کارت‌های نقدی منسوخ می‌شوند؟!

کارت‌های نقدی منسوخ می‌شوند؟!

 

 مدت‌زمان کمی نیست که کارت‌های بانکی نقش بسیار مهمی در پرداخت‌های بانکی ما دارند. با استفاده از کارت‌های بانکی می‌توان کار انتقال وجه را به‌صورت حضوری از طریق عابربانک‌ها و از طریق غیرحضوری با استفاده از درگاه پرداخت انجام داد.

 اما همین کارت‌های بانکی که کار پرداخت را راحت می‌کنند، امنیت‌شان می‌تواند هر لحظه مورد تهدید قرار بگیرد. تابه‌حال با چالش‌های کارت‌های بانکی دست‌وپنجه نرم کرده‌اید؟ از گم شدن کارت گرفته تا سوءاستفاده‌های احتمالی و.... . این چالش‌ها سبب می‌شوند تا فناوری به دنبال جایگزین‌های امن‌تری برای نقل‌وانتقالات مالی باشد.

 در این مقاله قصد داریم درباره کارت‌های بانکی و روش‌های پرداخت صحبت کنیم. اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مند هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 کم شدن خرید با کارت‌های نقدی

 اگر کمی به زمان قبل برگردیم یادآوری می‌شود که تمام افراد برای خریدهای روزانه و پرداختی‌های خود از پول نقد استفاده می‌کردند و امروزه استفاده از کارت‌های نقدی جایگزین این راه‌حل شده است. اگر افراد قصد انتقال مبالغ بالایی را نیز داشتند، به‌ناچار باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردند و همیشه چالش‌های مختلفی برای انجام این کار بر سر راه افراد قرار می‌گرفت.

 تمامی این مشکلات اجتناب‌ناپذیر سبب شد افراد به فکر راهکارهای جایگزین باشند و امروزه استفاده از کارت‌های بانکی برای انتقال وجه و درگاه پرداخت اینترنتی یکی از راه‌حل‌های آسانی است که افراد را با چالش کمتری روبه‌رو می‌کند.

 با استفاده از انتقال از طریق درگاه پرداخت، وجه در کمترین زمان منتقل می‌شود، اما در این راه نیز چالش‌های مختلفی ممکن است برای شما به وجود بیایند. چه از بانکداری سنتی استفاده کنید و چه از روش‌های قدیمی، بانکداری باز در صنعت پرداخت از چالش‌های مختلف دور نیست و باید برای رفع آنها آمادگی لازم داشته باشید.

 به همین دلایل بشر امروزی به فکر کمتر کردن چالش‌های پرداخت با حذف یا کم کردن استفاده از کارت‌های بانکی است.

 

 روش‌های جایگزین کارت‌های بانکی

 ابزارهایی همچون API ها، با استفاده از فناوری‌های روز دنیا کمک می‌کنند تا بتوانیم راحت‌تر روش‌های جایگزین پرداخت نقدی پیدا کرده و از مفهوم بانکداری باز که به پرداخت‌های آنلاین تبدیل شده‌اند، استفاده کنیم.

 استفاده از درگاه پرداخت اولین جایگزین برای انجام پرداخت است و در زمان کنونی نیز بسیار مورد استقبال افراد با هر سن‌وسال و کسب‌وکاری قرار گرفته است.

 دایرکت دبیت یا برداشت با تأیید مشتری نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که برای پرداخت‌های دوره‌ای استفاده می‌شود. در این روش مشتری می‌تواند تا سقف مبلغ انتخابی کالا خریداری کند یا مشخص کند در زمان معینی از حسابش برداشت شود.

 روش دیگری که این روزها در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد BNPL یا Buy Now Pay Later است. در این روش کاربران می‌توانند مبالغ کالاهای خریداری شده خود را به‌صورت اقساطی پرداخت کنند. این نوع روش‌ها نیز می‌توانند مشکلاتی به همراه داشته باشند؛ اما امروزه به‌عنوان روش‌های مناسبی جهت کم استفاده کردن از کارت‌های نقدی است.

 استفاده از کیف پول‌های الکترونیک روشی جدید و مناسب جهت جایگزینی پرداخت‌هاست. با استفاده از این روش بسیاری از مشکلات کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های مالی به حداقل خواهد رسید.

 

 اهمیت استفاده از روش‌های جایگزین پرداخت

 همان‌طور که می‌دانید بعد از کرونا استفاده از روش‌های آنلاین برای انجام بسیاری از کارها رواج بیشتری پیدا کرد و به همین دلیل تنها استفاده از درگاه پرداخت پاسخگوی برطرف شدن نیاز افراد نیست.

 استفاده از روش‌های پرداخت مختلف باتوجه‌به نیاز افراد و حتی سلیقه آنها نیاز به راه‌های مختلف اما مطمئنی دارد. باتوجه‌به پیش‌بینی‌های بانکداری باز تا سال ۲۰۲۶ تمام افراد از روش‌های مدرن و درگاه پرداخت برای انتقال پول استفاده می‌کنند و استفاده از کارت‌بانکی به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 اهمیت انتخاب کسب‌وکارها

 کسب‌وکارهای آنلاین برای اینکه بتوانند مشتریان را حفظ کنند، بهتر است گزینه‌های متنوعی را برای پرداخت، مشتریان خود در نظر بگیرند. این راهکار سبب افزایش فروش می‌شود و می‌تواند راهکارهای متنوعی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

 و در پایان

 در این مقاله با روش‌های مختلف پرداختی که قرار است در آینده نه چنان دور جایگزین کارت‌های نقدی شود آشنا شدید. شما با هر کسب‌وکاری که دارید حتماً راهی برای غیرحضوری خرید کردن مشتریانتان درست کنید. این کار نه‌تنها فروش شما را بالا می‌برد؛ بلکه سبب محبوبیت برند شما در سطح وسیع‌تری خواهد شد.

 درگاه پرداخت سیزپی با ارائه زیرساخت‌های فنی و سرویس‌های پرداخت، کمک می‌کند تا شما با هر کسب‌وکارها گزینه‌های متنوع برای پرداخت، داشته باشید و در راه فروش و توسعه کاری توانمندتر شوید.

 سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت است. سیزپی در میان رقبای خود سعی داشته است که از مشتریان خود کمترین میزان کارمزد را دریافت کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درگاه پرداخت و ویژگی‌های آن با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.