آیا پرداخت با کارت‌های بانکی منسوخ می‌شوند؟

آیا پرداخت با کارت‌های بانکی منسوخ می‌شوند؟

 

 حتماً شما هم شنیده‌اید که گفته می‌شود قرار است استفاده ما از کارت‌های بانکی کاهش پیدا کند. از اوایل دهه ۸۰ بود که استفاده از کارت‌های بانکی بین عموم مردم رواج پیدا کرد و برای انتقال وجه یا خرید از آنها استفاده شد. با استفاده از این کارت‌ها خرید و پرداخت پول راحت‌تر شد و کمتر شدن استفاده از پول نقد، چالش‌های مردم را تا حد بسیار زیادی کم کرد و البته مشکلاتی که با استفاده از کارت‌های بانکی با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم نیز کم نیستند.

 فناوری روز دنیا به توسعه صنعت بانکداری نیز کمک بسیاری کرده است و روزبه‌روز چالش‌ها و مشکلات انتقال وجه کمتر می‌شود .

 بانکداری دیجیتالی ظهور پیدا کرده و افراد بیشتر به سراغ پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به‌صورت غیرحضوری می‌روند. پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۲۶ بیشتر از دو سوم پرداخت‌ها از طریق روش‌های جایگزین مانند درگاه پرداخت و... انجام خواهد شد.

 در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا با استفاده از گزینه‌های جدید پرداخت سبب کنار گذاشته شدن کارت‌های بانکی می‌شوند یا خیر؟ اگر شما نیز به این موضوع علاقه‌مند هستید با ما همراه شوید.

 

 کم شدن استفاده از کارت‌های نقدی

 استفاده از کارت‌های نقدی در حال حاضر بدون جایگزین به نظر می‌رسند؛ اما با رشد فناوری به طور حتم مسائلی مانند تجربه کاربری ضعیف، مشکلات زیاد یا حتی هزینه‌های زیاد تولید و امکان سوءاستفاده، می‌توانند نظام بانکداری را به فکر ایجاد روش‌های جایگزین راحت‌تری برای پرداخت وجه بیندازند.

 هزینه‌های زیادی بابت هر تراکنش با کارت‌بانکی از طریق درگاه پرداخت، شرکت شاپرک، پردازشگر، بانک صادرکننده کارت و بانک پشتیبان کننده و.. پرداخت می‌شود که جای کمی تأمل دارد. با اینکه امروزه این فرایند بیشتر به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ اما همچنان نظام بانکداری‌ها با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند.

 فناوری‌های جدید کمک می‌کنند تا پرداخت‌ها با واسطه‌های کمتری انجام شوند و این کار راهکارهای مطمئن‌تری نیز در دسترس کاربران و مشتریان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 روش‌های جایگزین استفاده از کارت

 ابزارهایی همچون APIها با پیشرفت فنّاوری جایگزینی پرداخت‌های نقدی را آسان‌تر کرده‌اند و قرار است تا سال ۲۰۲۶ تحولات زیادی در مفهوم بانکداری رخ دهد. در حال حاضر نیز قرار است غالب پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت انجام شود.

 شاید شیوع کرونا نقطه‌ عطفی برای رونق گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی و پرداخت‌های غیرحضوری بود؛ اما علاقه افراد هم برای مدیریت زمان و انرژی برای این کار بی‌تأثیر نبود.

 

 دایرکت دبیت یا برداشت با تأیید مشتری

 پرداخت‌های دوره‌ای یکی از روش‌های موردعلاقه مشتریان است. با استفاده از این روش مبلغی مشخص برای پرداختی‌ها معین می‌شود و کسب‌وکار اجازه برداشت از حساب فرد را برای خرید یا دریافت خدماتی دارد.

 

 BNPL یا Buy Now Pay Later

 این روش نیز از دیگر روش‌های پرداخت است که در آن افراد می‌توانند مبالغ پرداختی خود را در چند قسط بپردازند. این روش نیز مانند سایر روش‌ها ممکن است با مشکلاتی مانند عدم بازپرداخت کامل مبلغ و... را به همراه داشته باشد.

 

 کیف پول الکترونیک

 یکی دیگر از روش‌های نوین برای پرداخت استفاده از کیف پول است. این روش یکی از راحت‌ترین و البته پرطرف‌دارترین روش‌ها برای پرداخت پول است که از سمت کسب‌وکارها انتخاب شده و توسط کاربران استفاده می‌شود.

 

 رمزارزها

 رمزارزها یکی از روش‌های پرطرفدار در دهه اخیر هستند. اگرچه راهی برای پرداخت نیست؛ اما استفاده از آن افزایش یافته است.

 

 اهمیت پرداختن به روش‌های جایگزین

 روش‌های پرداخت جایگزین پس از شیوع کرونا در جهان برای کسب‌وکارها ارتباط بهتر با مشتری را بهتر کرد. پتانسیل‌های مبادلات و معاملات به‌صورت آنلاین شکوفا شدند و افراد باتوجه‌به سلیقه می‌توانند از روش‌های مدرن‌تری برای پرداخت‌های خود استفاده کنند.

 گزینه‌های متنوع پرداخت آنلاین و کمتر استفاده شدن کارت‌های بانکی مزیت‌های فراوانی دارند که می‌توان به مهم‌ترین مزیت یعنی افزایش فروش اشاره کرد. مشتریان می‌توانند در کمترین زمان و امن‌ترین حالت تراکنش خود را در هر مکانی انجام دهند.

 

 و در پایان

 اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به‌گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.