مزیت‌های دریافت کد مالیاتی را می‌دانید؟

مزیت‌های دریافت کد مالیاتی را می‌دانید؟

 

 بر طبق قوانین جدید، هر کسب‌وکاری که نیاز به دستگاه پوز یا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشد، باید ابتدا نسبت به اخذ کد مالیاتی اقدام کند. کد مالیاتی ۱۲ رقم دارد که به‌منظور جلوگیری از پول‌شویی و شناسایی مشمولین پرداخت مالیات استفاده می‌شود. صرف داشتن کد مالیاتی برای شما مشکل ایجاد نمی‌کند و مالیات باتوجه‌به تعداد تراکنش‌ها و فعالیت‌های خریدوفروش شما و... وضع می‌شود.

 قبل از آشنایی با مزیت‌های استفاده از کد مالیاتی، بهتر است ابتدا با اینکه کد مالیاتی چیست بهتر آشنا شوید. در ادامه به این نکته می‌پردازیم و از شما دعوت می‌کنیم تا ما را همراهی کنید.

 

 کد مالیاتی چیست؟

 کد ۱۲ رقمی کاملاً منحصربه‌فردی که از سمت وزارت دارایی صادر می‌شود با نام کد مالیاتی شناخته شده است. هر صاحب کسب‌وکاری که می‌خواهد از دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت برای مشتریان خود استفاده کند باید این کد را به‌صورت قانونی دریافت کند. افراد چه به‌صورت حقیقی و چه حقوقی اقدام به گرفتن کد مالیاتی کنند، سازمان دارایی نسبت به تعداد تراکنش‌ها و در واقع درآمد آنها مالیات در نظر می‌گیرد که باید در مدت‌زمان‌های مشخص پرداخت شوند.

 

 مزیت دریافت کد مالیاتی

 دولت همان‌طور که اعلام کرده است باهدف مبارزه با پول‌شویی و سوءاستفاده‌های احتمالی، کسب‌وکارها اقدام به اجباری کردن دریافت کد مالیاتی کرده است. دریافت کد مالیاتی مزیت‌های زیادی برای هر جامعه‌ای دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

 

 بیشتر شدن اعتبار کسب‌وکارها

 کسب‌وکارهایی که در چارچوب قانون فعالیت شفافی انجام دهند، صاحب اسم و رسم و جایگاه خوبی خواهند شد. داشتن کد مالیاتی و پرداخت به‌موقع مالیات، پایبند بودن به قوانین مربوط به امور مالیاتی را نشان می‌دهد و این کار موجب افزایش اعتبار کسب‌وکار و همچنین اعتماد مردم نیز می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 دریافت تسهیلات مالی

 با پرداخت مالیات به‌موقع از طریق داشتن کد مالیاتی، کسب‌وکار معتبر و شناخته شده خواهد شد و سابقه مالی خوبی در کشور پیدا می‌کند.

این سابقه خوب برای هر کسب‌وکاری مفید است و به طور مثال به‌راحتی می‌توانید برای گرفتن تسهیلات مالی، وام‌ها و... اقدام کنید و به کارتان رونق بیشتری بدهید.

 

 استفاده از امکانات و خدمات عمومی

 عموماً مالیات برای ارتقای امکانات رفاهی و خدماتی یک کشور استفاده می‌شود. داشتن کد مالیاتی نیز به پرداخت به‌موقع و درست مالیات برای تمام کسب‌وکارها کمک کرده و با این کار تمام افراد می‌توانند از امکانات عمومی و خدمات دولتی نفع ببرند.

 امکاناتی مانند زیرساخت‌های عمومی، خدمات بهداشتی و... .

 

 قابلیت رقابت‌پذیری

 زمانی که به‌موقع کد مالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت یا حتی دستگاه پوز دریافت کنید می‌توانید به صورت قانونی فعالیت کرده و آن را گسترش دهید. این پایبندی به چارچوبی که قانون برای کسب‌وکارها تعیین کرده است سبب افزایش اعتبار شما شده و اعتبارتان را در میان دیگر رقبا بالا خواهد برد.

 اعتبار شما در میان رقبا و صنفی که در آن فعالیت می‌کنید سبب جلب‌اعتماد مشتریان نیز خواهد شد و می‌توانید رقابت خوبی با دیگر هم‌صنفی‌های خود داشته باشید.

 

 ارتباط درست با کارکنان

 از طریق دریافت کد مالیاتی حتی حقوق دستمزد کارکنان شما و مالیات آنها دقیق و حساب شده خواهد شد. این نوع قوانین حتی روی روابط و تعاملات شما و کارکنان تأثیر می‌گذارید و همه چیز برای شما به‌صورت قانونی و شفاف خواهد بود.

 

 معایب دریافت کد مالیاتی برای کسب‌وکارها

 هر موضوعی که نکات خوبی برای ما دارد به طور حتم یک‌سری معایب نیز به دنبال خواهد داشت و کد مالیاتی هم از این قاعده مستثنی نیست. کد مالیاتی سبب مشخص شدن مالیات بردرآمد صاحبان کسب‌وکار است و در همه جای دنیا نیز این نوع مالیات اخذ می‌شود.

شنیده شده است مالیات در بعضی از مواقع سبب محدودیت مالی شود. پیچیدگی‌هایی که در قوانین اخذ مالیات وجود دارد، مشکلاتی را برای عموم افراد به وجود آورده است که بهتر است با بازبینی آنها روند کار گرفتن مالیات را برای افراد و صاحبان کسب‌وکار راحت‌تر کنند.

 

 اخذ رایگان کد مالیاتی

 ثبت‌نام برای دریافت کد مالیاتی در سازمان دارایی و طی کردن مراحل آن رایگان است و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. برای هر کسب‌وکاری که دارید باید به‌صورت جداگانه اقدام به دریافت کد مالیاتی کنید. به طور مثال اگر شما به‌صورت هم‌زمان هم فروشگاه اینترنتی فروش لباس دارید و هم گل‌فروشی و هم سوپر مارکتی نزدیک خانه، باید برای هر کدام از آنها جداگانه درخواست دریافت کد مالیاتی دهید.

 البته درصورتی‌که یک کسب‌وکار در قالب‌های متنوع مثلاً سایت، شبکه‌های اجتماعی و حتی به شکل حضوری دارید، در این صورت لازم نیست برای همه آنها جداگانه کد مالیاتی دریافت کنید.

 

 و در پایان

 در این مقاله اشاره شد که اگر می‌خواهید مبالغ خدمات و محصولات خود را از طریق درگاه پرداخت و دستگاه پوز دریافت کنید باید به فکر دریافت کد مالیاتی باشید. گرفتن این کد راحت است و نیاز به چند روز زمان نیست. برای دریافت درگاه پرداخت و راهنمایی جهت اخذ کد مالیاتی می‌توانید با مشاوران درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی در تماس باشید.

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.