از صورت‌حساب مالیاتی چه می‌دانید؟

از صورت‌حساب مالیاتی چه می‌دانید؟

 

 برای پرداخت مالیات نیاز به صورت‌حساب الکترونیکی دارید. در سامانه‌های مالیاتی اغلب کشورها  از یک سیستم مبتنی بر وب یا نرم‌افزار استفاده می‌شود تا اطلاعات مالیاتی به‌صورت کاملاً آنلاین ثبت شده و پردازش شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی بپردازیم. از شما می‌خواهیم تا برای آشنایی با صورت‌حساب مالیاتی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی چیست؟

 با استفاده از اینترنتی و فناوری‌های روز دنیا، صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی در کمترین زمان آماده می‌شود و افراد و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کرده و آنها را به‌راحتی ارسال کنند. با استفاده از سامانه‌های مالیاتی آنلاین، این سیستم کار کرده و کمک می‌کند تا کار ارسال و پردازش اطلاعات مالیاتی سریع‌تر، آسان‌تر انجام شود.

 شما میتوانید تمامی درآمدها و هزینه‌های خود را در سیستم مالیاتی ثبت کرده و بعد از آن با گرفتن صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی محاسبات مربوط به مالیات را به‌صورت خودکار انجام دهید. ثبت و حفظ یا حتی انتقال اطلاعات مالیاتی در این نوع سیستم‌ها به‌صورت کاملاً رمزنگاری شده انجام می‌شوند و حریم خصوصی اطلاعات شما حفظ خواهد شد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 مزایای صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی

 مزایای فراوانی را برای استفاده از صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی می‌توان نام برد. از جمله مزایای خوب این نوع گرفتن صورت‌حساب، بالا رفتن سرعت و کارایی فرایند مالیاتی است. با آنلاین فرستادن صورت‌حساب‌ها در زمان و هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی شده و سرعت انجام این امور از کارها بیشتر می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از صورت‌حساب الکترونیکی عبارت‌اند از:

 · سهولت و آسانی

 · دقت و صحت

 · کاهش هزینه‌ها

 · شفافیت و قابلیت دسترسی

 · حریم خصوصی و امنیت

 · حفظ محیط‌زیست

 

 انواع صورت‌حساب الکترونیکی

 صورت‌حساب الکترونیکی دو نوع دارد که در ادامه به طور مفصل با آنها آشنا خواهید شد.

 نوع اول

 اطلاعات درباره خریدار، فروشنده، موضوع معامله، نحوه تسویه و... صورت‌حساب الکترونیکی نوع اول است حاوی اطلاعاتی مانند:

 نوع فروش، نوع خریدار، تاریخ و زمان صدور، اطلاعات هویتی، مشخصات کالا یا خدمات و...

 

 نوع دوم

 در نوع دوم صورت‌حساب الکترونیکی؛ رسیدی است که توسط دستگاه کارت‌خوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی صادر می‌شود. در این نوع صورت‌حساب اطلاعاتی مانند نام فروشنده، صورت‌حساب بدون الگو، عدم اعتبار مالیاتی، صورت‌حساب غیرالکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

برای پرداخت مالیات از درگاه پرداخت اینترنتی نیز می‌توانید استفاده کنید که کار شما را در سریع‌ترین زمان ممکن و امن‌ترین حالت انجام خواهد داد. به صورت‌حساب‌های کاغذی یا فاکتورها، صورت‌حساب شمس نیز گفته می‌شود. اگر فروشگاهی به هر دلیلی امکان صدور فاکتور الکترونیکی را ندارد، می‌تواند از این نوع صورت‌حساب استفاده کند.

 

 معایب صدور صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی

 صورت‌حساب الکترونیکی معایبی نیز در کنار مزایای خود دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

 

 نیاز به دسترسی به اینترنت

 برای اینکه بتوانید از سیستم صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی استفاده کنید باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اینترنت نیز در همه مناطق به‌صورت درستی در دسترس نیست و این مشکل سبب می‌شود افراد در هر زمان که اراده کردند نتوانند از این سیستم برای دریافت یا ارسال اطلاعات مالیاتی خود استفاده کنند.

 

 مسائل امنیتی

 برای استفاده از سامانه مالیاتی آنلاین باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. این نوع سامانه به دلیل آنکه آنلاین مورداستفاده قرار می‌گیرند ممکن است در معرض خطرات امنیتی نظیر هک باشند.

 

 نیاز به آموزش مفاهیم مالیاتی

 برای اینکه بتوانید از سیستم صورت‌حساب الکترونیکی استفاده کنید به آموزش نیاز دارید. نداشتن اطلاعات کافی درباره نحوه گرفتن صورت‌حساب ممکن است سبب بروز خطاهایی در محاسبات مالیاتی شود و شما را دچار مشکلات قانونی و مالی کند.

 

 بروز مشکلات فنی سامانه

 هر سامانه یا سیستمی ممکن است دچار خرابی و مشکلاتی شود و سامانه صورت‌حساب الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشکلاتی فنی معمولاً سبب تأخیر یا مشکلات در ارسال و پردازش صورت‌حساب‌ها می‌شود.

 

 و در پایان

 اگر شما به اینترنتی مناسبی دسترسی دارید و از مفاهیم مالیاتی نیز سر درمی‌آورید با خیال راحت می‌توانید از سامانه صورت‌حساب الکترونیکی مالیاتی استفاده کنید. با کمک این سامانه فرایند مالیاتی ساده‌تر و بهینه‌تری را می‌توانید تجربه کنید. برای پرداخت‌های خود درگاه پرداخت ایمنی را انتخاب کنید.

 درگاه پرداخت سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و دریافت کمترین کارمزد برای شما و کسب‌وکارهای اینترنتی‌تان مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.