درگاه پرداخت امن برای سایت

درگاه پرداخت امن برای سایت

این روز ها اعتماد کردن کمی سخت تر شده و اگر شما مدیر کسب و کار اینترنتی هستید باید به گونه ای کسب و کار را مدیریت کنید تا افرادی که به کالا ها و خدمات شما نیاز دارند، به راحتی بتوانند به شما اعتماد کنند و از شما به صورت اینترنتی خرید کنند.


بیش تر بدانید:  روش های وفادار سازی مشتریان اینترنتی


حالا برای این که بدانیم به چه روشی می شود اعتماد مشتری ها را جلب کرد، ادامه بلاگ را بخوانید.


مسائل و نکات زیادی هستند که برای به دست آوردن اعتماد مشتری ها باید در نظر گرفته شود و رعایت شود اما یکی از این مسائلی که بسیار مهم است بحث چگونه پرداخت کردن در خرید اینترنتی و داشتن یک درگاه پرداخت امن برای وب سایت فروشگاهی شما است. 


بیش تر بدانید: درگاه پرداخت امن چیست ؟


در سال های اخیر که فروشگاه های اینترنتی بسیار بیش تر از گذشته شده اند، در خرید های اینترنتی هنگام پرداخت بسیار زیاد حملات فیشینگ و کلاهبرداری پیش آمده است که ضرر ها و خسارت های مالی جبران نا پذیری برای افرادی که طعمه این جور کلاهبرداری ها شده اند به وجود آورده است.


بیش تر بدانید: فیشینگ چیست ؟


به همین دلیل که خود شما و مشتری های شما طعمه کلاهبردار های اینترنتی نشوید، باید در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی تان بسیار دقت نمایید تا گرفتار دام های شیطانی کلاهبردارانی که دنبال سوء استفاده مالی از دیگران هستند نشوید.
برای این که دچار فیشینگ نشوید باید از یک درگاه پرداخت امن استفاده کنید که مجوزات لازم و اعتبار کافی را کسب کرده باشد و در ادامه مطلب با شما ویژگی های یک درگاه پرداخت امن برای فروشگاه اینترنتی تان را در میان می گذاریم و به شما آموزش می دهیم که چگونه به راحتی از داشتن این ویژگی های درگاه پرداختی که می خواهید انتخاب کنید مطلع و مطمئن شوید.


ویژگی های یک درگاه پرداخت امن برای سایت چیست ؟ 


برخی از ویژگی هایی که یک درگاه پرداخت مطمئن و امن باید داشته باشد به شرح زیر است:


داشتن مجوزات رسمی از سمت بانک مرکزی


داشتن مجوزات لازم از سمت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از واجب ترین ویژگی هایی است که باید درگاه پرداخت اینترنتی انتخابی شما داشته باشد و برای استعلام آن همین کافی است که نام شرکت پرداخت یار یا بانکی که انتخاب کرده اید را در سایت بانک مرکزی و یا شاپرک جست و جو کنید و سپس مطالعه نمایید تا به نتیجه برسید.


داشتن نماد شاپرک از سمت شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک 


تمامی درگاه های پرداخت مجاز باید نماد شاپرک را در صفحه خود داشته باشند و شما با کلیک بر روی نماد شاپرک و یا در سایت شاپرک می توانید لیست درگاه های پرداختی مجوز شاپرک دارند را ببینید.


داشتن اینماد (نماد تجارت الکترونیکی) از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت


داشتن اینماد یکی دیگر از واجبات درگاه های پرداخت و سایت های معتبر می باشد. معمولا اینماد را در پایین صفحه خانه سایت قرار می دهند ولی برای اطمینان بیش تر از این که درگاه پرداخت منتخب شما اینماد دارد یا خیر بهتر است که وارد سایت اینماد شوید و با استفاده از آدرس سایت از اینماد استعلام بگیرید.


داشتن SSL فعال برای امنیت روی وب سایت 


برای این که متوجه شوید سایت ارائه دهنده درگاه پرداخت امنیت ssl را دارد یا خیر نیازی به استعلام نیست و فقط کافی هست بالای صفحه را قسمتی که آدرس دامنه هست را نگاه کنید. اگر آدرس سایت با http شروع شود این درگاه پرداخت امنیت لازم را ندارد ولی اگر با https شروع شود و یک علامت قفل کوچک در کنارش باشد، سایت امنیت دارد.


ترجیحا داشتن دامنه .ir سایتی که از آن درگاه پرداخت دریافت می کنید اگر در ایران هستید


اگر در ایران هستید و از درگاه پرداخت ایرانی استفاده می کنید لازم است که حتما دامنه درگاه با .ir به پایان برسد زیرا در حال حاضر طبق دستور بانک مرکزی دامنه سایت هایی که درگاه پرداخت ارائه می دهند باید .ir  باشند.
 


کدام درگاه پرداخت امنیت بیش تری دارد ؟


درحال حاضر هر درگاه پرداختی که تقریبا همه ویژگی هایی که در بالا گفته شد را داشته باشد یک درگاه پرداخت معتبر است ولی بهترین درگاه پرداخت ایرانی از نظر داشتن امنیت برای کاربران در حال حاضر درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی است که در حین داشتن تمامی ویژگی های یک درگاه پرداخت امن خدمات بیش تر و کامل تری را نیز به کاربرانش ارائه می دهد.


چگونه درگاه پرداخت امن برای سایت بگیریم ؟


برای گرفتن درگاه پرداخت امن سیزپی نیاز است که در سایت این درگاه پرداخت ثبت نام نمایید تا احراز هویت شوید و سپس می توانید از تمامی خدمات این درگاه پرداخت استفاده نمایید.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.