دبیت کارت چیست؟ چگونه دبیت کارت بگیریم؟

دبیت کارت چیست؟ چگونه دبیت کارت بگیریم؟

 

 تابه‌حال از کارت‌های پرداخت ارزی استفاده کرده‌اید؟ دبیت کارت، یک نوع کارت پرداخت ارزی است. با استفاده از این کارت در سراسر دنیا به جز کشورهایی که تحریم نباشند می‌توانید از حساب‌جاری بانکی خود پول به طور مستقیم بردارید.

 چک کارت یا کارت‌بانکی از دیگر نام‌های این نوع کارت هستند. با استفاده از این کارت می‌توانید از سایت‌های خارجی خرید کرده یا حتی پول نقد از دستگاه خودپرداز (ATM) بردارید. استفاده از این نوع کارت‌ها هزینه کارمزد دارند؛ اما با داشتن دبیت کارت نیازی به پول نقد ندارید. در این مقاله قصد داریم دبیت کارت را معرفی کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید این کارت را دریافت کنید. اگر شما هم به داشتن این نوع کارت علاقه‌مند هستید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 دبیت کارت چیست؟

دبیت کارت به نوعی کارت نقدی یا کارت اعتباری ارزی بین‌المللی است که به‌حساب بانکی شما متصل است. با دبیت کارت می‌توانید پول به طور مستقیم پول برداشت کرده یا به‌صورت آنلاین از طریق درگاه پرداخت خرید حضوری انجام دهید. با کمک دبیت کارت خرید امن و راحتی را تجربه خواهید کرد و از دستگاه‌های خودپرداز می‌توانید وجه نقد برداشت کنید.

 

 دبیت کارت چگونه کار می‌کند؟

 همان طور که متوجه شدید دبیت کارت مانند کارت‌های ایرانی کار می‌کنند. همان طور که شما با داشتن کارت‌بانکی از یک حساب‌جاری در یک بانک خرید حضوری کرده یا خرید آنلاین انجام میدهید با داشتن این نوع کارت نیز همان فعالیت ها را میتوانید انجام دهید.

 

 انواع دبیت کارت

 در بانک‌های متفاوت انواع مختلفی از کارت‌های نقدی وجود دارند که قادرند خدمات متفاوتی را ارائه دهند. در ادامه با انواع دبیت کارت که بر اساس عملکرد و کاربردشان تقسیم بندی شده‌اند بیشتر آشنا می‌شوید.

 

 کارت نقدی آنلاین

 برای استفاده از این نوع کارت‌ها در هر تراکنش نیاز به مجوز الکترونیکی و تأیید پین کارت دارید. در زمان انجام تراکنش تأخیری در پردازش به وجود نخواهد آمد؛ زیرا این نوع کارت‌ها دارای سیستم احراز هویت امنی هستند.

 

 کارت نقدی آفلاین

 کارت‌هایی که نقدی بوده و باید به‌صورت آفلاین از آنها استفاده شود، دارای آرم کارت‌های اصلی مانند ویزا یا مسترکارت هستند. کارت‌های نقدی آفلاین محدودیت در انجام تراکنش دارند و زمان انجام تراکنش‌ها پول ۲ یا ۳ روز طول می‌کشد تا به‌حساب فروشنده واریز شود.

 

 کارت نقدی پیش‌پرداخت (Prepaid)

 یکی دیگر از انواع کارت‌های دبیت کارت، کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت هستند. این نوع کارت‌ها قابلیت شارژ مجدد دارند و می‌توانید به راحتی مبلغی که می‌خواهید را از طریق درگاه پرداخت یا به‌صورت نقدی از طریق بانک‌ها شارژ کنید و از آن استفاده کنید.

 

 مزایای دریافت دبیت کارت

 استفاده از این نوع کارت مزایای دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

 خدمات کاربردی

 در زمان استفاده از این نوع کارت می‌توانید به‌راحتی از خدمات پرداخت ارزی مانند خرید آنلاین یا حضوری، پرداخت با دستگاه پوز (POS) یا برداشت از دستگاه ATM استفاده کنید.

