جذب مشتری در دنیای امروزی بسیار راحتتر از آن است که مشتری را برای سالها حفظ کنیم. وفاداری مشتریان سبب میشود تا مشتریهای دیگری برای خرید به کسب و کارها معرفی شوند. ایجاد حس خوب و احترام به مشتری، وفاداری را به وجود میآورد و این کار فروش خدمات و محصولات شما را نیز تحتتأثیر قرار میدهد. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از عواملی که روی مشتری برای وفاداری تأثیر میگذارد، میپردازیم.
عوامل موثر بر افزایش مشتری
سادگی و کارآمدی کار
برای اینکه بتوانید تمام اقشار جامعه را به کسبوکار خود جلب کنید و فروش بیشتری داشته باشید، بهتر است از سایت اینترنتی و فروش آنلاین از طریق درگاه پرداخت استفاده کنید. سعی کنید خدمات شما زیاد و گیجکننده نباشد و به نیاز و سلیقه مشتری توجه داشته باشید.
دقت کنید زمانی که مشتری از گوگل وارد سایت شما میشود، سادگی و دسترسی آسان به سایت و محصولات آن کمک میکند تا برای دفعات آتی نیز به سایت شما مراجعه کند. اطلاعات مفید در عین سادگی در سرچ مشتریان بسیار اهمیت دارد و اطلاعات اضافه و ناکارآمد فقط محیط را برای خرید مشتری شلوغ خواهد کرد.
ثبت خطرات و نظرات مشتریان
شاید دقت کرده باشید با ثبت نظرات مشتریان، افراد بیشتری به کسبوکار آنلاین شما اعتماد میکنند. این کار کمک میکند تا با ثبت خاطرهای خوش از خرید موجب محبوبیت، کسب وفاداری مشتری و جلب مشتریان بیشتر شوید.
اهمیت به سلیقه مشتری
مطابق با سبک سلیقه و تقاضای مشتریان آیتمهای فروش خود را بچینید و نکاتی مانند جنسیت، فرهنگ، گروه سنی و... را در نظر بگیرید. اینکه مشتریان شما چه انتظاراتی یا سلیقهای دارند، بسیار اهمیت دارد. به طور مثال اگر درخواست راههای متنوعی برای پرداخت دارند، آنها را در نظر بگیرید. راههای متنوعی از جمله کارت به کارت، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی یا حتی امکان حضوری پرداخت کردن مبلغ خرید را میتوانید برای پرداخت آنها در نظر بگیرید.
ایجاد اعتماد
یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید برای جلب مشتری و ایجاد حس وفاداری در او انجام دهید، اعتمادسازی است. برای انجام این کار باید صادق باشید و به تمام حرفها و قولهایی که میدهید، پایبند بمانید. تجزیهوتحلیل نیازهای مشتریان میتواند کمک کند تا بتوانید خدمات، ایدهها و محصولات خود را به بهترین شکل به مشتریان ارائه دهید.
زمانی که توانستید اعتماد مشتریان را جلب کنید باید توجه داشته باشید که اعتماد مشتری سرمایه کسبوکار شماست. جلباعتماد سبب میشود، مشتری خریدهای بعدی نیز با رضایت از شما خرید کند. این نوع اعتماد کمک میکند تا افراد کسبوکار شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند و این کار تأثیر بسزایی در معرفی برند شما خواهد داشت.
معرفی درست محصولات
برای تبلیغات درست باید به معرفی محصولات و خدماتتان در بهترین زمان ممکن بپردازید. شناخت مشتریان از محصولات شما سبب افزایش فروشتان خواهد شد. شناخت و آگاهی از محصولتان به فروش بیشتر شما کمک میکند. دیدگاه درست به مشتری کمک میکند تا او پیش از خرید به استفاده از سایت و محصولات شما درگیر شود. این کار به متمایز کردن برندتان نیز کمک میکند.
بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟
ارائه پیشنهادهای جذاب
مشتریان جوایز وفاداری را دوست دارند و شما با ارائه این نوع پیشنهادها نشان میدهید که مشتریان برای شما مهم هستند. میتوانید برای هر خرید یا پرداخت در درگاه پرداخت تخفیف یا جایزهای در نظر بگیرید و امتیازاتی را برای مشتری برتر شدن به آنها بدهید. این نوع تشویقها به فروش بیشتر شما کمک میکند و مشتریان وفادار بیشتری را جذب خواهید کرد.
ثبت اطلاعات
شما میتوانید شرایطی فراهم کنید تا اطلاعات مربوط به مشتری و روند خرید او ذخیره شود. این کار به او کمک میکند تا برای هر خرید لازم نباشد مدت زمان زیادی را برای ثبت اطلاعات هدر دهد. ثبت اطلاعات تجربه خرید جدید را برای مشتری راحتتر میکند.
شناخت نیاز مشتریان
از مشتریان بخواهید نظرات و نیازهای خود را برای شما ثبت کنند. شناخت علایق و سرگرمیهای مشتریان باعث فروش بیشتر شما خواهد شد. این کار حس خاص بودن و ارزشمندی به مشتریان میدهد و تصویر خوبی از برندتان برایشان ایجاد میکند. قیمت و دسترسی مناسب، جهت انتخاب و خرید مشتری را فراموش نکنید و این مراحل را به طور مرتب بررسی کنید.
اولویت مشتریان وفادار
برای مشتریان خود اولویتبندی انجام دهید و پاداش وفاداری را به آنها بدهید. به طور مثال میتوانید مشتریان وفادار خود را از محصولات جدید یا تخفیفها و جشنوارهها با خبر کنید. این کار علاوه بر تشویق و قدرانی روی فروش ما نیز تأثیرگذار خواهد بود.
امکان ارتباط، دسترسی و خدمات پس از فروش
فضایی ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط داشته باشند. ایجاد فرم نظرسنجی یا امکان تماس برای او و ثبت نظراتش درباره قیمت، کیفیت محصولات احساس مهم بودن و نهایتاً رضایت و وفاداری مشتری را منتقل میکند.
و در پایان
از طریق راههای مختلفی میتوان مشتریان را وفادار برند کرد و اهمیت و رسیدگی به نظریات مشتریان در هر کسبوکاری بسیار مهم است. جهت اطلاع از مشکلات و نیازهای مشتریان، شبکههای اجتماعی، بخش نظرات مشتریان و ایمیلهای دریافتی را بررسی و در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی و رفع آنها اقدام نمایید. نسبت به شکایات مشتریان حساس باشید و از افراد خبره و حرفهای جهت انجام امور مربوط به آن استفاده کنید.
اگر کسبوکاری آنلاین دارید برای موفقیت بیشتر و رضایت مشتریان خود انتخاب درگاه پرداخت معتبر و امن را فراموش نکنید.
برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با ما در تماس باشید تا راهنماییهای لازم را از کارشناسان مجرب ما بشنوید.
دیدگاه