امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی را میشناسید؟

امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی را میشناسید؟

 

 شلوغی دنیای این روزهای زندگی همه ما باعث شده با کمک فناوری در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. با کمک فناوری‌های مالی، لازم نیست برای هر بار جابه‌جا کردن پول به بانک‌ها مراجعه کنیم و زمانی را پشت ترافیک و جابه‌جایی هدر دهیم.

 درگاه پرداخت انتقال وجه را راحت کرده است و می‌توانیم در هر زمان و مکانی پول موردنظر را به‌راحتی در عرض کمتر از چند ثانیه جابه‌جا کنیم. خریدهای غیرحضوری از آنلاین‌شاپ‌ها یا مارکت‌های آنلاین چه کار ما جوان‌ترها و چه افراد مسن را راحت‌تر کرده‌اند.

 دیگر در زمان گرفتاری و شلوغی روزانه و حین آشپزی، لازم نیست زمانی را برای خرید آردی که تازه متوجه تمام شدنش شده‌اید به سوپرمارکت بروید. با خرید آنلاین این اجناس و پرداخت هزینه آن از طریق درگاه پرداخت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

 هم در خانه آشپزی خود را ادامه دهید و هم اقلام مورد نیازتان را خریداری کنید و در خانه تحویل بگیرید.

 اما آیا تمام درگاه‌های پرداخت امن هستند و باید به تمام آنها اعتماد کامل داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم؟ تمام ما حق داریم برای حفاظت از حساب بانکی و اموالمان بخواهیم که از امن‌ترین درگاه پرداخت استفاده کنیم.

 آیا شما می‌دانید امن‌ترین درگاه‌های پرداخت چه ویژگی‌هایی دارند؟ در این مقاله قصد داریم درباره درگاه‌های پرداخت و انواع آن و ویژگی‌های امن‌ترین درگاه در ایران صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به حفظ امنیت حساب بانکی خود هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 شناخت درگاه‌های پرداخت

 در ایران دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد که شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها با توجه به نیازشان از آنها استفاده می‌کنند. معیارهای مهمی برای امنیت هر یک از درگاه‌های پرداخت باید در نظر گرفته شوند که کاربران بتوانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند، بدون اینکه دچار مشکلی شوند.

 

 انتخاب امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی

 امنیت مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب بهترین درگاه اینترنتی برای کسب‌وکارهاست. تمامی کسب‌وکارها یا اپلیکیشن‌های مالی که در حوزه مالی و تراکنش‌های مالی فعالیت دارند باید درگاه پرداخت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که فرصت انجام اقداماتی مانند هک و حملات سایبری را به صفر برسانید و از وقوع این حملات پیشگیری کنید.

 اشاره شد که درگاه‌های پرداخت دارای نوع مستقیم و غیرمستقیم هستند که در ادامه مقاله با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. صاحبان کسب‌وکارها باید باتوجه‌به شرایط و امکاناتی دارند باید از بین این دو نوع درگاه پرداخت دست به انتخاب بزنند تا بهترین آنها که مناسب فعالیتشان است را بتوانند انتخاب کنند.

 

 درگاه پرداخت مستقیم

 شرکت psp یا درگاه پرداخت مستقیم شامل ۱۲ شرکت در ایران است که توسط شاپرک و بانک مرکزی تأیید صلاحیت شده‌اند. برای داشتن درگاه پرداخت مستقیم باید مدارکی مانند اینماد، وب‌سایت فعال، مجوز و پروانه کسب‌وکار را داشته باشید.

 درگاه‌های مستقیم زیر نظر بانک مرکزی فعالیت دارند و تراکنش‌هایی که در این درگاه‌ها انجام می‌شود تحت کنترل و نظارت شبکه شاپرک است. این نظارت سبب امنیت و اعتبار درگاه و در نهایت کسب‌وکار شما می‌شود.

 

 درگاه‌های واسط (غیرمستقیم)

 درگاه‌های غیرمستقیم یا واسط نیز دارای امنیت هستند و پرداخت‌یارها ارائه‌دهنده آنها باید مجوزهای لازم از بانک مرکزی و سامانه شاپرک دریافت کرده باشند. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی یا حتی آنلاین‌شاپ‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند برای داشتن لینک پرداخت نمی‌توانند از درگاه پرداخت مستقیم استفاده کنند و به همین دلیل انتخاب درگاه پرداخت واسط برای آنها بهترین انتخاب خواهد بود.

 پرداخت‌یارها در واقع واسطی بین درگاه پرداخت مستقیم و صاحبان کسب‌وکارها هستند که درگاه پرداخت را به شکل واسطه بین درگاه غیرمستقیم یا واسط در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

 درگاه‌های پرداخت واسط نیز جزو امن‌ترین درگاه پرداخت محسوب می‌شوند و برای اخذ آنها نیز باید مدرک‌های لازم را ارائه داده و مراحل احراز هویت را به‌خوبی پشت سر بگذارید.

 

 معیارهای امنیتی در درگاه‌های پرداخت

 برای بالا بردن امنیت درگاه‌های پرداخت ارائه‌دهندگان آنها معیارهایی دارند که بااطلاع از آنها راحت‌تر می‌توانید دست به انتخاب بزنید. در ادامه بیشتر با این معیارها آشنا می‌شوید:

 ایجاد رمزنگاری قوی

 یکی از اولین معیارهای امن بودن درگاه پرداخت، رمزنگاری برای ارتباطات کاربر و درگاه پرداخت است. این رمزگذاری شامل استفاده از پروتکل امن HTTPS و الگوریتم‌های رمزنگاری امن مانند SSL/TLS است.

 

 محافظت از اطلاعات کاربران

 محافظت از تمام اطلاعات کاربران چه مالی و چه شخصی، وظیفه درگاه پرداخت امن است و برای این کار لازم است اقدامات لازم را انجام دهند. این اقدامات رمزنگاری اطلاعات کاربران و انجام تراکنش‌ها به‌صورت محرمانه است.

 

 اعتبارسنجی هویت

 برای اینکه درگاه پرداختی امنیت کافی داشته باشد، لازم است هویت‌سنجی کاربران به‌صورت دقیقی انجام شود و اطلاعات مانند شماره تلفن همراه، کارت و حساب بانکی قبل از اقدام به استفاده تأیید شده باشند.

 

 آزمون امنیتی

 شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت باید برای جلوگیری از حملات سایبری و مشکلات امنیتی به شکل منظم، آزمون‌های امنیتی داشته باشد تا آسیب‌های احتمالی را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 احراز هویت دو مرحله‌ای

 یکی از راه‌هایی که می‌تواند امنیت درگاه پرداخت را بالا ببرد، استفاده از روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای مثل کد تأیید ارسالی به تلفن است.

 

 پشتیبانی از پروتکل‌های امن افزایش الکترونیک (EMV)

 پشتیبانی از استاندارد EMV در درگاه‌های پرداخت امنیت درگاه پرداخت را بالا می‌برد و سبب کاهش ریسک تقلب کارتی و جعل کارت‌های بانکی می‌شود.

 

 و در پایان

 در زمان انجام تراکنش‌ها امنیت درگاه‌های پرداخت اینترنتی بسیار مهم است. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید برای انتخاب درگاه پرداخت دقت زیادی داشته باشید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 افزونه‌های پرداخت سیزپی جزو کامل‌ترین ماژول‌هاست و اسکریپت راه‌اندازی درگاه پرداخت تلفن همراهی فراهم است یعنی روی اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید درگاه پرداخت داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.