 

 امن‌تر از پول نقد

 استفاده از پول نقد برای خرید و... کار امنی نیست و انتخاب کارت‌های نقدی بسیار ایمن‌تر از پول نقد هستند. اگر شما به هر دلیلی کارت نقدی خود را گم کنید یا از شما دزدیده شوند، می‌توانید بلافاصله با گزارش دادن به اعلام مفقودی کرده و آن را غیرفعالی کنید. با این کارت کار نکرده و افراد سودجو نمی‌توانند پولی برداشت کنند.

 

 رهگیری تراکنش‌ها

 تراکنش‌هایی که با این نوع کارت‌ها انجام می‌شوند، قابل رهگیری هستند و به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید چه مبلغی و از چه مکانی از حساب شما کسر شده است.

 

 استفاده آسان

 کار با این نوع کارت بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. کارت‌های نقدی مشابه کارت‌های بانکی هستند و برای استفاده کافی است شماره کارت و رمز آن را در زمان خرید آنلاین وارد کنید.

 

 اضافه برداشت

 در بعضی از طرح‌های کارت‌های نقدی این امکان وجود دارد که بیشتر از موجودی حسابتان برداشت کنید. اما باید مقدار اضافی برداشتی را به سرعت به موجودی‌تان بازپرداخت کنید و کارمزد بپردازید.

 

 مراحل اخذ آسان

 برای گرفتن کارت‌های دبیت کارت لازم نیست مراحل زیادی را طی کنید همین که یک حساب جاری در بانکی داشته باشید کافی است. برای فعال شدن این نوع کارت نیازی به تایید کارت از طرف بانک نیز ندارید.

 

 معایب دبیت کارت

 دبیت کارت‌ها در کنار مزایای خوبی که دارند دارای چند عیب هستند که بهتر است از آنها مطلع باشید. ازجمله معایب دبیت کارت‌ها عبارت‌اند از:

 

  •  محدودیت در برداشت روزانه
  •  دریافت کارمزد
  •  امتیازات کمتر از کردیت کارت
  •  امکان جعل دبیت کارت
  •  کارمزد در دبیت کارت‌ها
  •  کارمزد دستگاه
  •  کارمزد وجوه ناکافی
  •  کارمزد تعویض کارت
  •  کارمزد تراکنش خارجی

 

 دبیت کارت در ایران

 همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، در ایران به دلیل تحریم‌های صورت گرفته، دبیت کارت قابل استفاده نیست. البته شما می‌توانید برای افتتاح حساب بین‌المللی، دریافت کارت و خدمات پرداخت ارزی به کشورهای همسایه مثل ترکیه یا امارات بروید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 چگونه دبیت کارت بگیریم؟

 برای اینکه بتوانید دبیت کارت بگیرید نیاز به یک حساب بین‌المللی دارید و شما نزد هر بانک یا هلدینگ‌هایی که خدمات ارزی ارائه می‌دهند می‌توانید حسابی باز کنید. بعد از افتتاح حساب مبلغی که می‌خواهید را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی یا به‌صورت نقدی پول را به‌حساب واریز کرده و در اصطلاح آن را شارژ کنید.

 بعد از این کار باید درخواست دهید تا اطلاعات کارت شما به ایمیلتان ارسال شود. با دریافت کارت باید آن را فعال کرده و پین خود را برای استفاده از کارت یا برداشت وجه از ATM تنظیم کنید.

 

 و در پایان

 با استفاده از دبیت کارت می‌توانید پرداخت ارزی خود را به‌راحتی انجام دهید و تمامی کشورهای همسایه به‌راحتی خرید آنلاین یا حتی حضوری انجام دهید. در زمان نقل‌وانتقالات پول خود مطمئن شوید که از درگاه پرداخت معتبری استفاده می‌کنید.

 درگاه پرداخت سیزپی از طرف بانک مرکزی و سامانه شاپرک دارای مجوز فعالیت است و کمترین کارمزد را برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کند.

 در کمترین زمان درگاه پرداخت برای انواع کسب‌وکارها نصب خواهد شد و فقط کافی است مجوزهای لازم مانند اینماد و کد مالیاتی را قبل از ارائه درخواست، گرفته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر برای اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.