آشنایی با روش نوین انجام تراکنش‌های مالی

آشنایی با روش نوین انجام تراکنش‌های مالی

 

 انجام پرداخت بدون حضور پول یا حتی کارت در دنیای امروزی بسیار متداول شده است و تقریباً ۹۰ درصد افراد تمایل دارند راه‌های امن‌تری را برای جابه‌جایی پول‌هایشان انتخاب کنند. درگاه‌های پرداخت اینترنتی یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای انتقال وجه در هر مکان و زمانی است.

 اینترنت سبب رونق تجارت الکترونیک و امکان رونق خریدهای غیرحضوری بین عموم مردم شده است. در این مقاله قصد داریم درباره انجام تراکنش‌های مالی و روش‌های آن صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 درگاه پرداخت چیست؟

 درگاه پرداخت اینترنتی، سرویس الکترونیکی مالی نوینی است که به‌منظور انجام تراکنش‌های آنلاین پدید آمده است. اما کارکرد اصلی درگاه پرداخت در واقع رشد و توسعه کسب‌وکارهایی است که در بستر اینترنت فعالیت دارند. در واقع این روش پرداخت به مشتریان این نوع کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پس از انتخاب محصول یا خدمات موردنظر خودشان در وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، از طریق درگاه پرداخت، وجه موردنظر را برای فروشنده واریز کنند. برای این منظور بدیهیاتی مانند دسترسی به اینترنت و داشتن کارت‌بانکی عضو شتاب و البته رمز اینترنتی نیز الزامی است.

 گفتنی است که درگاه‌های پرداخت اصولاً فرایند واریز وجه را برای کاربران بسیار ساده می‌کنند؛ یعنی مشتری بدون نیاز به مراجعه به بانک یا دستگاه ATM به‌سادگی و تنها از طریق گوشی هوشمند خود، عملیات واریز وجه را انجام می‌دهد؛ بنابراین استفاده از سرویس درگاه پرداخت در تمام اشکالش برای هر دو طرف یک مراوده مالی، صرفه‌جویی در زمان و انرژی به همراه خواهد داشت.

 

 کاربردهای درگاه پرداخت

 به‌طورکلی درگاه اینترنتی پرداخت کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت. در زیر به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

 

  • فروشگاه‌های آنلاین
  • صندوق‌های فروشگاهی
  • سفارش‌های تلفنی و اینترنتی
  • منوهای مختلف دیجیتالی

 

 پرداخت‌یاری چیست؟

 تمامی کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از درگاه پرداخت اینترنتی برای ارائه سرویس‌های پرداخت آنلاین استفاده کنند و استفاده از خدمات پرداخت‌یاری بهترین راه‌حل بوده و سبب توسعه کسب‌وکارها می‌شود. شرکت‌های پرداخت‌یاری دارای مجوزهای لازم از سمت بانک مرکزی و شبکه سراسری شاپرک هستند و می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند و در واقع واسطه خدمات پرداخت آنلاین به کاربران هستند.

 شرکت‌های پرداخت‌یاری در چارچوب‌های قانونی مشخص فعالیت دارند و باید دستورالعمل‌های وضع شده توسط بانک مرکزی مرا اجرا کنند.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 نحوه عملکرد درگاه پرداخت

 شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، تحت پوشش سامانه شاپرک و بانک مرکزی فعالیت دارند به‌صورت سیستم یکپارچه عمل می‌کند و امکان نظارت بر آنها به‌راحتی وجود دارد. درگاه پرداخت به شرح زیر عمل می‌کند:

 

 در مرحله اول

 با وارد شدن مشتری می‌تواند به فروشگاه‌ها خدمات یا محصولات موردنظر خود انتخاب کند و با اضافه کردن آنها به سبد خرید می‌تواند روی گزینه پرداخت، زده و وارد صفحه پرداخت شود. بعد از وارد شدن به صفحه پرداخت باید اطلاعات موردنیازی مانند شماره کارت ۱۲ رقمی عضو شتاب، رمز اینترنتی و کد اعتبارسنجی کارت را در محل‌های مشخص شده وارد کنید.

 

 در مرحله بعدی

 با وارد کردن اطلاعات موردنیاز داده‌های رمزگذاری شده این بار توسط شرکت مذکور برای بانک مورد نظر یعنی بانک صادرکننده کارت اعتباری مشتری ارسال می‌شود. بعد از فرایند احراز هویت توسط بانک توسط شرکت خدمات پرداخت اعلام و مبلع کسر شده برای سایت پذیرنده فرستاده می‌شود. این فرایند کمتر از ۵ ثانیه انجام خواهد شد.

 

 انواع درگاه پرداخت

 درگاه پرداخت اینترنتی به دو گروه کلی پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و ازاین‌رو به شما پیشنهاد می‌دهیم تا خواندن مقاله درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط را از دست ندهید.

 

 و در پایان

 در بستر تجارت الکترونیک ابزارها و روش‌های نوینی پرداخت استفاده می‌شوند که می‌توانند کار شما را راحت‌تر از قبل کنند.

 برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید بهتر است ابتدا از انواع درگاه پرداخت و کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها، شناخت خوبی داشته باشید. اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.