هر آنچه که باید درباره کد پذیرنده یا پایانه بدانید

هر آنچه که باید درباره کد پذیرنده یا پایانه بدانید

 

 بسیاری از افراد در زمان پرداخت وجه و انتقال آن از طریق درگاه پرداخت راحت‌تر هستند و کمتر به دنبال استفاده از کارت‌خوان و پرداخت از طریق آن می‌روند. استفاده از دستگاه کارت‌خوان دردسرهای خاص خود را دارد. به طور مثال در صورتی‌که اگر مبلغی را اشتباه در کارت‌خوان وارد کرده باشید و آن را پرداخت کنید با اصطلاحاتی مانند کد پذیرنده و پایانه باید مواجه شوید.

 خطا در پرداخت گاهی جبران‌ناپذیر است و گاهی باعث خالی شدن موجودی حساب شما می‌شود. با انجام شدن این اتفاق فروشنده مجبور است مبلغ اضافی را به شما بازگرداند و در این زمان است که دانستن کد پذیرنده و کد پایانه ترمینال دستگاه کارت‌خوان کمک زیادی به او خواهد کرد.

 در این مقاله قصد داریم درباره دو کد پذیرنده و کد پایانه صحبت کنیم و اگر برای این نوع مشکلات علاقه‌مند به شناخت این دو نوع کد هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 کد پذیرنده و کد پایانه دستگاه کارت‌خوان چیست؟

 اینکه پرداخت شما انجام شده و بتوانید در صورت لزوم پول خود را پس بگیرید و به مشکلی بر نخورید باید دو کد پذیرنده و پایانه را در اختیار داشته باشید تا بتوانید ادعای خود را ثابت کنید. زمانی که این کد را بدانید می‌توانید اطلاعات دقیقی مانند تاریخ، ساعت خرید را از طریق بانک شناسایی کرده و با استفاده از آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن پول را پس بگیرید و مشکل دستگاه را برطرف کنید.

 این نوع کد کاملاً منحصربه‌فرد هستند و لازم است بدانید این نوع کد فقط برای هر افرادی که درخواست دستگاه کارت‌خوان برای کسب‌وکار خود داشته باشد، صادر می‌شود. مانند زمانی که شما از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت انجام می‌دهید و شماره پیگیری منحصربه‌فردی برای هر شخص صادر می‌شود.

 

 شماره ترمینال دستگاه کارت‌خوان چیست؟

 شماره ترمینال همان کد پایانه است که شرکت ارائه می‌دهد. زمانی که کسب‌وکاری برای خرید حضوری خود کارت‌خوانی درخواست می‌دهد و با نصب آن کدها در اختیار شما قرار می‌گیرد. درصورتی‌که به این دو کد دسترسی نداشتید می‌توانید به دو روش آنها را پیگیری کنید. در ادامه این ذو روش را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 برای دریافت کد پذیرنده و کد پایانه چه کنیم؟

 برای پیدا کردن کد پذیرنده و کد پایانه زمانی که تراکنشی ناموفق انجام می‌شود می‌توانید به دو روش آن را پیدا کنید.

 روش اول

 رسید چاپی کارت‌خوان یکی از راه‌های پیدا کردن کد پذیرنده است. این رسیدهای چاپی دارای اطلاعات پذیرنده و پایانه هستند. اگر در رسیدهای چاپی این کدها وجود نداشت یا پاک شدند می‌توانید از روش دیگری از این کدها مطلع شوید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 روش دوم

 از طریق دومین راه شما می‌توانید از منوی دستگاه پوز کسب‌وکارتان استفاده کنید. اگر نحوه کار با منوی دستگاه پوز را نمی‌دانید، می‌توانید از گروه پشتیبانی دستگاه پوزی که استفاده می‌کنید، کمک بگیرید. از طریق منوی دستگاه کارت خوان می‌توانید به کد پذیرنده و پایانه کارت‌خوان برسید.

 با دسترسی به این نوع اطلاعات دستگاه کارت‌خوان می‌توانید اطلاعات مربوط به هر خریداری که از دستگاه استفاده کرده باشد را به‌راحتی پیدا کرده و مشاهده کنید.

 

 و در پایان

 اگر در زمان پرداخت وجه جهت خرید چه با درگاه پرداخت یا از طریق دستگاه کارت‌خوان موفق به پرداخت نشدید باید از دو کد پایانه یا پذیرنده برای پیگیری پرداخت انجام شده استفاده کنید. کد پایانه و کد پذیرنده دستگاه پوز، دو کد اصلی و منحصربه‌فردی هستند که در دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارند. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید در زمان انتخاب شرکت برای اخذ دستگاه کارت‌خوان و درگاه پرداخت دقت کنید. پرداخت‌یار سیزپی با داشتن مجوز لازم از بانک ملی و شاپرک یکی از قدیمی‌ترین پرداخت‌یارهای ایران است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ درگاه پرداخت و کارت‌خوان با کارشناسان سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.