خدمات درگاه پرداخت اینترنتی

خدمات درگاه پرداخت اینترنتی

ابتدا برای افراد مبتدی که تازه وارد کسب و کار اینترنتی شده اند و با روش های پرداخت اینترنتی آشنایی ندارند و به تازگی به یک درگاه پرداخت اینترنتی نیاز پیدا کرده اند، می خواهیم درگاه پرداخت را تعریف کنیم و سپس بعد از آشنایی با مفهوم درگاه پرداخت با خدمات و مزایای درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شویم.


اگر با مفاهیم اولیه درگاه پرداخت آشنایی ندارید، این بخش را مطالعه کنید. 


درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟


اگر بخواهیم پاسخ به این سئوال که درگاه پرداخت اینترنتی چیست را به زبان ساده توضیح بدهیم باید بگوییم که درگاه پرداخت اینترنتی وسیله ای است که به دارندگان کارت بانکی این اجازه را می دهد تا وجه حاصل از خریدهای اینترنتی خود را به صورت آنلاین و با داشتن اطلاعاتی همچون: شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم (پویا)، Cvv2 و تاریخ اعتبار کارت که روی کارت های بانکی درج شده است، به آسانی پرداخت کنند. 


بیش تر بدانید: درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟


استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی چه مزایایی دارد ؟


استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی مزایایی دارد که این مزایا هم برای مدیران کسب و کار ها و فروشگاه های اینترنتی مزایای ارزشمندی هستند و هم برای مشتری های این فروشگاه های اینترنتی مزیت محسوب می شود که در ادامه مطلب در مورد مزیت هایی که در استفاده از درگاه پرداخت برای پذیرنده (صاحب درگاه پرداخت) و پرداخت کننده (مشتری)  دارد به طور خلاصه و مفید توضیح داده شده است.

 

مزایای درگاه پرداخت برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی : 

  • گرفتن تمام هزینه محصولات در هنگام خرید مشتری به صورت آنی
  • نیاز نداشتن به شماره کارت 
  • در امان بودن از فیش های واریزی فیک

و... .

مزایای درگاه پرداخت برای مشتری ها :

  • نیاز نداشتن به اپلیکیشن پرداخت
  • احراز هویت فروشنده از طریق گواهی درگاه پرداخت مربوطه در سایت 

و... .

 

بیش تر بدانید: مزایای درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟

خدمات درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟


حالا که با مفهوم و مزایای درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شدیم بهتر است به اصل مطلب برگردیم و از امکانات و خدماتی که درگاه های پرداخت اینترنتی می توانند به پذیرندگان خود ارائه دهند بیش تر بدانیم.


درگاه های پرداخت مختلف ویژگی های منحصر به فردی دارند و خدماتی که ارائه می دهند نیز با هم متفاوت هستند ولیکن ما در این بخش برای تقریبا شما تمامی خدمات و امکاناتی را که درگاه های پرداخت می توانند ارائه دهند را جمع آوری کرده ایم و در انتهای مطالب توضیح داده می شود که همه این خدمات با هم را چه درگاه پرداختی می تواند در اختیارتان قرار دهد که نیازی نباشد درگاه های پرداخت مختلفی را اخذ نمایید.


خدمات درگاه پرداخت :


برخی از خدماتی که درگاه پرداخت اینترنتی می تواند ارائه دهد به شرح زیر است:


درگاه پرداخت مستقیم


در درگاه پرداخت مستقیم مبلغ تراکنش به صورت مستقیم از حساب مشتری به حساب شما واریز می شود و تسویه 24 ساعته است.


کیف پول آنلاین


کیف پول آنلاین برای آن دسته افراد نیاز است که نمی خواهند تمامی مبالغ تراکنش ها به حساب بانکی شان ارسال شود و کیف پول الکترونیکی فعال می کنند تا مبالغ تراکنش ها در کیف پول آنلاین بماند.


لینک پرداخت


اگر کسب و کار به صورتی باشد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشید، می توانید به جای شماره کارت از لینک پرداخت استفاده کنید.


فاکتور پرداخت آنلاین


فاکتور آنلاین امروزه برای بسیاری از کسب و کار ها کاربرد دارد ولی بیش ترین کاربرد را در کسب و کار هایی که مواد خوراکی و غذایی ارائه می دهند مانند رستوران ها دارد. فاکتور آنلاین را می شود همراه با اقلام ارسال کرد.


تسهیم وجوه


برخی از صاحبان کسب و کار تامین کننده و یا شریک دارند و می خواهند مبلغی از هر تراکنش را که سهم دیگری هست را به حساب آن  شخص به صورت مستقیم ارسال شود که این کار را تسهیم انجام می دهد.


سوئیچینگ هوشمند


سوئیچینگ هوشمند معمولا بین درگاه های بانکی که به درگاه شما متصل است اتفاق می افتد و اگر درگاه پرداختی قطع باشد به صورت هوشمند روی درگاه پرداخت دیگری سوئیچ می شود تا مشتری بتواند پرداخت را با موفقیت انجام دهد.


مدیریت کارمزد ها 


مدیریت کارمزد ها در درگاه پرداخت یعنی شما می توانید انتخاب کنید که کارمزد تراکنش ها از خودتان و یا از مشتری ها کسر شود.


دریافت پیامک تراکنش


تعدادی از درگاه های پرداخت بعد از هر تراکنش برای مشتری های خود یک پیامک می فرستند و این امکان خیال پذیرنده را راحت می کند که پرداخت موفقیت آمبز بوده است و اگر محصولی را خواست برای مشتری ارسال کند با اطمینان ارسال می کند.


خرید بسته های تراکنشی به صرفه


در حال حاضر بعضی از درگاه های پرداخت دارای کارمزد به مشتری های خود این امکان را می دهند که به جای این که درگاه پرداخت در هر تراکنش مبلغی را به عنوان کارمزد از پذیرنده کسر کند، پذیرنده به صورت ماهانه یا سالانه بسته تراکنشی فعال کند و دیگر روی هر تراکنش کارمزد ندهد.


گزارش گیری ریز تراکنش ها

 
در برخی از درگاه های پرداخت صاحب درگاه پرداخت در پنل خود با استفاده از فیلتر های مختلف (مانند: تاریخ، ساعت، مبلغ و...) می تواند از ریز تراکنش های خود استعلام بگیرد.


کدام درگاه پرداخت خدمات بهتری دارد ؟


نمی شود گفت که کدام درگاه پرداخت خدمات بهتری دارد ولی درگاه پرداخت سیزپی خدمات کامل تری دارد یعنی این که تمامی خدماتی که در بالا گفته شد را می تواند ارائه دهد و شما را از داشتن درگاه های مختلف دیگر بی نیاز می کند.


چگونه درگاه پرداخت سیزپی بگیرم ؟


برای گرفتن درگاه پرداخت سیزپی نیاز است که وارد وب سایت این درگاه پرداخت شوید و ثبت نام نمایید تا احراز هویت شوید و درگاه پرداخت شما فعال شود.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.