بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر می شود و بیشتر افراد، حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند و از آن استفاده می کنند و بخشی از زندگی ما شده اند. پس چرا از این موقعیت برای رشد کسب و کار خود استفاده نکنیم؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی به چه معناست؟

هر نوع فعالیتی که در شبکه های اجتماعی برای رسیدن به بازاریابی و فروش انجام می شود، بازاریابی شبکه اجتماعی (social network marketing) گفته می شود. این نوع بازاریابی یک کانال فروش مستقیم نیست و ابزاری است در راستای افزایش بازدید از سایت، فروش بیشتر محصولات یا خدمات و معرفی برند انجام می شود.

پیج شما در شبکه های اجتماعی مانند مغازه ای است که برای آن اجاره ای پرداخت نمی کنید و با تعداد بسیار زیادی از مشتریان خود تعامل دارید و در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه ها حجم زیادی از مخاطبین جذب کسب و کار شما می شوند.

 

کسب و کار شما باید در شبکه های اجتماعی باشد به دلایل زیر:

  • تعامل و صحبت مستقیم با مشتریان و پیدا کردن نیاز آن ها
  • افزایش ترافیک سایت
  • کمک به برندینگ
  • افزایش فروش محصولات و خدمات شما

 

حتما بخوانید: درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت فروشگاهی شما

 

 مراحل بازاریابی:

تعیین هدف و استراتژی: برای قدم اول لازم است که هدف خود را از حضور در شبکه های اجتماعی مشخص کنید که می خواهید چه چیزی را به دست بیاورید. به هرحال شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند که برندتان نرخ تعامل (engagement) بالایی داشته باشد، حتی می‌تواند یک کانال پشتیبانی برای مشتری‌هایتان باشد.

مشخص نمودن پلتفرم متناسب کار خود: شما باید با توجه به مخاطب هدف، شبکه اجتماعی که می خواهید در آن فعالیت انجام دهید را مشخص کنید که در ادامه به برخی از شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم.

تولید محتوا: شما باید برنامه تولید محتوا خود را با نیازهای مشتریان تدوین کنید و تعیین کنید که نوع محتوای شما به چه صورت باشد که مشتری جذب آن شود، هم چنین زمان دقیق انتشار آن نیز باید مشخص باشد.

 

 بررسی چند مورد از پلتفرم های شبکه های اجتماعی

 

اینستاگرام

در حال حاضر پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی می باشد که یک محیط کاملا بصری است و مخاطبان بیشتر به عکس و ویدیوها توجه بیشتری دارند و شما می توانید با تولید تصاویر مربوط به محصولات و خدمات خود، هم چنین به اشتراک گذاشتن اتفاقات روزمره مربوط به کار خود و ارتباط  دوستانه صمیمی، مخاطبین خود را جذب کنید.

 

مرتبط بخوانید: دریافت وجه آنلاین در اینستاگرام

 

توییتر

در این نوع شبکه اجتماعی شما می توانید انواع خبرها و مطالب جدید و دیگر مطلب های خود را به صورت توییت های کوتاه قرار دهید. سبک متن های توییتر، بسیار متفاوت و گاهی طنز گونه است که کاربران بسیاری از آن استقبال می کنند و شما خیلی راحت می توانید برای جذب مخاطب و برندینگ خود از آن استفاده کنید.

یوتیوب

در یوتیوب شما می توانید محتوای ویدیویی خود را به اشتراک بگذارید. شما با تولید ویدیوهایی که بیشترین میزان سرچ، توسط کاربران را دارند می توانید جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل برای خود کسب کنید.

 

شما هم اگر به توسعه کسب و کار خود فکر می کنید پس فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام دهید...


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.