روند بانکداری باز در سال ۲۰۲۴

روند بانکداری باز در سال ۲۰۲۴

 

 سال به سال با پیشرفت فناوری در سراسر دنیا، تمام بانکداری‌ها نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. بانکداری باز نیز تحت‌تأثیر این پیشرفت و با کمک هوش مصنوعی توانسته در مدت‌زمان کوتاهی تغییرات زیادی در این زمینه پیدا کند. این تغییرات در زمینه صنایع مالی، بانکداری، بیمه و وام و اعتبار... بوده و تأثیرات چشمگیری ایجاد کرده است.

 از بانکداری باز و روند تغییرات آن در سال ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟ این نوع بانکداری با دسترسی به داده‌های کاربران شبکه بانکی که از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی یا API، فراهم شده است می‌توانند سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند را توسعه دهند.

 به عبارتی ساده‌تر هوش مصنوعی کمک می‌کند تا تحلیل داده‌ها و استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ساده‌تر انجام شود و صنعت بانکی و پرداخت هموارتر شود. در این مقاله قصد داریم درباره روند بانکداری باز در سال ۲۰۲۴ صحبت کنیم و اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مند هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 بانکداری باز

 با کنار هم قرار دادن این دو مفهوم می‌توان نوع جدیدی از مناسبات را تعریف کرد که در آن داده‌های بانکی با الگوهایی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند تا سرویس‌های شخصی‌سازی شده‌ای ارائه شود، کاربران (به‌خصوص در صنعت وام و اعتبار) ریسک سنجی شوند و در نهایت کارآمدترین سرویس‌ها برای افراد طراحی شده و توسعه یابند.

 

 بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت چیست؟

 

 بانکداری باز و کمک هوش مصنوعی

 بانکداری باز، مرزهای بانکداری را بی‌معنی کرده است و تمام افراد می‌توانند در هر ساعتی و هر مکانی فقط با چند کلیک دارایی‌های خود را منتقل کنند. مدیریت زمان برای انجام کارها کمک می‌کند تا افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به اهداف خود برسند.

 هوش مصنوعی به بانکداری کمک می‌کند تا با استفاده از سرویس‌های پیشرفته و یکپارچه‌ای که طراحی می‌شوند به توسعه کمک کنند و شاهد آسان‌تر شدن انجام کارهای بانکی و مالی باشیم. از جمله کمک‌هایی که هوش مصنوعی به بانکداری می‌کند عبارت‌اند از:

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 احراز هویت مطمئن

 احراز هویت برای تمامی کسب‌وکارها از طریق هوش مصنوعی راحت است. هوش مصنوعی روی تمام جنبه‌های بانکداری تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تمام خدمات‌دهی به مشتریان را متحول کند. استفاده از این روش‌ها ارائه سرویس‌های مالی، انجام امور عملیات بانکی را به شکل غیرحضوری راحت‌تر می‌کند.

 در سال ۲۰۲۴ هوش مصنوعی سبب شده تا تغییرات زیادی در امور بانکی در سطح جهانی رخ دهد. هوش مصنوعی به‌نوعی نیروی محرکه خوبی برای بانک‌ها محسوب می‌شود.

 زمانی که هوش مصنوعی و بانکداری باز ادغام شدند، فرایندهای دستی به‌صورت ماشینی و خودکار عمل می‌کند. در صنعت بانکداری نوین تمام ورود داده‌ها، پردازش و اعتبارسنجی اسناد با استفاده از سرویس‌های بیومتریک انجام می‌شود که پشتیبانی خوبی از مشتریان دارند. با استفاده از بانکداری باز، زیرساختی ایجاد می‌شود که در آن داده‌های بانکی افراد در بستری ایمن با ارائه‌دهندگان ثالث به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

 ترویج مفهوم بانکداری باز

 با استفاده از ترویج بانکداری باز، فرایندهای بانکی با یک نرم‌افزار یکپارچه‌سازی شده و لازم نیست نگرانی بابت تراکنش‌های مشکوک و ارائه‌دهندگان آن وجود داشته باشد. توصیه‌هایی هدفمند و پیشنهاد شخصی‌سازی، با به‌کارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی در فرایندهای بانکی و مالی، از طریق داده‌های مشتریان امکان‌پذیر است.

 

 ارائه سرویس‌های شخصی

 فناوری هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بتوانید در تشخیص الگوهای خاصی در داده‌ها به شخصی‌سازی برسید. با کمک هوش مصنوعی در زمان اعطای وام، ریسک و چالش‌هایی که در اعطای اعتبار به یک فرد دارد را به کمترین میزان خود برسانید.

 

 بهبود تجربه کاربری

 مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری برای استفاده از سرویس یا محصولی خاص، تجربه کاربری و نظر مشتری است. هوش مصنوعی کمک می‌کند تا فرایندها، تجربه کاربری را ارتقا بدهند و کارایی سرویس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در این شرایط با بهبود تجربه کاربری فرایندهای تصمیم‌گیری درست نیز بهتر خواهد شد. محصولات و خدمات شخصی‌سازی شده‌تر با ادغام هوش مصنوعی در بانکداری باز راحت‌تر امکان‌پذیر است.

 

 جلوگیری از کلاهبرداری

 با استفاده از هوش مصنوعی رصد تعداد بالایی از تراکنش که از هر گونه تقلب احتمالی یا تراکنش مشکوک در لحظه به دور شود و فوراً شناسایی شده که کمک بزرگی به امنیت کلی تراکنشها می‌کند. این قابلیت و نظارت بی‌درنگ آنها تضمین‌کننده وجه امنیتی بانکداری باز در جهان است.

 

 

 و در پایان

 برای ایجاد نوآوری در بخش مالی بانکداری باز و هوش مصنوعی پتانسیل‌های زیادی دارد و این موضوعات می‌توانند به مشتریان بیش از گذشته کمک کنند. برای پرداخت و استفاده از دستگاه بانکی انتقال وجه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن مهم‌ترین اقدام است.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را داراست. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.