تکمیل فرآیند خرید

تکمیل فرآیند خرید

صفحه تکمیل فرآیند خرید را همه به هنگام انجام خریدهای آنلاین دیده ایم، وقتی در سایتی نسبت به خرید اقدام می کنیم و محصول را به سبد خرید اضافه می کنیم باید برای پرداخت هزینه آن اقدام کنیم اگر گزینه درگاه پرداخت را انتخاب کردید و به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی منتقل شدید و شماره کارت و اطلاعات کارت را در فیلدهای مربوطه پر کردید بلافاصله به صفحه ای منتقل می شوید که در آن اطلاعات خرید شما نمایش داده میشود از این اطلاعات برای پیگیری های بعدی می توان استفاده کرد. بالای صفحه نیز تایمر دارد و معمولا ده ثانیه ای طول می کشد تا این مرحله تمام شود و فرآیند خرید تکمیل شود. از آنجا که یکی از دلایل تراکنش های ناموفق درگاه پرداخت اینترنتی عدم انتظار خریدار برای تکمیل شدن این فرآیند است و ممکن است گزینه برگشت در مرورگر خود را بزند تا به سایت اصلی برگردد، این مورد باعث می شد تا وجه از حساب دارنده کارت کسر گردد و طی 72 ساعت مجدد برگشت بخورد، بنابراین ثانیه های این صفحه را کاهش دادیم و در حال حاضر به 3 ثانیه تقلیل یافته است. این مورد تاثیر به سزایی در کاهش تراکنش های ناموفق داشته است. Google

اگر پول از حسابمان کسر شد و در سایت هم سفارش ثبت نشد باید چه کنیم؟

دقت داشته باشید در این شرایط که تراکنش ناموفق بوده و سفارش ثبت نشده است اما پول از حساب کسر شده است، کل وجه طی 72 ساعت اداری برگشت می خورد، یعنی اگر روز پنج شنبه این اتفاق افتاده باشد تا دوشنبه به حسابتان برمی گردد، مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برگشت وجه با احتساب سود اتفاق می افتد پس صورتحساب بانکی خود را با دقت بررسی کنید. اگر بعد از 72 ساعت همچنان برگشت پول به حساب انجام نشد می توانید با شماره 29911 سامانه میز امداد شتاب تماس گرفته و اطلاعات کارتی که با آن خرید صورت گرفته و تاریخ آن را درج کنید تا پیگیری های لازم انجام شود. این سامانه دارای سایت اینترنتی بوده و می توانید از طریق سایت هم مشکل خود را ثبت کنید. معمولا کمتر از 24 ساعت طول می کشد تا مغایرت اعلام شده بررسی گردد. 

بیشتر بخوانید: تسویه حساب درگاه پرداخت اینترنتی

گزارش تراکنش ناموفق را می توان از سیزپی گرفت؟

یکی از بهترین امکانات عرضه شده در سیزپی بخش گزارش های آن است، با مراجعه به گزارش تراکنش ها، جستجو در حالت پیشرفته را فعال کنید. وضعیت تراکنش را در حالت غیرفعال قرار دهید تا بتوانید لیست تراکنش های ناموفق سایت خود را ببینید. علاوه بر گزارش تراکنش ناموفق، وضعیت تسویه، تاریخ تراکنش، شماره کارت، اطلاعات سفارش و شماره ارجاع، مشخصات خریدار هم قابل گزارش گیری است. تمامی گزارش ها در دو فرمت اکسل و پی دی اف خروجی دارند.

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت اینترنتی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.