تفاوت پرداخت‌یاری با پرداخت‌سازی

تفاوت پرداخت‌یاری با پرداخت‌سازی

 

تفاوت پرداخت‌یاری با پرداخت‌سازی را می‌دانید؟ در نگاه اول ممکن است پرداخت‌یاری و پرداخت‌سازی یکسان به نظر برسند؛ اما این دو اصطلاح متفاوت است و برای درک بهتر هر یک از آنها لازم است مفهوم کلی هر کدام از آنها را به طور دقیق بدانید. در این مقاله قصد داریم درباره این دو مفهوم صحبت کنیم و برای اطلاع از معانی هر یک از این اصطلاحات با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 پرداخت‌یاری چیست؟

 ابتدا بهتر است با مفهوم پرداخت‌یاری آشنا شوید. در گذشته کسب‌وکارها تقاضای زیادی نداشتند و به همین دلیل ابزاری پرداختی نیز محدود بودند و افراد به همین دلیل به طور مستقیم با بانک‌ها ارتباط داشتند.

 اما با افزایش تعداد تقاضاها، کسب‌وکارها شروع به کار درفروشگاه‌های اینترنتی کردند و ابزارهای پرداخت؛ مانند درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه‌های کارت‌خوان و... استفاده شدند. شرکت‌هایی برای ارائه خدمات پرداخت جدید با نام PSP به وجود آمدند تا نیاز کسب‌وکارها به ابزارهای پرداخت را برطرف کنند.

 بعضی از شرکت‌ها برای انجام پرداخت‌ها به یک یا چند بانک وابسته هستند و برخی از آنها مستقل با ارتباط به‌صورت مستقیم به بانک‌ها فعالیت می‌کنند.

 

 پرداخت‌یار کیست؟

 دریافت ابزارهای پرداختی برای کسب‌وکارها از طریق پرداخت‌یارها تسهیل می‌شود. زیرساخت ابزارهای پرداختی از جمله مانند درگاه پرداخت توسط پرداخت‌یار از PSPها گرفته می‌شود و با سرویس‌های جانبی کاربردی و توسعه زیرساخت‌ها، به‌عنوان نسخه‌ای کامل‌تر در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

 

 تفاوت پرداخت‌یار با شرکت PSP

 شرکت‌های psp شرایط سخت‌تری نسبت به پرداخت‌یارها برای ارائه درگاه پرداخت دارند. پرداخت‌یارها، مدارک کمتری نیاز دارند و در واقع با کمک آنها فرایند دریافت ابزارهای پرداختی راحت می‌شود. پرداخت‌یارها نیز برای جلب مشتری بیشتر سرویس‌های جدید و کاربردی‌تری را نیز ارائه می‌دهند.

 

 نظارت بر پرداخت‌یار

 بر تمام اعمال و کارکردهای پرداخت‌یارها بانک مرکزی و سامانه شاپرک نظارت دارند. همان‌طور که می‌دانید شاپرک، به‌عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی برای نظارت روی شبکه پرداخت راه‌اندازی شده است و از زمانی که صنعت پرداخت رشد کرده، نیاز تأسیس این سامانه برای نظارت دقیق بر فعالیت‌های پرداخت بیشتر احساس می‌شود.

 

 پرداخت ساز کیست؟

 همان‌طور که می‌دانید کسب‌وکارهای اینترنتی مخصوصاً در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام زیاد شده‌اند و این مبادلات مالی نیاز به پرداخت و راهی مطمئن دارند و بیشتر انتقال وجه، کارت به کارت را برای این کار انتخاب می‌کنند.

 بستری توسط سیستم پرداخت سازی ایجاد می‌شود که افراد می‌توانند با استفاده از روش کارت به کارت پرداخت خود را انجام دهند. به‌طور مثال اپلیکیشن آپ پرداخت‌ساز خوبی برای این کار است.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 تفاوت پرداخت‌یاری با پرداخت‌سازی

 پرداخت ساز یک اپلیکیشن مانند آپ است که خدمات انتقال وجه به شیوه کارت به کارت را ارائه می‌دهد. درحالی‌که پرداخت‌یار صاحب کسب‌وکارهای آنلاین برای پرداخت مشتریان خود درگاه پرداخت دریافت می‌کنند.

 برای ارائه خدمات پرداخت ساز باید با یکی از بانک‌های مبدأ یا مقصد تراکنش‌ها قرارداد داشته باشد و در این صورت خدمات کارت به کارت را می‌تواند ارائه دهد. پرداخت‌یارها مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی می‌گیرند و شاپرک بر فعالیت آن‌ها نظارت دارد.

 

 و در پایان

 بر حسب نیاز و فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید، باید پرداخت‌یار یا پرداخت‌ساز بودن را انتخاب کنید. اگر فقط قصد دارید تا برای سایت خود درگاه پرداختی انتخاب کنید با مقایسه ویژگی‌های پرداخت‌یارها می‌توانید از میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

 توجه داشته باشید با انتخاب پرداختیار سیزپی افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه ای که با ثبت نام کامل و بی نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.