مزایای رقابتی تلفیق داده‌های پرداخت

مزایای رقابتی تلفیق داده‌های پرداخت

 

 به گفته کارشناسان حوزه پرداخت و بانکداری داده‌های پرداخت، هر شرکتی که تراکنش‌ها را پردازش می‌کند به یک سنگ بنای مهم تبدیل شده است. این روزها ابزارهای تحلیلی قدرتمندی در دسترس هستند و اغلب شرکت‌ها از ظرفیت واقعی داده‌های پرداخت خود استفاده نمی‌کنند.

 اطلاعات به دست آمده از سیستم‌های مختلف نشان می‌دهد، داده‌های پرداخت‌های تلفیقی قادرند انطباق را بهبود بخشند و در نهایت ریسک کاهش پیدا کند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای رقابتی تلفیق داده‌های پرداخت صحبت کنیم و اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مندید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 دسترسی به ابزارهای تحلیلی قدرتمند

 زمانی که ابزارهای تحلیلی قدرتمندی در دسترس نباشند، شرکت‌ها قادر به استفاده از ظرفیت واقعی داده‌های پرداخت خود نیستند و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های متعدد پراکنده است. داده‌های پرداخت‌های تلفیقی انطباق را بهتر کرده و سبب کم شدن ریسک می‌شوند و پردازش پشتیبان را انجام می‌دهند.

 از طریق یک مخزن متمرکز که امن است، داده‌های پرداخت‌ها ادغام می‌شوند. در این مخازن داده‌های تراکنش‌ها ذخیره و مدیریت شده و به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند.

 با استفاده از روش‌هایی مانند API ها، داده‌ها تجزیه شده و از فایل‌های ساختاریافته استخراج می‌شوند که اطلاعات پرداخت تراکنش‌ها، جزئیات مشتری و سوابق مالی را شامل می‌شوند. بعد از این کار داده‌ها به یک قالب استاندارد تبدیل می‌شوند و در صورت لزوم برای غنی شدن از جزئیاتی مانند مشارکت مشتری، برنامه‌ها، ارتباط با سایر شرکت‌کنندگان و... استفاده می‌شود.

 

 مزایای رقابتی کلیدی

 برای پرداخت آنلاین و استفاده از درگاه پرداخت بهتر است سیستم یکپارچه و منظمی این کار را انجام دهد. در این کار باید تعیین مالکیت، اجرای کنترل دسترسی و انطباق را در اولویت قرار دهند. پرداخت تلفیقی بزرگ‌ترین مزیت است و کمک می‌کند تا شرکت‌ها دید سازمانی یکسانی از تمام داده‌های تراکنش‌ها داشته باشند.

 این کار به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا داده‌هایی که از منابع متفاوت می‌گیرند را عادی‌سازی کنند و قابل درک‌تر شوند. ابزارهای تحلیلی و گزارش‌دهی به ادغام داده‌های پرداخت‌ها شرکت‌ها کمک می‌کنند و سبب تصمیم‌گیری آگاهانه شده و کارایی عملیاتی را بهبود می‌بخشند.

 

 محاسبه کارمزدها

 بعد از انجام تراکنش از طریق لینک پرداخت یا درگاه‌های پرداخت داده‌ها دریافت شده و یک شرکت می‌تواند به‌راحتی کارمزدها را محاسبه کند. با این روش می‌توانند تراکنش‌ها را از منابع مختلف تطبیق دهند و چرخه‌های عمر تراکنش را ایجاد کنند.

 این کار به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها کمک می‌کند. با کمک حذف سیلوهای داده از سیستم‌های اضافی هزینه‌های کلی تعمیر و نگهداری را کم می‌کند و پیچیدگی سیستم را کاهش می‌دهد.

 

 مخزن مناسب

 پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و مخزن برای ادغام داده‌های پرداخت‌ها بسیار اهمیت دارد. برای انجام این کار به زمان و تخصص نیاز است تا به درستی انجام شود. داده‌های خوب و سالم برای ایجاد یک سیستم مؤثر لازم است و وقتی به‌درستی تنظیم شود، ورودی‌ها روتین می‌شوند و باگذشت زمان ساختار تکرار و تقویت می‌شود.

 منابع داده‌ها بسیار متنوع بوده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند. زمانی که بارگذاری به‌صورت خودکار انجام شود تأثیر قابل‌توجهی روی ادامه کار خواهد داشت و جمع‌آوری داده‌ها را ساده می‌کند. بهتر است تراکنش را در فهرست استثنایی قرار دهید و بعد از پردازش به کارکنان عملیات اطلاع دهید.

 

 حق برای آینده

 مقیاس‌پذیر بودن مخزن داده نه فقط از نظر پشتیبانی بلکه از نظر افزایش حجم تراکنش مهم است. از انواع پرداخت دائماً در حال تغییر، این سیستم پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، پروتکل باید بتوانند از انواع پرداخت‌های بی‌وقفه و بین‌مرزی که در حال ظهور با اینکه برای تراکنش‌های کارت دیگری هستند است، پشتیبانی کرده و در واقع مدیریت کنند.

 بررسی نیازهای فعلی بسیار مهم هستند و این مخزن باید به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد. انعطاف‌پذیر بودن این مخزن سبب می‌شود تا از فناوری‌های آینده مانند هوش مصنوعی و ابزارهای تجزیه و... استفاده کنید.

 شرکت‌ها سریع برای تکمیل تراکنش‌ها به پرداخت‌ها دارای یک SLA کوتاه پاسخ دهند. بر روی عملکرد سیستم مخزن نباید تأثیر بگذارد. به همین دلیل مخزن باید از سیستم تولید خارج شود تا بتوان آن را به طور مستقل مدیریت کرد و پرداخت‌ها را بی‌تأثیر گذاشت.

 

 و در پایان

 بعد از آشنایی با مزایای رقابتی تلفیق داده‌های پرداخت بهتر است بدانید راه‌اندازی یک سایت فروشگاه اینترنتی و تأمین موجودی به‌خودی‌خود کار سختی است و نیازمند تلاش و صبر بسیار است ما اینجا هستیم تا این بخش از دغدغه فروشندگان یعنی همان مسائل دریافت پول از مشتری را مرتفع کنیم تا حداقل درگیر مشکلات پرداخت اینترنتی سایت نباشید.

 انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود.

از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد. اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 هسته اولیه سیزپی و شکل‌دهنده شاکله آن تجارب چندین ساله تیم کارشناسی پدید آورنده آن است، تولید نرم‌افزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیک و همچنین حضور فعال در عرصه پرداخت باعث شد تا درگاه پرداخت سیزپی روزبه‌روز کامل‌تر شود به نحوی که امکانات موردنظر مشتری در کمترین زمان ممکن اضافه می‌گردد نحوه کارکرد درگاه پرداخت به این شکل است که مشتری بعد از اضافه کردن محصول به سبد خرید به صفحه پرداخت منتقل می‌شود و از او خواسته می­شود تا اطلاعات کارت‌بانکی خود را وارد کند و برای امنیت بیشتر خریداران در سال‌های اخیر داشتن رمز پویا برای انجام عملیات پرداخت ضروری و الزامی است. در زیر به بخشی از قابلیت‌های درگاه پرداخت سیزپی اشاره می‌کنیم.

 در سیزپی امکانی فراهم شده است تا بتوان بیش از یک شبا را برای تسویه تراکنش­ها معرفی کرد و با مشخص نمودن درصد سهم هر یک از شرکا، به‌صورت خودکار تسویه انجام می‌شود، فقط منتظر پیامک واریز باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.