سندباکس چیست؟

سندباکس چیست؟

 

 فناوری تأثیر بسیار زیادی روی کسب‌وکارهای جدید گذاشته است. درگاه پرداخت یکی از مهم‌ترین رویدادها در قرن جدید برای پیشرفت مشاغل به‌صورت آنلاین به شمار می‌رود. محیط آزمون یا همان سندباکس نیز برای به وجود آمدن محیطی امن برای کسب‌وکارهای نوظهور است.

 البته موانعی هم بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد فناوری‌های مالی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود. با رفع چالش‌ها و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد و فناوری‌های مالی وجود دارد، صاحبان کسب‌وکارهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات راحت‌تر می‌توانند فعالیت انجام دهند. در این مقاله می‌خواهیم درباره سندباکس صحبت کنیم و اگر شما علاقه‌مند هستید در این زمینه اطلاعات خود را کامل کنیم با ما همراه شوید.

 

 آشنایی با سندباکس

 از سندباکس یا همان روش محیط آزمون برای رفع چالش‌های موجود در زمینه تنظیم‌گری در این حوزه و شناخت وجوه مختلف و نحوه تنظیم و صدور مجوزهای موردنیاز، می‌توان بهره گرفت.

 پذیرش درخواست و قرارگیری نوع کسب‌وکار در چارچوب‌های تنظیم‌گری و دستورالعمل‌های تنظیم‌گران می‌تواند سبب بررسی درخواست کسب‌وکار نوآور در محیط آزمون تنظیم‌گری شود نتایج زیر را به دنبال دارد.

 پذیرش درخواست متقاضی و استفاده از مقررات موجود به‌طوری‌که مدل کسب‌وکاری جدید را نیز در برگیرد. پذیرش درخواست متقاضی و ایجاد چارچوب جدید برای اینکه بتواند کسب‌وکاری جدید در چارچوب فعالیت‌های رسمی حوزه اقتصاد دیجیتال شناسایی شود.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 ایجاد سندباکس

 اقدامات وزارت اقتصاد با ایجاد سندباکس و محیط آزمون

 وزارت اقتصاد برای کسب‌وکارهای نوظهور، سندباکس ایجاد کرده است و هدف از انجام این کار در زمینه اقتصاد سبب برطرف‌شدن عقب‌ماندگی‌ها در زمینه تنظیم‌گری کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات سبب شده است.

 در کنار تمام مزایا و فرصت‌های ایجاد شده طی سالیان اخیر و رشد فضای کسب‌وکارها در این حوزه، ابعاد ناشناخته و ریسک‌های احتمالی نیز وجود دارند و به همین دلیل، با تنظیم‌گری و وضع مقررات در این حوزه، تعادلی میان کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد شد.

 برای اینکه بتوانیم تنظیم‌گر خوبی باشیم، باید ابتدا از محیط‌های کوچک این کار را شروع کنیم و بعد از آن تجربه را به محیط واقعی منتقل کنیم.

 

 سندباکس چیست؟

 سندباکس در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به دو مفهوم کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

 ابتدا سندباکس به‌عنوان مکانیزمی جهت اصلاح و توسعه قوانینی که انطباق مقررات با روند سریع نوآوری را برعهده دارد، در نظر گرفته می‌شود. دومین مفهومی که برای سندباکس می‌توان در نظر گرفت آن است که سندباکس، فضایی جهت آزمایش مدل‌های کسب‌وکار جدید است. سندباکس می‌تواند محیطی را برای لازم برای تنظیم‌گری نهادها و قوانین فعلی فراهم کند که نمی‌توان در اختیار فین‌تک‌ها قرار بگیرد.

 مزایای سندباکس برای کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات بسیار زیاد است. به طور مثال در زمان و کاهش هزینه انطباق با قوانین صرفه‌جویی کرده و با سایر مشارکت‌کنندگان تعامل خوبی برقرار خواهید کرد.

 از دیگر مزایای سندباکس می‌توان به این نکته اشاره کرد که از برخی فرایندها و مجوزها و آزمایش ابعاد نرم‌افزاری و بازار، امکان تسهیل یا معافیت دارند و ایجاد شناخت مخاطرات واقعی و امکان کاهش ریسک و تسهیل تأمین سرمایه وجود دارد.

 

 سود بردن صاحبان و کاربران از محیط آزمون

 حضور کسب‌وکارها در محیط آزمون برای مشتریان و کاربران نهایی نیز مؤثر است و افزایش دامنه محصولات و خدمات، کاهش هزینه‌ها و بهبود دسترسی به خدمات مالی روند حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فواید از حضور کسب‌وکارها در سندباکس است.

 شناخت دقیق از فین‌تک‌ها سبب شناسایی روندهای آن‌ها و بهبود نظارت و سامان‌دهی بازارهای مرتبط و ارتقای سیستم‌های سنتی بازار سرمایه و بیمه و ارائه خدمات نوین می‌شود. سایر تنظیم‌گران نیز سبب افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش اشتغال و... شده که به افزایش تولید نوآورانه و ارائه خدمات با دسترسی بالاتر کمک می‌کند.

 این محیط همچنین برای تنظیم‌گران عمومی مزایایی نظیر امکان شناخت بی‌واسطه از ایده‌های جاری فین‌تک‌ها، تغییرات ایجادشده در محصولات فناورانه و فعالان این حوزه و مدیریت مخاطرات و رشد فرصت‌ها را به همراه دارد.

 استفاده از سندباکس

 و در پایان

 محیط آزمون، فضایی ایجاد می‌کند که ورود کسب‌وکارهای نوظهور را راحت‌تر می‌کند. سندباکس محیطی امن برای کسب‌وکارهای نوظهور فراهم می‌کند که بتوانند به‌راحتی فعالیت و حضور پیدا کرده و پاسخی دریافت کنند. علاوه بر این امکانات برای کسب‌وکارهای جدید، امکان خرید آنلاین و دسترس بودن اصلی اساسی برای موفقیت این نوع مشاغل است.

 برای اینکه مشتریان بیشتری برای خرید به کسب‌وکار شما سر بزنند از درگاه پرداخت اینترنتی معتبری جهت پرداخت نهایی استفاده کنید. برای شما پیشنهاد ویژه‌ای به نام درگاه پرداخت سیزپی داریم. سیزپی کمترین کارمزد را از مشتریان خود دریافت می‌کند و با داشتن شرایط خاص می‌توانید کارمزد را حتی صفر  کنید.

 داشتن درگاه پرداخت شرایط و مدارکی لازم دارد که برای اطلاع از هر کدام از آنها می‌توانید با کارشناسان ما در سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.