Open Finance چیست؟

 Open Finance چیست؟

 

 مرحله مترقی بانکداری باز Open Finance نام دارد. این مفهوم بعد از روی کار آمدن بانکداری باز ظهور کرده است و با کمک امور مالی باز به مرحله استفاده می‌رسد. ارائه سرویس‌های مالی پیشرفته توسط شرکت‌های ثالث از طریق Open Finance امکان‌پذیر است.

 هر سازمان یا موسسه‌ای با اشتراک‌گذاری داده‌های بانکی و کمک امور مالی باز می‌توانند خدماتی مانند: وام و اعتبار، بیمه عمر و بازنشستگی، طرح‌های پس‌انداز و مدیریت کیف پول الکترونیک و … را طراحی کرده یا حتی آنها را توسعه دهند تا در اختیار کاربران قرار بگیرند.

 زمانی که شما امور مالی بازی داشته باشید، می‌توانید خدماتی که می‌توان به کاربران ارائه کرد را راحت‌تر شناسایی کرده و آنها را راهنمایی می‌کنید. این کار در کوتاه‌ترین زمان و با مطمئن‌ترین روش ممکن بهتر انجام می‌شود.

 اگر می‌خواهید اطلاعات جامع‌تری را درباره این مفهوم به دست بیاورید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 توسعه مفهوم بانکداری باز

 برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید با ساختاری مشخص به کاربران اعلام کنید که داده‌های بانکی‌شان به چه منظوری استفاده می‌شود و برای بیشتر شدن مفهوم بانکداری باز بانک‌ها با شرکت‌های فین‌تک همکاری بیشتری را آغاز کرده‌اند تا زیر ساخت‌های فنی مناسبی را آماده کنند.

 بهتر است بدانید خدمات مالی باز فقط مربوط به انجام خدمات مالی از طریق کارت‌بانکی یا گوشی تلفن همراه نیست و در آینده خدمات بیشتری را می‌تواند به کاربران خود ارائه دهد.

 

 

خدمات مالی باز

 هر خدمتی که سبب سریع‌تر انجام شدن خدمت‌رسانی بهتر با سرویس‌های پیشرفته‌تر مالی شود به خدمات مالی باز معروف است. زمانی که بانکداری باز توسعه پیدا کند، ارائه سرویس‌هایی که شخصی‌سازی شده‌اند راحت‌تر خواهد شد و رویه‌های مالی و بانکی مانند دادن وام، تشکیل پرونده‌های مالیاتی و درخواست سابقه چک‌های برگشتی بدون واسطه انجام می‌شود.

انعطاف‌پذیری و ظرفیت‌سازی برای استفاده از سرویس‌های مالی پیشرفته به کمک Open Finance بیشتر شده و راحت‌تر می‌توانید فرصتی برای پس‌انداز یا ایجاد برنامه‌ای برای بازپرداخت بدهی پیدا کنید.

 

 چند مثال ساده از Open Finance

 حتماً می‌دانید برای گرفتن وام باید فرآیندهای نسبتاً طولانی و فرسایشی بانکی را پشت سر بگذارید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، ممکن است وام در زمانی که شما مد نظر داشتید به دستتان نرسد و دچار مشکلات زیادی شوید.

 در این حالت تأمین مالی باز قادر است فرایندهای اعطای وام و تسهیلات را قدری با سرعت بیشتری از طریق پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این مدل خدمات را انجام دهد.

 این کار زمانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود که داده‌های بانکی (توسط بانکداری باز) به اشتراک گذاشته شود و ثبت‌نام و مراحل گرفتن وام و صحت‌سنجی نمره اعتباری و... همگی به‌صورت الکترونیکی انجام شوند.

 

 خدمات مالی باز

 Open Finance در حوزه‌هایی کمک می‌کند که شاید حتی فکر آن را هم نکنید. این سرویس فقط برای مدیریت امور مالی و درخواست سرویس‌های بانکی استفاده نمی‌شود. یکی دیگر از جنبه‌هایی است که خدمات مالی باز  Connected carsاست.

 این سرویس داده‌های مربوط به خودرو و راننده را در اختیار اشخاص ثالث قرار داده و نسلی از خودروهای پیشرفته محسوب می‌شود. با استفاده از این داده‌ها کارهایی مانند گرفتن وام خرید خودرو، نرخ بیمه شخص ثالث و … به‌آسانی و در کمترین زمان انجام می‌شود.

 این نوع سرویس‌ها در زندگی افراد تأثیر گذارند و در نهایت با کمی تأمل متوجه می‌شوید که سبب گسترش هویت مالی خواهند بود.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 خودروهایی که به گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی متصل می‌شوند، قادرند انجام فرایندهای بانکی و پرداخت راحت‌تر مدیریت کرده و در حین رانندگی شما با اتصال به درگاه پرداخت کارهای ضروری را در کمترین زمان انجام دهید.

 پرداخت عوارض آزادراه‌ها یا ورودی پارکینگ‌ها با لمس تنها یک گزینه روی صفحه نمایش خودرو و اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی کار بسیار راحتی است و کمترین زمان را برای این نوع کارها هدر خواهید داد.

 استفاده از روش‌های پیشرفته KYC مانند احراز هویت بیومتریک با لحن صدا و نحوه بیان کلمات نیز کارهای پرداختی را برای شما انجام می‌دهند و نیازی به وارد کرد اطلاعات نیز خواهید داشت.

 

 و در پایان

 Open Finance دروازه‌ای به سوی نسل جدید پرداخت‌هاست که با استفاده از پرداخت با هر ابزار هوشمند می‌تواند تحولاتی نو در زندگی ما ایجاد کند.

 انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای تمام افرادی که قصد انتقال وجهی را دارند ضروری است. اگر شما صاحب کسب‌وکاری نیز هستید مسئولیت انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی معتبر و امن بر عهده شماست. ما برای شما پیشنهادی داریم و آن انتخاب درگاه پرداخت سیزپی است.

 سیزپی در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون‌به‌صرفه، ایمن و قابل‌اعتماد به میلیون‌ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. از مهم‌ترین فعالیت‌های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرایند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین‌تک به کسب‌وکارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و... است.

 

 برای اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.