نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت

نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت

آیا شما به عنوان یک صاحب کسب و کار که دارای سایت و یا اپلیکیشن فروشگاهی هستید، برای گرفتن پول در ازای کالا ها و خدماتی که ارائه می دهید و به فروش می رسانید نیاز به یک درگاه پرداخت اینترنتی دارید؟ 
آیا سر گردان هستید که در میان این همه شرکت های پرداخت یاری و بانک هایی که درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می دهند، کدام مورد را انتخاب کنید؟

بیش تر بدانید: پرداخت یار چیست ؟

در ادامه این مطلب با ذکر یک مثال برای شما توضیح داده می شود که چه مواردی و چه ملاک هایی را برای این که بهترین انتخاب در اخذ کردن درگاه پرداخت اینترنتی برای وب سایت و یا اپلیکیشن را داشته باشید، باید در نظر بگیرید.
 ابتدا باید بگوییم که به صورت مطلق بهترین برای همه در هیچ موردی یکسان نیست و همه ما با توجه به شرایط، نیاز ها، انتظارات و بودجه و ... خودمان یک گزینه ای را انتخاب می کنیم که برای ما بهترین است. پس به طور کامل بهترین گزینه، با توجه به شرایط ما انسان ها با هم دیگر در هر زمینه ای مختلف است.


برای مثال: 


تصور کنید که می خواهید یک ماشین لباسشویی برای منزل خود خریداری کنید.
امروزه با افزایش روز افزون برند های مختلف در بازار ها و رقابت های نزدیک بهم اکثر این برند ها، همیشه برای خرید کالا و خدمات مواردی وجود دارد و برای بیش تر افراد تصمیم گیری و انتخاب سخت شده است و این امر باعث شده است که افراد قبل از این که محصولی را خریداری کنند حسابی درمورد آن محصول و رقیب هایش اطلاعات کسب کنند و سپس اقدام به عمل نمایند.
شما هم قبل از اینکه اقدام به خرید کنید در بین انواع ماشین لباسشویی ها و مدل ها و برند های آن دنبال ماشین لباسشویی می گردید که نیاز های شما را بر آورده سازد. مثلا شما اگر در مناطق سردی هستید که باران زیاد می بارد و نور خورشید کم می تابد قطعا به دنبال یک ماشین لباسشویی هستید که برنامه خشک کردن داشته باشد و اگر شما نوزاد یا بچه کوچک داشته باشید، داشتن قابلیت شست و شوی لباس کودک نیز به گزینه خشک کن برای تان اضافه می شود و شما نمی توانید ماشین لباسشویی را خریداری کنید که فقط یکی از این دو ویژگی را داشته باشد و اگر این کار را  کنید شما باید دو ماشین لباسشویی بخرید که هر کدام از آن ها برخی از نیاز های شما را بر طرف کند. 
پس شما به دنبال ماشین لباسشویی برای خرید می گردید که این دو گزینه را با هم داشته باشد و علاوه بر آن ها قیمت مناسبی با توجه به بودجه شما داشته باشد.


انتخاب درگاه پرداخت هم به همین صورت است و شما با توجه به نوع کسب و کار و نیاز های روزانه خود به "درگاه پرداخت" باید تصمیم بگیرید که از چه درگاه پرداختی استفاده نمایید.
برای مثال شما اگر رستوران دارید به درگاه پرداختی نیاز دارید که بشود با آن فاکتور آنلاین ارسال کنید و اگر شما فروش حضوری هم داشته باشید، نیاز است که درگاه پرداختی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن ویژگی ارسال فاکتور آنلاین، به شما کیو آر کد هم ارائه دهد که مشتری های حضوری شما با اسکن کردن آن بتوانند وارد صفحه پرداخت اینترنتی شوند و پرداخت را انجام دهند.
پس شما به درگاه پرداختی نیاز دارید که این دو ویژگی را حتما داشته باشد و اگر درگاه پرداخت انتخابی شما فقط یکی از این قابلیت ها را داشته باشد، شما به درگاه پرداخت دوم نیاز دارید.
پس به نکات زیر برای دریافت درگاه پرداخت توجه نمایید تا بتوانید درگاه پرداختی را انتخاب نمایید که شما را از داشتن چند درگاه متفاوت بی نیاز کند.


نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟


امنیت درگاه پرداخت


اولین نکته ای که قبل از هر نکته و ویژگی دیگری برای انتخاب درگاه پرداخت مهم است، امنیت آن است زیرا اگر درگاه پرداخت انتخابی شما امنیت لازم را نداشته باشد، ممکن است ضرر های جبران ناپذیری کنید.
شما باید حتما از درگاه پرداختی استفاده نمایید که مجوز های لازم را داشته باشد و مورد تایید شاپرک و بانک مرکزی باشد.

 

بیش تر بدانید: درگاه پرداخت امن چیست ؟

 

قابلیت های درگاه پرداخت 


مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، قابلیت های درگاه پرداخت است که نیاز های شما را رفع کند.
یک درگاه پرداخت باید با توجه به نیاز های شما قابلیت های زیر را داشته باشد تا پرداخت را برای مشتری های شما آسان کند.

 

  • لینک پرداخت 
  • تسهیم
  • کیف پول آنلاین
  • کیو آر کد
  • فاکتور آنلاین
  • تسهیم 
  • سوئیچینگ هوشمند

و...
درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی، تنها درگاه پرداختی است که تمامی قابلیت هایی که در بالا می بینید و ده ها قابلیت دیگر که یک درگاه پرداخت می تواند داشته باشد را ارائه می دهد و شما را از داشتن درگاه های پرداخت مختلف بی نیاز می کند.

چگونه درگاه پرداخت سیزپی بگیریم ؟


برای اخذ درگاه پرداخت سیزپی، نیاز است که از طریق google  وارد سایت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی شوید و ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام دهید تا احراز هویت شوید و درگاه پرداخت شما فعال شود.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.