ضرورت امکان استرداد وجه برای کسب‌وکارها

ضرورت امکان استرداد وجه برای کسب‌وکارها

 

 با زیاد شدن درگیری‌های روزانه ما که شامل مشکلات کاری و زندگی می‌شوند، افراد در سنین مختلف تمایل بیشتری برای خرید به‌صورت آنلاین دارند. زمانی که ما خرید آنلاینی انجام می‌دهیم با داشتن امکان استرداد وجه اطمینان خاطر بیشتری در صورت خرید محصول یا دریافت خدمتی پیدا می‌کنیم .

 این کار سبب «بهبود تجربه کاربری» شده و شاهد افزایش کیفیت محصولات یا حتی خدمت‌رسانی به مشتریان خواهید بود. خریدهای اینترنتی به آسانی که کمک می‌کند تا افراد راحت‌تر خرید کرده یا خدمتی دریافت کنند.

 با اینکه خریدهای اینترنتی بسیار راحت هستند؛ اما ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید و گذاشتن گزینه استرداد وجه، بهترین راه برای جلب رضایت مشتری است. برای اینکه درباره نحوه استرداد وجه و ضرورت این کار اطلاعات مفیدی به دست بیاورید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 استرداد وجه از طرف کسب‌وکارها

 خریدهای اینترنتی که از طریق درگاه پرداخت وجهی منتقل می‌شوند، ممکن است به مشکلات زیادی بربخورند. به‌طور مثال کالایی که سفارش داده شده با کالای انتخاب شده، مغایرت داشته باشد یا حتی کالای ارسالی دچار آسیب شده و حتی ممکن است کالایی که برای ارسال تأیید شده است، در انبار موجودی نداشته و به‌صورت اشتباه

 ثبت سفارش شده باشد با استفاده از امکان استرداد وجه راهکاری مؤثر برای نگه‌داشتن مشتریان است. با این روش فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند نارضایتی‌ها مشتریان را کاهش داده و آنها را به خرید و گرفتن خدمات مجدد ترغیب کنند.

 

 لغو ناگهانی خرید

 خرید به‌صورت آنلاین یا دریافت خدمات به دلیل اینکه روشی آسان برای انتخاب از هر مکانی و در هر زمانی است و می‌توانیم پول آن را به‌راحتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت کنیم طرف‌داران زیادی دارد. اما این نوع خرید همیشه بدون چالش نیست و ممکن است دو طرف معامله، یعنی هم خریدار و هم فروشنده را دچار چالش کند.

 چالش‌ها اگرچه شاید ساده به نظر برسند؛ اما در صورت عدم رسیدگی، اعتبار صاحبان کسب‌وکار را مورد هدف قرار می‌دهند و ممکن است روی شهرت و اعتبارشان را هدف قرار داده و حتی تخریب کند.

 لغو سفارش خرید یا در واقع انصراف در زمان خریدهای آنلاین، دور از ذهن نیست و برای رضایت مشتری بعد از پیگیری‌ها جهت صحت کالا یا علت‌های آن باید گزینه استرداد وجه وجود داشته باشد. این گزینه ممکن است شامل برگرداندن کل وجه یا قسمتی از آن باشد؛ اما کمک می‌کند تا از خدشه‌دار شدن اعتبار صاحبان کسب‌وکار جلوگیری کند.

 

 ضرورت به‌کارگیری سرویس استرداد وجه

 سرویس استرداد وجه برای کسب‌وکارها یک امتیاز محسوب می‌شود و می‌تواند در زمان طولانی سبب افزایش مشتری و درآمد آنها شود و حتی برتری برای برند شما نسبت به سایر رقبا باشد. با وجود این نوع سرویس در کسب‌وکاری، مشتریان می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی بدون درخواست جداگانه شاهد برگرداندن وجه از طریق درگاه پرداخت باشند.

 

 ابزاری برای امتیازدهی نقدی

 برای ترغیب افراد به خرید بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی فروش کالا و خدمات در سال‌های اخیر، به‌خصوص پس از شیوع کرونا، سرویس برگرداندن وجه به‌حساب را تبلیغ کردند. بسیاری از فروشگاه‌های لوازم فرهنگی، ورزشی یا سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات تفریحی از این سرویس برای ترغیب افراد استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شما سه بلیت سینما یا نمایش خریده‌اید و به دلایلی امکان رفتن به این مکان را ندارید. با داشتن سرویس استرداد وجه، در مدت زمانی مانده به شروع سانس شما می‌توانید بلیت را باطل کرده و پول را در کیف پول پروفایل خود دریافت کنید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 نبود سرویس ریفاند (Refund)

 تمامی کسب‌وکارها در طی مدت فعالیت خود به‌خصوص آن تعدادی که به‌صورت آنلاین فعالیت دارند، ممکن است به مشکلاتی بربخورند و اگر به این مشکلات به‌درستی رسیدگی نشود، در طی مدت‌زمان کمی مشتریان خود را از دست بدهند.

 

 فروشگاه‌های اینترنتی کالا و خدمات با داشتن سرویس بازگشت وجه و سرویس استرداد وجه بازگشت وجه به‌حساب مبدأ را بی‌دردسر انجام می‌دهند و مشتریان نیز بدو دردسر برای شکایت بازگرداندن وجه به‌حساب کارشان انجام می‌شود.

 

 و در پایان

 اگر صاحب کسب‌وکاری هستید در ابتدای شروع فعالیت برای انتخاب درگاه پرداخت و مزایای آن دقت داشته باشید. پرداخت‌یارهای زیادی از سمت بانک مرکزی برای فعالیت مجوزهای لازم را دارند؛ اما شما باتوجه‌به مزایایی که می‌توانند هر یک از آنها به شما ارائه دهند دست به انتخاب بزنید.

 درگاه پرداخت سیزپی به شما امکان ساخت درگاه پرداخت اختصاصی با درج لوگوی خودتان را می‌دهد. کمترین نرخ کارمزد در شبکه پرداخت کشور متعلق به درگاه پرداخت سیزپی است. با داشتن درگاه پرداخت سیزپی به‌راحتی می‌توانید دریافتی‌های خود از مشتریان را مدیریت کرده و بخش زیادی از عملیات حسابداری خود را به سیزپی بسپارید و تمرکز خود را به جذب مشتری و فروش معطوف کنید.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.