روش ثبت کارت‌بانکی در هاب شاپرک

روش ثبت کارت‌بانکی در هاب شاپرک

 

 در ابتدا بهتر است با سامانه هاب آشنا شوید. سامانه هاب توسط شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) برای اینکه کارت به کارت غیرحضوری را مدیریت شود، راه‌اندازی شد. برای کارت به کارت کردن دو راه وجود دارد. آیا شما با آنها آشنا هستید؟

 برای اینکه با سامانه هاب و روش ثبت کارت‌بانکی در هاب شاپرک آشنا شوید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 سامانه هاب شاپرک چیست؟

سامانه هاب؛ توسط شرکت شاپرک سامانه تابش یا در واقع "هاب فناوران مالی شاپرک" و به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در زمان کارت به کارت کردن‌های غیرحضوری تأسیس شده است. زمانی که شما از طریق دستگاه خودپرداز یا حتی درگاه پرداخت کارت به کارت انجام می‌دهید این امکان وجود دارد که از اطلاعات کارت‌بانکی شما یا حسابتان سوءاستفاده شود.

 برای جلوگیری از پول‌شویی و کلاه برداری از اطلاعات افراد سامانه هاب راه‌اندازی شده است.

حتماً به یاد دارید قبل از سامانه هاب، نمی‌توانستیم به‌صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی کارت به کارت انجام دهیم. این کار فقط با استفاده از نرم‌افزارهای بانکی انجام می‌شد. بعد از تأسیس سامانه هاب اپلیکیشن‌های زیادی قادر به انجام دادن این کار شدند.

 برای این کار این نوع اپلیکیشن‌ها باواسطه سامانه هاب شاپرک بین بانک و آنها، مانند آپ و... می‌توانستند با حفظ اطلاعات مشتریان به آنها اجازه کارت به کارت از طریق درگاه‌های پرداخت مختلف بدهند.

 

 مزایای سامانه هاب

 همان‌طور که می‌دانید اطلاعات کارت‌های بانکی و حساب شما محرمانه هستند و سامانه هاب کمک می‌کند تا افراد مختلف به این اطلاعات دسترسی پیدا نکنند و امنیت شما حفظ شود. هاب کمک کرد تا بتوانیم پرداخت‌های خود را به‌صورت اینترنتی و در امنیت کامل انجام دهیم. در ضمن با ثبت کارت‌های خود در این سامانه لازم نیست هر بار برای استفاده، اطلاعات را مجدد وارد کنید و به این شکل در زمان نقل‌وانتقالات شما صرفه‌جویی می‌شود.

 

 ثبت‌نام در سامانه هاب

 برای ثبت‌نام در سامانه هاب لازم نیست مراحل زیادی را طی کنید و به سایت خاصی برای ثبت‌نام بروید. برای استفاده از این سامانه در هر نرم‌افزار واسطی که به درگاه پرداخت اینترنتی متصل می‌شود، وارد شوید به‌راحتی شما را با هاب مرتبط می‌کند.

 زمانی که به درگاه متصل شدید با زدن گزینه «ثبت کارت» نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کند شما را به سایت هاب شاپرک متصل می‌کند. با وارد کردن اطلاعات کارت خود در این سامانه عضو خواهید شد.

 جالب است بدانید اطلاعات شما فقط در اختیار سامانه هاب قرار می‌گیرد و نرم‌افزاری که از طریق آن قصد کارت به کارت را دارید، دسترسی به اطلاعات محرمانه شما ندارد. در ضمن اگر اطلاعات خود را در این سامانه بانک مرکزی ثبت نکرده باشید، اجازه انجام عملیات کارت به کات را نخواهید داشت.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 کدام بانک‌ها در هاب شاپرک هستند؟

 همه بانک‌ها طبق قانون بانک مرکزی عضو سامانه هاب شاپرک هستند. برای اینکه بتوانید عملیات کارت به کارت را انجام دهید ابتدا باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده و سپس این کار را انجام دهید.

 

 نرم‌افزارهای عضو در هاب شاپرک

 توجه داشته باشید از هر نرم‌افزاری برای کارت به کارت کردن اینترنتی استفاده نکنید. نرم‌افزارهایی که شاپرک آنها را تأیید کرده باشد، اجازه فعالیت دارند. در غیر این صورت نرم‌افزارهای غیرمجاز ممکن است سبب کلاهبرداری از سرمایه شما شوند.

 

 روش ثبت کارت‌بانکی در هاب شاپرک

 برای اینکه بتوانید اطلاعات کارت‌بانکی خود را در سامانه هاب ثبت کنید، مراحل سختی در پیش ندارید. ابتدا باید روی گزینه «ثبت کارت» کلیک کنید. بعد از زدن کدی که در این قسمت می‌بینید می‌توانید روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

 

 بعد از انجام این کار رمزی به شماره تلفن همراه شما پیامک می‌شود. در کادری که مقابلتان می‌بینید، رمز را وارد کرده و بعد شماره کارت و تاریخ انقضای آن را نیز وارد کنید. با زدن گزینه ادامه، وارد مرحله بعد خواهید شد.

 

 و در پایان

 اشاره شد که بین بانک و نرم‌افزارهایی که کار کارت به کارت را انجام می‌دهند، سامانه هاب شاپرک سامانه است. این سامانه مورد تأیید بانک مرکزی بوده و شما می‌توانید بدون اینکه افراد دیگری به اطلاعات بانکی شما دسترسی داشته باشند، کارت به کارت انجام دهید.

 در انتخاب نرم‌افزار و درگاه پرداخت در زمان انجام عملیات پرداخت دقت داشته باشید. درگاه پرداخت سیزپی با داشتن مجوز از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک برای انجام امور پرداختی شما و مشتریانتان امنیت را برقرار می‌کند.

 در زمان استفاده از درگاه پرداخت سیزپی شما کمترین کارمزد را پرداخت خواهید کرد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.