پیش‌شرط جلوگیری از تخلف را می‌شناسید؟

پیش‌شرط جلوگیری از تخلف را می‌شناسید؟

 

 برای اینکه بتوانیم از بروز تخلفات اقتصادی جلوگیری کنیم باید از فناوری‌های روز دنیا استفاده کرد. این روزها برای کم شدن احتمال جعل هویت از فرایندهای گوناگون جهت احراز هویت افراد استفاده می‌شود.

 در فضای مجازی این کار به‌صورت سخت‌گیرانه‌تری انجام می‌شود تا ریسک‌های مالی و اعتباری کاهش پیدا کنند. پس برای اینکه بتوانید از تخلفات جلوگیری کنید باید از احراز هویت و شناسایی درست افراد شروع کنید. اقدامات زیادی برای احراز هویت درست افراد در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آنها استفاده از وب‌سرویس‌های احراز هویتی مانند وب‌سرویس تطبیق شماره‌تلفن همراه با کد ملی یا روش احراز هویت OTP و بایومتریک، استعلام شبا، استعلام اطلاعات کارت، صحت سنجی کد ملی و… هستند.

در این مقاله قصد داریم درباره پیش شرطهای مهم برای جلوگیری از تخلفات مالی صحبت کنیم و آشنایی با راه‌حل‌های آن خالی‌ازلطف نیست. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 تطبیق شماره‌تلفن همراه با کد ملی

 اگر شما دارای کسب و کار آنلاین هستید و قرار است مشتریان شما از درگاه پرداخت برای واریز وجه خرید خود استفاده کنند، بهتر است مسائل احراز هویتی را جدی بگیرید. به طور معمول این روزها برای انجام هر فعالیت اقتصادی و تجاری احراز هویت لازم است.

 احراز هویت به شکل‌ها و با مراحل گوناگونی انجام می‌شود. باتوجه‌به کسب‌وکارتان استفاده از احراز هویت می‌تواند متفاوت باشد. یکی از راه‌های احراز هویت، صحت سنجی شماره همراه و کد ملی افراد است که برای انجام کسب‌وکارهای فعال در اقتصاد و تجارت الزامی است.

 برای انجام این کار باید از وب‌سرویس تطبیق شماره ‌تلفن همراه با کد ملی استفاده کنید و در صورت «درست» بودن مالکیت سیم‌کارت با کد ملی هویت تأیید شده و می‌توانید فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را به‌راحتی انجام دهید.

 

 دلایل اهمیت تطبیق شماره موبایل با کد ملی

 قبل از وارد شدن مشتری به داخل سایت برای انجام کار خدماتی یا حتی خرید بهتر است احراز هویت درستی انجام شود تا دچار مشکلی نشوید. برای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی نیز مشتری راحت‌تر کار پرداخت را انجام خواهد داد و در صورت برخوردن با مشکلی شما می‌توانید در کمترین زمان آن را باتوجه‌به اطلاعاتی که در اختیار دارید رفع کنید.

 با این کار چالش تشخیص هویت واقعی افراد از طریق صحت سنجی شماره ملی و... به‌راحتی رفع می‌شود. با استفاده از وب‌سرویس‌های احراز هویتی می‌توانید ریسک‌های مالی و اعتباری را کاهش دهید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 کاربرد احراز هویت با کد ملی

 اگر از موبایل برای واریز وجه و رفتن به درگاه پرداخت استفاده کرده باشید، به طور حتم مراحل احراز هویت را با اثر انگشت یا حتی چهره دیده‌اید، اما برای ورود به سایت‌ها و خرید یا استفاده از خدمات آنها استفاده از کد ملی یا شماره همراه یکی از ایده‌آل‌ترین راه‌هاست.

 این راهکارهای مبارزه با جعل هویت ریسک‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند و قادرند راه را بر جعل هویت و سو استفاده از هویت افراد را ببندند. با این کار پلیس فتا و سایر نهادهای قانونی می‌توانند راه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فعالیت‌های مشکوک را بگیرند و نقل و انتقالات مطمئنی انجام می‌شود.

 

 و در پایان

 در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی به‌خصوص اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید، هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

 

سیزپی و شکل‌دهنده شاکله آن تجارب چندین ساله تیم کارشناسی است، تولید نرم‌افزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیک و همچنین حضور فعال در عرصه پرداخت باعث شد تا درگاه پرداخت سیزپی روز به روز کامل‌تر گردد به نحوی که امکانات موردنظر مشتری در کمترین زمان ممکن اضافه می‌گردد نحوه کارکرد درگاه پرداخت به این شکل است که مشتری بعد از اضافه کردن محصول به سبد خرید به صفحه پرداخت منتقل می­شود و از او خواسته می­شود تا اطلاعات کارت‌بانکی خود را وارد کند و برای امنیت بیشتر خریداران در سال‌های اخیر داشتن رمز پویا برای انجام عملیات پرداخت ضروری و الزامی است. در زیر به بخشی از قابلیت‌های درگاه پرداخت سیزپی اشاره می‌کنیم.

 در سیزپی امکانی فراهم شده است تا بتوان بیش از یک شبا را برای تسویه تراکنش­ها معرفی کرد و با مشخص نمودن درصد سهم هر یک از شرکا، به‌صورت خودکار تسویه انجام می‌شود، فقط منتظر پیامک واریز باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.