانک‌ها، واسطه‌ها و دیگر سازمان‌های متمرکز نقش واسطه‌گری در دنیای مالی را ایفا می‌کنند و زمانی که نقش واسطه‌گری خود را کنار بگذارند، پای صنعت دیگری به نام دیفای به میان می‌آید. شما با صنعت دیفای آشنایی دارید؟ در این مقاله قصد داریم درباره صنعت دیفای صحبت کنیم و از مزایا و معایبی که دارد شما را مطلع کنیم. اگر شما هم به این نوع مطالب علاقه‌مند هستید، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

 دیفای چیست؟

 ترکیبی از خدمات بانکی سنتی و فناوری بلاک‌چین، دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز است. این اکوسیستم باز، در آینده می‌تواند جایگزین هر نوع سرویس مالی باشد. سرویس‌های مالی؛ مانند حساب پس‌انداز، چک، وام، تجارت و دارایی، بیمه و...  .

 دیفای؛ امور مالی غیرمتمرکزی است که برنامه‌های کاربردی برای افراد دارد. به‌طور مثال افراد برای گرفتن وام یا باز کردن حساب‌های بانکی و استفاده از درگاه پرداخت از مجموعه برنامه‌های کاربردی جدیدتری استفاده می‌کنند.

 دیفای اکوسیستمی از انواع پروژه‌های مختلف است که می‌تواند خدمات مالی غیرمتمرکز ارائه دهد. برای انجام امور مالی؛ مانند وام گرفتن تا خریدوفروش یا پرداخت اقساط و... که همگی از طریق بانک‌ها انجام می‌شد و واسطه‌های متمرکز در این زمینه سابقه نداشتند.

به همین دلیل حوزه امور مالی غیرمتمرکز برای کمک به فناوری بلاک‌چین و... خطاهایی که ممکن است به‌صورت عمد و سایر مشکلات به وجود بیایند جلوگیری می‌کند. در سیستم دیفای دسترسی به سرویس‌ها همیشه امکان‌پذیر است و بازارها همیشه باز هستند. برای پرداخت‌ها از طریق درگاه پرداخت اینترنتی و... امکان بروز اشتباه و خطای انسانی در این نوع سیستم وجود ندارد و امنیت بالایی دارد.

 

 مزایای مهم دیفای

 با نام بردن مراکز مالی سنتی، مانند بانک‌ها عنوان واسطه بین آنها و مردم برایشان انتخاب می‌شود. در صنعت دیفای به‌واسطه خاصی نیاز نیست و این صنعت با استفاده از برنامه‌نویسی و کدنویسی تمامی مسائل را برای انجام امور مالی از جمله بانک‌ها و گرفتن وام و واریز یا برداشت وجه از درگاه پرداخت اینترنتی و... را به‌راحتی انجام می‌دهد. یکی از مزایای خوب صنعت دیفای این است که در این صنعت افراد می‌توانند به‌راحتی روی اموال و دارایی‌های خود نظارت داشته باشند و کسی امکان مصادره یا توقیف اموال هیچ کسی را ندارد. این صنعت کمک می‌کند تا نظارت مالی به‌صورت دقیق‌تری انجام شود و به دنبال این کار شفاف‌سازی، سرقت و فساد مالی نیز کمتر شود.

 با استفاده از صنعت دیفای هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کنند و این نوع سیستم بسیار آسیب‌ناپذیر هستند و مدت‌ها می‌توانند به کاربران سرویس ارائه دهند. دسترسی آسان افراد به تمام خدمات مالی یکی از ویژگی‌های خوب صنعت دیفای به دلیل غیرمتمرکز بودن آن است. این نوع صنعت برای زمان‌هایی که فرد به هر دلیلی امکان استفاده از سیستم مالی متمرکز را ندارد بسیار مناسب است.

 غیر امانی بودن

 با کمک دیفای می‌توانید در کیف پول شخصی خود دارایی‌هایتان نگهداری دارید و برای انجام خدمات مالی از واسطه‌ها مانند بانک‌ها و... استفاده کنید. از این طریق دارایی‌ها و اموالتان دست خودتان است و تحت امانت شخص دیگری قرار نمی‌گیرد.

 

 بدون محدودیت دسترسی

 این صنعت برای شما جهانی است و شما محدودیتی در دسترسی برای استفاده از پلتفرم‌های دیفای، نخواهید داشت. امکان را برای سیستم‌های مالی فراهم کرده تا بدون هیچ محدودیتی در دسترس تمام افراد باشند. برای استفاده از خدمات بانکی محدود به مکان یا زمان خاصی هستید غیر از درگاه‌های پرداخت؛ اما دیفای زمانی که اینترنتی در دسترس شما باشد می‌توانید امور مالی خود را شخصاً انجام دهید.

 

بیشتر خوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 ترکیب‌پذیر دیفای چیست؟

 استفاده از توسعه برنامه‌های دیگران به‌واسطه متن باز بودن پلتفرم دیفای امکان‌پذیر است. اگر در زمان کار با پلتفرم‌های دیفای به‌راحتی می‌توانید کد دیگری را با کدهای قبلی جایگزین کنید.

 

 چالش‌های دیفای چیست؟

 همان‌طور که می‌دانید استفاده از صنعت دیفای تمام واسطه‌های مالی را از میان برمی‌دارد و با این حال مسئولیت‌های نگهداری که به کاربران واگذار شده استف چالشی‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند. اگر در زمان استفاده از حساب بانکی و درگاه پرداخت رمز خود را فراموش کردید می‌توانید رمز را با مراجعه به بانک بازیابی کنید و آن را تغییر دهید.

 با استفاده از صنعت دیفای برای دسترسی دوباره به حسابتان که هویت حساب و رمز شما یک‌سری حروف و رقم است نمی‌توانید کاری کنید و برای همیشه به کیف پولتان دسترسی نخواهید داشت. در ضمن هر تراکنشی که در بلاک‌چین انجام می‌شود، برگشت‌ناپذیر است. به طور مثال با اشتباهی واریز کردن پول به‌حساب شخص دیگری باید بی‌خیال آن مبلغ شوید. این مشکلات در این صنعت وجود دارد و چالشی بزرگ برای کاربران بی‌حواس است.

 

 و در پایان

 در این مقاله با مزایای استفاده از صنعت دیفای آشنا شدید. امور مالی غیرمتمرکز کمک می‌کند تا بتوانید با حذف واسطه‌های مالی، دسترسی راحت‌تری به خدمات مالی داشته باشید. برای اگر برای کسب‌وکار و نقل‌وانتقالات مالی خود به‌صورت متمرکز نیز به دنبال درگاه پرداخت، درگاه پرداخت سیزپی پیشنهادی مطمئن برای شماست.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 با نگاهی به معروف‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی بین‌المللی یعنی پی پال (PayPal) متوجه می‌شویم حتی بزرگ‌ترین درگاه پرداخت‌ها نیز برای سرویس‌دهی خود از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند، درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.