۸ روش مهم جلب‌اعتماد مشتری

۸ روش مهم جلب‌اعتماد مشتری

 

 دوام و موفقیت هر کسب‌وکاری به میزان اعتماد مشتریان به آن بیزینس بستگی دارد. اعتماد مشتریان به چه عواملی در کسب‌وکارها بستگی دارد؟

 روابط طولانی‌مدت با مشتریان، امروزه کلید موفقیت برای هر کسب‌وکاری است. این رابطه طولانی‌مدت فقط با اعتماد آنها به کسب‌وکار شما ادامه پیدا می‌کند. آیا می‌دانید چطور باید اعتماد مشتریان را جلب کرد؟ جلب رضایت و اعتماد مشتریان ساده نیست و باید یک‌سری اقدامات را انجام دهید و نکاتی را رعایت کنید.

 از ابتدای خرید و دادن راهنمایی‌های صادقانه تا وجود شرایطی برای پرداخت امن مانند وجود درگاه پرداخت امن و سریع که اموال مشتری را تهدید نکند، بزرگ‌ترین اقداماتی هستند که می‌توانند اعتماد مشتریانتان را جلب کنید.

 در این مقاله قصد داریم با چند فن ساده به شما یادآوری کنیم که می‌توانید اعتماد مشتریانتان را جلب کرده و به‌مرورزمان با حفظ مشتریان قدیمی و به دست آوردن مشتریان جدید کسب‌وکار موفقی داشته باشید. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری این روش‌ها هستید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 اهمیت جلب‌اعتماد مشتری

 شاید شما این مشکل را دیده باشید مشتری در دنیای مجازی با نوشتن بازخورد منفی درباره محصولی می‌تواند اعتماد دیگر مشتریان را از بین ببرد و شما با یک کاهش فروش شوید. پس جلب‌اعتماد در دنیای اقتصادی امروز مخصوصاً در دنیای آنلاین بسیار اهمیت دارد.

 

 شناسایی روش‌های جلب‌اعتماد مشتری

 روش‌های زیادی برای جلب مشتری در کسب‌وکارها وجود دارد که در ادامه این متن به آنها اشاره می‌کنیم. از زمانی که با شما تماس می‌گیرد یا وارد سایت آنلاین شما می‌شود تا به خرید نهایی برسد باید با تمام توان و صداقت به دنبال رفع نیاز او بوده تا شاهد اعتماد مشتری‌ها باشید.

 

 ۱.نمایش اعتماد مشتری‌های فعلی

 مشتری‌های فعلی بهتر است ببینند که مشتری‌های قدیم چقدر شما را دوست دارند. این نمایش آنها را به خرید مشتاق‌تر می‌کنند و آمار و ارقام نیز روی این نظریه تأکید کرده است.

 

 ۲. ثبت نشانی و لوکیشن فروشگاه شما

 در فروشگاه‌های آنلاین حتماً نشانی و لوکیشن دقیق شرکت خود را ثبت کنید. این کار حس اعتماد بیشتری در مشتریان می‌دهد و سبب افزایش نرخ فروش کسب‌وکار خواهد شد.

 

 ۳. کمک از ترفندهای تشویقی

 تخفیف‌های ویژه یا امتیازات متنوع، ایجاد برنامه‌ها و ترفندهای تشویقی به مشتریان کمک می‌کند تا افراد به خرید بیشتر و اشتراک‌گذاری تجربیات مثبت تشویق شوند.

 

 ۴. داشتن ارتباط فعال با مشتری

 ارتباط فعال و مداوم شما با مشتریان و اهمیت دادن به نظرات مشتریان کمک می‌کند که اعتماد مشتریان را به دست آوردید. پاسخ به نقدها و سؤالات مشتریان و اهمیت به نگرانی مشتریانتان به‌صورت سریع و مؤثر هم به افزایش اعتماد مشتریان شما کمک می‌کند.

 

 ۵. بیشتر کردن کیفیت سرویس‌ها و خدمات

 وقتی مشتری شما با مشکل یا سؤالی دارد، حتماً با همدلی و صمیمیت مشکلات مشتریان را به‌سرعت و باحوصله حل کنید.

