درگاه پرداخت بانک ملت

درگاه پرداخت بانک ملت

بانک ها برای ارائه خدمات پرداخت به مشتریانشان از یکی از شرکتهای پرداخت PSP استفاده می کنند که معمولا خودشان نیز سهام دار آن شرکت می باشند، بانک ملت ارائه خدمات پرداخت حضوری و پرداخت اینترنتی خود را از طریق شرکت زیر مجموعه خودش "به پرداخت ملت" به مشتریان ارائه می دهد. به گزارش سایت شرکت "به پرداخت ملت" این شرکت بیش از  15000 درگاه پرداخت اینترنتی را به مشتریانش ارائه کرده و در حال سرویس دهی می باشد. به پرداخت یکی از شرکتهای پرداخت الکترونیک هست که توانسته با دریافت مجوز PSP از بانک مرکزی کشورمان، به تعداد زیادی از کسب‌وکارهای در فضای اینترنت درگاه پرداخت مستقیم ارائه دهد. این درگاه با امکان تسویه حساب آنی و گزارش‌های مالی متنوعی که به پذیرندگان می‌دهد، توجه خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی را جلب کرده و به درگاه مورد نظر آن‎ها تبدیل شده است.

دریافت درگاه پرداخت

امکانات و خدمات درگاه بانک ملت

امکاناتی که درگاه اینترنتی بانک ملت در اختیار مشتریانش می‌گذارد، طبق اطلاعیه وب‌سایت خود این بانک عبارت‌اند از:
امکان واریز وجوه تراکنش‌های موفق انجام شده به صورت ریز یا سرجمع
تسویه حسابهای تراکنش های خرید از طریق شاپرک برای پذیرندگان دو نوع می باشند، یک مدل واریز به صورت سرجمع و دیگری واریز به تفکیک هر تراکنش. خرید های انجام شده از درگاه پرداخت بانک ملت به هر دو صورت می تواند انجام شود.
امکان ارائه سرویس استعلام لحظه‌ای تراکنش‌ها
در هر لحظه می توانید وضعیت تراکنش را مورد نظرتان به طور خاص بررسی نمائید و اگر تراکنش ناموفق بوده از ارسال کالا یا خدمات جلوگیری نمائید.
امکان دریافت گزارش‌های متنوع مالی
به عنوان مدیر درگاه پرداخت (فردی که درگاه به نام او ثبت شده است)، می‌توانید گزارش پرداخت‌ها را در دوره‎های مختلف دریافت کنید، ریز تراکنش‌ها را ببینید و برای آینده کسب‌وکارتان برنامه‌ریزی کنید و از هر پرداخت، به صورت آنلاین استعلام بگیرید.
واریز همزمان مبلغ خرید به چند حساب بصورت (درصدی)
اگر شریک دارید و میخواهید سهم هر یک از ذینفعان در زمان فروش و انجام تراکنش به حساب خودش واریز شود این گزینه برای شما مفید است. این امکان در درگاه پرداخت سیزپی با نام تسهیم وجوه شناخته می شود.
ارائه خدمات آنلاین پشتیبانی فنی به پذیرنده
به پرداخت ملت نیز مانند بسیار دیگری از شرکتها خدمات پشتیبانی خود را بر اساس تیکت و به صورت اینترنتی به مشتریان عرضه می دارد.
ارائه اطلاعات مربوط به تراکنش‌های صورت پذیرفته از طریق وب سرویس

 

بیشتر دانید : نحوه دریافت درگاه پرداخت

آیا درگاه پرداخت بانک ملت معتبر است؟
آدرس اینترنتی درگاه پرداخت بانک ملت با https شروع می‌شود (https://bpm.shaparak.ir) و یکی از درگاه‌های مورد تایید شاپرک است. همانطور که ملاحظه می کنید به صورت زیر دامنه شرکت شاپرک می باشد. هنگام پرداخت در درگاه بانک ملت می‌توانید ببینید که برای ورود رمز و سایر اطلاعات محرمانه، از یک صفحه کلید مجازی استفاده می‌شود تا میزان ناامنی و لو رفتن اطلاعات محرمانه توسط اشخاص ثالث جلوگیری شود. علاوه بر این، یکی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن درگاه پرداخت ملت داشتن وب سایت اینترنتی با پسوندهای متعارف (ir/com/net/org) و نماد الکترونیکی اینماد است. از اینرو هر فروشنده‌ای نمی‌تواند به راحتی از درگاه پرداخت بانک ملت استفاده کند و خود این موضوع امنیت درگاه را بالا می‎ برد.

