هر کسبوکاری برای موفقیت نیاز به جلب رضایت مشتری بیشتری دارد. اگر شما بهعنوان صاحب کسبوکار مشتریمداری را سرلوحه کارتان قرار ندهید، دیر یا زود به مشکل خواهید خورد. برای انجام مشتریمداری باید چه کاری انجام دهید؟ آیا میدانید یکی از پیششرطهای افزایش فروش و درآمدزایی، مشتریمداری است؟
هر کسبوکارهای چه آنلاین و چه حضوری برای فروش بیشتر کالا و خدمات باید نیاز مشتریان خود را ابتدا شناسایی کرده و بعد از آن تأمین آنها به رشد فروش و درآمد بیشتر برسد. در این مقاله قصد داریم درباره یکی از راههای بهبود مشتریمداری که ابزارهای پرداخت هستند با شما صحبت کنیم. اگر شما هم به فکر ارتقای سطح کسبوکارتان از راه مشتریمداری هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
جلب رضایت مشتری
در واقع برای توانمندتر شدن کسبوکارها باید به دنبال جلب رضایت و اعتماد مشتری باشید. این راه شما را بهعنوان صاحبان کسبوکار در کوتاهترین زمان به هدف نزدیک میکند. راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از مهمترین آنها استفاده از ابزارهای پیشرفت مخصوصاً در زمان پرداخت است.
با اینکه پرداخت آخرین مرحله خرید در مبادله است؛ اما اگر از بهترین شیوه برای این کار استفاده نشود، مشتری به کل خرید را رها خواهد کرد و شاید دیگر برای خرید به شما مراجعه نکند.
ابزارهای مالی و پرداخت پیشرفته
استفاده از بهروزترین و پیشرفتهترین ابزارهای مالی و پرداخت سبب کم شدن چالشهای استفاده از این نوع ابزارها میشود. ارتقای کیفیت ابزار و استفاده از راهکارهای نوین برای رفع نیاز مشتریان و کاربران به رشد بیزینس هم کمک میکند.
از ابزارهای خوب مالی میتوان به درگاه پرداخت اینترنتی، استرداد وجه، سرویس BNPL و دایرکت دبیت اشاره کرد که همگی سبب بالا رفتن حس رضایت و ایجاد تجربه کاربری خوب برای مشتریان خواهد و به کسب درآمد بیشتر کمک زیادی خواهد کرد.
استفاده از خدمات بهصورت متمرکز و یکپارچه
رابطه تجاری و اقتصادی، دو سویه است و این نکته به این معنی است که در صورت رضایت مشتری از کیفیت و خدمات و کالاها و رفع نیاز مشتریان مانند استفاده از روشهای پرداخت ایمن، صاحبان کسبوکارها نیز به سود خواهند رسید.
استفاده از راهکارهای یکپارچه و درگاه پرداختهای معتبر به جذب مشتری یا وفادار نگهداشتن آنها کمک زیادی میکند. این راهکارهای نوین باید پایداری بالایی داشته باشد و بتواند نیاز مشتری یا کاربر را پوشش دهد.
درگاه پرداخت
در خریدهای آنلاین استفاده از درگاه پرداخت راهکاری برای ایجاد اطمینان خاطر در مشتری است. اگر راه برای پرداخت مشتریان بهخوبی و دقیق کار کند و البته ایمن باشد، میتواند مشتریان را به خرید ترغیب یا بهعکس حتی آنها را از خرید منصرف کند.
در درگاه پرداخت اینترنتی یا حتی لینک پرداخت که به درگاه آنلاین متصل میشود، از مشتری خواسته میشود تمام اطلاعات مربوط به شماره کارت و اطلاعات آن را وارد کند و در صورت عدم سرعت کافی و ایمنی لازم سبب بیاعتمادی مشتری شده و ممکن است به کل قید خرید را نیز بزند.
استرداد وجه؛ بازگرداندن اعتماد مشتری
برای اینکه بتوانید حس اطمینان خوبی به مشتریان خود بدهید میتوانید از روش استرداد وجه استفاده کنید که سبب اعتماد بیشتری مشتری به شما خواهد شد. با این کار به مشتری اطمینان میدهید که کیفیت کالای ارسالی تضمین شده است و در صورت بروز مشکلی یا مغایرت در کالای ارسالی وجه پرداختی در درگاه اینترنتی به مشتری یا کاربر بازگردانده میشود.
البته شرایط استرداد وجه فقط به عدم کیفیت کالا یا تفاوت در کالای ارسالی نیست و درصورتیکه کالای انتخاب شده در انبار موجود نباشد و بهصورت ناخواسته به اتمام رسیده باشد، وجه پرداختی میتواند بهراحتی بهحساب مشتری واریز شود.
استفاده از واریز شناسهدار
اگر در فروشگاه شما کالاهایی وجود دارد که مبلغ آن از سقف پرداختی درگاه پرداخت اینترنتی بالاتر است میتوانید از مشتریان خود بخواهید که از واریز شناسهدار استفاده کنند. این روش میتواند به درآمدزایی بیشتر کسبوکارها کمک کند.
به طور مثال سایتهای فروش گوشی همراه، لپتاپ، بلیتهای بینالمللی، تور و هتل خارج از کشور و.... همگی از جمله کسبوکارهایی هستند که میتوانند از این روش استفاده کنند.
تقویت رابطه با مشتریان خاص
برای مشتریمداری بیشتر و افزایش فروش در کسبوکارتان میتوانید از کارت هدیه یا تخفیف به مشتریان و استفاده از سرویس BNPL بهره ببرید. به طور معمول صاحبان کسبوکارها برای ترغیب مشتریان به خرید در مناسبتهای مختلف اقدام به ارائه بن تخفیف یا کارت هدیه میکنند تا مشتریان برای خرید کالاهای جدید پیشقدم شوند.
سرویس BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) است که میتواند مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکار شما بکشاند و در نهایت شما شاهد افزایش فروش و درآمدزایی بیشتر باشید.
با این روش معمولاً مشتریان سبدهای خرید سنگینتری انتخاب میکنند و مدت بیشتری با کسبوکار شما در ارتباط و دادوستد هستند.
و در پایان
اولویت برای شما باید جذب مشتری بیشتر و مشتریمداری باشد تا بتوانید بهمرورزمان به پیشرفت و درآمدزایی برسید. در این بخش قصد داریم به شما پیشنهاد مطمئنی برای درگاه پرداخت اینترنتی کسبوکارتان بدهیم.
درگاه پرداخت سیزپی یکی از قدیمیترین درگاههای پرداختی است که از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک مجوز فعالیت دریافت کرده است. سیزپی کمترین کارمزد را از مشتریان خود دریافت میکند و در ضمن با گفتگو با کارشناسان ما با داشتن شرایط خاص این کارمزد به صفر میرسد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.
دیدگاه