ضمانت پرداخت امن

ضمانت پرداخت امن

امنیت درگاه پرداخت دامنه وسیعی را شامل می شود و فقط به این معنی نیست که مشتری با امنیت خاطر اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کند. امنیت در تسویه به موقع با پذیرنده، دسترسی 24ساعته به پشتیبانی از ابعاد دیگر امنیت درگاه پرداخت سیزپی است. در سیزپی به دنبال این نیستیم که مشتری درگاه را دریافت کند و تمام بلکه فرآیند بعد از انتخاب درگاه پرداخت سیزپی بسیار مهم است. سیستم و زیرساخت های سیزپی یکی از قوی ترین و امن ترین ها می باشد و با انجام تست های امنیتی نزد شاپرک توانسته مجوز پرداخت یاری را دریافت کند. گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی مساوی است با گرفتن امن ترین درگاه پرداخت. نظر به رشد و توسعه خدمات پرداخت بر بستر شبكه اينترنت (درگاههاي پرداخت اينترنتي)، تامين ميزان كسب اعتماد و امنيت وب يا تارگاه صفحه پرداخت از ضروريات است و گواهينامه هاي SSL يكي از زيرساختهاي لازم براي شناسايي درگاه پرداخت اينترنتي مجاز هستند. در راستاي افزايش دسترس پذيري، قابليت اطمينان و پايداري دامنه Shaparak.ir كه درگاههاي پرداخت الكترونيك كليه شركتهاي پرداخت زيردامنه آن هستند، اقداماتي به منظور متمركز شدن و امكان كنترل بهينه بر شبكه درگاههاي پرداخت اينترنتي و براي ارتقاي امنيت و حفظ افزونگي به منظور تحمل و پيشگيري شبكه در برابر قطعي هاي پيش بيني نشده بر اساس استانداردهاي روز صورت گرفت.

مركز عمليات امنيت (SOC) سلسله مراتبي شبكه پرداخت كشور يكي از پروژههاي ممتاز و بينظير در سطح كشور از حيث طراحي و استفاده از آخرين فناوريهاي روز و اولين SOC سلسله مراتبي كشور است كه ً تماما توسط متخصصان شركت شاپرك طراحي و اجرا شده است. اين مركز، در راستاي اقدام پيشگيرانه در برابر حملات سايبري، و با هدف ارتقاء امنيت و پايداري شبكه پرداخت و ايجاد هماهنگي و همگرايي در مواجهه با حوادث مخل امنيت اطلاعات در سطح شبكه پرداخت كشور استقرار يافته است، به طوري كه ضمن ايجاد زيرساخت پايش آني رويدادهاي فضاي تبادل اطلاعات شبكه پرداخت كشور، اقدام به پيشگيري، شناسايي و پاسخ فوري به تهديدها و حوادث امنيتي در سطحي ملي و فراتر از شبكه داخلي شركتهاي پرداخت مي نمايد.

همچنين، اين مركز ضمن تحليل رويدادهاي سايبري كليه شركتهاي پرداخت، از سرايت حوادث امنيتي يك شركت به ديگر شركت ها پيشگيري نموده و با شناسايي و تحليل حملات توزيع شده و سازمان يافته، دامنه اثر اين حملات را محدود و پايداري شبكه پرداخت را بهبود مي بخشد. ساختار سلسله مراتبي SOC شبكه پرداخت كشور، امكان واكنش فوري و هماهنگ به حملات سازمان يافته سايبري متمركز بر يك بخش يا كل شبكه پرداخت را فراهم نموده است.

برگرفته از گزارش عملکرد شاپرک تیرماه 1397

 

در مورد مزایای درگاه پرداخت بیشتر بخوانید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.