دریافت درگاه پرداخت

مزایا و معایب درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

نحوه دریافت درگاه پرداخت بانک ملت


درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت، این امکان را برای شما فراهم می کند که کلیه تراکنش‌های  خودتان را به صورت بر خط و از طریق اینترنت گزارش بگیرید. این مهم به شما در برنامه ریزی روی کسب و کارتان دید بهتری میدهد. از دیگر ویژگی های درگاه پرداخت بانک ملت قرعه کشی آنلاین آن می باشد یعنی بعد از انجام هر تراکنش ممکن است شما برنده خوش شانس قرعه کشی درگاه بانک ملت باشید. 
از سختی های دریافت درگاه پرداخت از بانک ملت، احراز هویت حضوری آن است که برای انجام آن حتما باید به شعب بانک ملت مراجعه کنید و مدارک را همراه خود ببرید. بعد از احراز هویت نیز چند روز زمان می برد تا درگاه پرداخت شما فعال گردد.

کارمزد درگاه بانک ملت
درگاه پرداخت بانک ملت (به پرداخت) نه در مرحله ساختن درگاه و نه برای انجام تراکنش‌ها، کارمزدی دریافت نمی‎کند و کاملا درگاه پرداخت رایگان می باشد.
زمانها و چگونگی فرآیند تسویه حساب درگاه پرداخت بانک ملت
طبق قوانین شرکت شاپرک، عملیات تسویه حساب با پذیرنده در درگاه بانک ملت هر ۲۴ ساعت یک بار انجام می‌شود. اگر مشتری از قابلیت تسهیم وجوه استفاده کند، می‌تواند به جای یک حساب، چند حساب را با در صد سهم‌های مختلف به درگاه پرداخت ملت معرفی کند با اینکار در زمان تسویه، سهم هر حساب محاسبه و به حساب مربوطه واریز می گردد.

نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت بانک ملت
درگاه پرداخت بانک ملت را هم اشحاص حقوقی و هم اشخاص حقیقی می توانند دریافت کنند. مدارک برای دریافت درگاه بانک ملت بر اساس حقیقی بودن یا حقوقی بودن به صورت زیر می باشد.
مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی :

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سایت یا همان کسب و کار اینترنتی
  •  نداشتن مطالبات معوق و چک برگشتی در سیستم بانکی
  • سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب و کار
  • داشتن اینماد
  • دارا بودن کد مالیاتی

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای مجاز شرکت و اعضای هیات مدیره
  • نداشتن مطالبات معوق و چک برگشتی در سیستم بانکی کشور
  • کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت بر اساس روزنامه‎ های رسمی
  • اساسنامه شرکت
  • داشتن اینماد
  • دارا بودن کد مالیاتی

اگر می خواهید به صورت اینترنتی ثبت نام کنید باید وارد سایت بانک شوید و بعد از ثبت درخواست در سایت و دریافت شماره پیگیری با مدارکی که در بالا گفته شد برای احراز هویت به شعبه بانک مراجعه نمائید. در غیر اینصورت با مدارک به شعبه مراجعه کرده و فرم را نیز به صورت حضوری در همان شعبه پر کنید. بعد از گذشت چند روز از این مرحله درگاه پرداخت شما آماده خواهد بود.
چگونه به سایت خود درگاه پرداخت بانک ملت را اضافه کنیم؟
اگر سایت شما با تکنولوژی وردپرس ساخته شده است برای اضافه کردن درگاه پرداخت بانک ملت به سایت خود، به سایت وردپرس به آدرس https://wordpress.org/plugins/mellat-woocommerce مراجعه کرده و افزونه پرداخت ووکامرس درگاه بانک ملت را دانلود کنید. بعد با جایگذاری در سایت و تنظیم پارامترهائی نظیر کد ترمینال و نام کاربری و رمز عبور درگاه پرداخت خود را آماده انجام تراکنش کنید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.