امنیت درگاه پرداخت

امنیت درگاه پرداخت

با وجود محدودیت های زمانی و مکانی به نظر می رسد کاربران تمایل دارند تا بسیاری از تبادلات مالی خود را به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت انجام دهند و به موازات آن کلاهبرداری ها نیز افزایش پیدا می کند، وب سایت هایی که با شبیه سازی صفحات بانک ها ( فیشینگ ) اطلاعات کارت بانکی افراد را به سرقت می برند نمونه ای از این کلاهبرداری هاست. بنابراین نیاز داریم تا با مواردی که باعث می شوند مطمئن شویم یک درگاه پرداخت جعلی نیست آشنا باشیم. فرقی نمی کند درگاه پرداخت در وب سایت فروشنده از نوع مستقیم است یا واسط، در هر حال با انتخاب گزینه پرداخت باید به صفحه پرداخت شاپرک منتقل شوید چرا که تنها سایتی که تراکنش مالی در آن انجام می­شود سایت شاپرک است. آدرس هایی شبیه

  • https://shaaparak.com
  • https://shaprak.com
  • https://shapraak.ir

جعلی بوده و عدم توجه به آن می تواند باعث دسترسی آسان سارقان به اطلاعات بانکی گردد.

برای پیشگیری از سرقت اطلاعات کارت شامل شماره کارت، رمز و دیگر اطلاعات کارت همچنین حفظ امنیت در تراکنش‌های خرید آنلاین، لازم است قبل از انجام خرید به چند نکته توجه شود:

۱ - خودداری اکید از وارد کردن اطلاعات کارت در شبکه‌های اجتماعی، ربات‌ها، پیام‌رسان‌ها و نیز سامانه‌های پیامک تلفن‌همراه یا اپلیکیشن‌های موبایلی متفرقه

۲توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir (دات شاپرک دات آی آر) به پایان می‌رسد. درگاه ها و سایت های اصلی پرداخت حتما با https شروع می شوند عدم وجود حرف S در آدرس بانکی نشان از جعلی بودن سایت است.

۳ -   اغلب  مرورگرها در کنار آدرس درگاه مجاز، تصویر  آدرس سایت شاپرک که دارای علامت قفل در کنارآدرس است.      یا تصویر   آدرس سایت شاپرک همراه با قفل سبز     را نمایش می دهند.                       

۴ -   عدم نمایش تصویر قفل، یا نمایش قفل به رنگ قرمز یا با خط قرمز، یا پیغام خطا با مضمون خطای امنیتی و خطای SSL هنگام بارگزاری صفحه درگاه پرداخت، از نشانه های درگاه‌های غیرمجاز و ناامن است.

۵ -  آدرس درگاه‌های پرداخت اینترنتی مجاز مطابق جدول ذیل است:

پرداخت الکترونیک سامان                  https://sep.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک پاسارگاد              https://pep.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک سپهر              https://mabna.shaparak.ir

سایان کارت                                 https://pas.shaparak.ir

6- استفاده از آنتی ویروس های به روز ، به کمک این نرم افزارها می توان انواع ویروس، تروجان و کی لاگرها را تشخیص داد.

با توجه به مطالب مذکور برای ایجاد زیر ساختی امن برای کسب و کار خود و همچنین حفظ امنیت و سلامت پرداخت مشتریان می توانید با مراجعه به سایت سیزپی و ایجاد درگاه پرداخت مستقیم و یا واسط به کسب و کار خود هویتی امن ببخشید و خاطر مشتریانتان را آسوده کنید. سیزپی با رعایت کلیه نکات امنیتی سعی در ارائه سرویس پرداخت مطمئن به صاحبان کسب و کار ها دارد. Google

نمونه صفحه پرداخت سیزپی


 

دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.