 از مشتری‌هایتان بابت خریدشان تشکر کنید و این قدردانی اعتماد آنها را افزایش می‌دهد. بعد از خرید از مشتریان خود بازخورد بگیرید تا بتوانید با شناسایی مشکلات و کم و کاستی‌های کسب‌وکارتان آنها را رفع کرده و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

 با داشتن درگاه پرداخت اینترنتی درست، امن و سریع که ویژگی‌های ویژه‌ای دارد شما می‌توانید گزارش مالی شفافی در اختیار داشته باشید تا در صورت لزوم از آن برای ارائه به مشتریانتان استفاده کرده و مشکل مالی پیش آمده را رفع کنید.

 

 ۶. دادن اطلاعات لازم به مشتری

 شفاف‌سازی برای مشتریان بسیار حیاتی است. به طور مثال شما در سایت فروشگاهی خود باید بخشی به‌عنوان درباره ما داشته باشید تا در این قسمت به معرفی شرکت، مأموریت آن را توضیح دهید یا حتی تصاویری واقعی از شرکت و اعضای تیمی که دارید می‌توانید روابط انسانی را با مشتریانتان افزایش دهید.

 نشانی، شماره‌های تلفن، ایمیل و... نقشۀ موقعیت جغرافیایی شرکت را صادقانه در صفحه تماس با ما به مشتری ارائه دهید.

 توجه داشته باشید روشن و شفاف قیمت محصولات و خدمات خود را اعلام کنید. بعد از انتخاب درست درگاه پرداخت بهتر است سیاست بازگشت و بازپرداخت پول برای سایت خود در نظر بگیرید.

 استفاده از پشتیبانی خوب به جلب‌اعتماد مشتریان کمک زیادی می‌کند. شماره‌تلفن و ایمیل پشتیبانی برای این کار فراهم کنید.

 ایجاد تجربه مثبت سبب جلب‌اعتماد مشتریان شده و به آن‌ها کمک می‌کند.

 

 ۷. ساده‌سازی پلتفرم‌ها

 برای بهبود تجربۀ کاربری در زمان خرید از کسب‌وکار شما بهتر است، ابتدا شرایط سایت خود را بررسی کرده و پلتفرم‌ها را برای استفاده راحت‌تر ساده‌سازی کنید. به‌طور مثال دسته‌بندی درستی برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. تصاویر، متن‌ها را باکیفیت و جذاب انتخاب کنید.

 سایت را بررسی کرده و لینک‌های خراب و معیوب را شناسایی کرد. مراحل خرید را ساده انتخاب کرده تا مشتری بتواند بدون پیچیدگی خرید خود را نهایی کند و به درگاه پرداخت برسد.

 

 ۸. نمایش امنیت

 امنیت برای خریدهای مجازی و پرداخت‌های آنلاین همان‌طور که اشاره شد بسیار اهمیت دارد. برای این کار باید چند نکته را رعایت کنید:

 

 انتخاب درگاه پرداخت امن

 درگاه پرداختی را انتخاب کنید که مورد تأیید شاپرک و بانک ملی است و می‌تواند اطلاعات پرداختی مشتریان را به‌صورت رمزنگاری شده ذخیره کند.

 عدم انجام ری‌دایرکت ناخواسته

 مشتریان را بدون رضایت به صفحات دیگر منتقل نکنید. این کار مشتریان را ناراضی کرده و این اقدام نه‌تنها نظر گوگل نیز نقص امنیتی محسوب می‌شود.

 

 و در پایان

 اعتماد مشتری می‌تواند سبب رشد برند شما شود. با یک رابطه بلندمدت اعتماد مشتری جلب شده و در نهایت این شما هستید که برنده رقابت خواهید شد.

 برای اینکه بتوانید پرداخت‌یار مناسبی برای داشتن درگاه پرداخت یا لینک پرداخت انتخاب کنید برای شما پیشنهاد خوبی داریم. سیزپی به‌عنوان پرداخت‌یار در حال اخذ مجوز بانک مرکزی، آماده ارائه راهکارهای پرداخت آنلاین برای تمامی کسب‌وکارها است. سهولت راه‌اندازی با بهره‌گیری از افزونه‌ها و پلاگین‌ها مختلف، امنیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته از مزایای درگاه پرداخت سیزپی است. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی ابتدا ثبت‌نام کنید.

 با داشتن درگاه پرداخت سیزپی به‌راحتی می‌توانید دریافتی‌های خود از مشتریان را مدیریت کرده و بخش زیادی از عملیات حسابداری خود را به سیزپی بسپارید و تمرکز خود را به جذب مشتری و فروش معطوف کنید.

 برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و دریافت درگاه پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.