اگر بخواهید کسبوکاری راه بیندازید، بعد از تمام اقداماتی که انجام میدهید به طور حتم به فکر این هستید که چطور مشتری جذب کنید. تمام اقداماتی که برای راهاندازی یا حتی گسترش کارتان انجام میدهید باید سبب جلب رضایت مشتری شود تا بتوانید بهمرورزمان مشتری بیشتری برای رونق کسبوکارتان به دست آورید. روابط طولانی با مشتریان قدیمی، مشتریان جدید را به نزد شما میآورد و این یعنی اعتماد به کسبوکار شما. به دست آوردن اعتماد مشتری ساده نیست و باید برای آن برنامهریزی کرده و تمهیداتی در نظر بگیرید.
به همین سادگیها نیست. جلب رضایت و اعتماد مشتریان کار بسیار دشواری است و این مشتریان هستند که تصمیم میگیرند به کسبوکاری اعتماد داشته باشند یا نه. شما میتوانید با رعایت چند نکته ساده، مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنید. در این مقاله قصد داریم درباره راههای جذب مشتری برای هر کسبوکاری صحبت کنیم، اگر شما هم به این مقوله علاقهمند هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.
اهمیت جلباعتماد مشتری
حتماً شعار حق با مشتری است را شنیدهاید. دنیای امروز ما مشتریمحور است و اگر کوچکترین بیتوجهی در این باره کنید، بازخوردهای منفی مشتریان در شبکههای اجتماعی مختلف یا حتی همین نقلقولهای دهانبهدهان میتوان شما را با مشکلات زیادی روبهرو کند.
برای جلب رضایت مشتریان باید اقداماتی انجام دهید که سبب اعتمادسازی در مشتریان شود و در نهایت شاهد فروش بیشتر در کسبوکارتان باشید.
روشهای جذب مشتری
در این بخش میخواهیم روشهای جلباعتماد مشتریان را با هم مرور کنیم. شاید اکثر این روشها را بدانید؛ اما گاهی سادگی موضوعی آن را کماهمیت جلوه میدهد.
از ابتدا که مشتری به شما مراجعه میکند تا خرید و تکمیل شدن فرایند ان باید تمام سعیتان جلب رضایت او باشد. اگر کسبوکار اینترنتی و غیرحضوری نیز دارید باید مسیر گشت مشتریان و حتی پشتیبانی آنلاین و تلفنی را چک کنید تا خیلی زود متوجه تناقضها شوید.
تکبهتک برای محصولاتی که بر روی سایت دارید، توضیحات لازم را بنویسید تا مشتری تفاوت خرید حضوری با غیر حضوری را حس کنند. شما باید تا مرحله پرداخت مشتری همه چیز را حساب شده و منظم تدارک ببینید.
برای پرداخت درست و امنیت پرداخت مشتریان از درگاه پرداخت اینترنتی امن و معتبری استفاده کنید تا مشتریان بتوانند با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.
نمایش اعتماد مشتریهای فعلی
شما میتوانید اعتماد مشتریان فعلی که دارید را به نمایش دربیاوردید. با این کار مشتریان جدید این حسن انجام کار شما را مشاهده کرده و برای خرید مشتاقتر میشوند.
ثبت نشانی در گوگلمپ یا مسیریابها
اگر شما هم بهصورت حضوری کار میکنید هم غیرحضوری، بهترین روش ثبت موقعیت مکانی شما در گوگل و تمامی مسیریابهای معتبر است. این کار حس اعتماد تمام خریدارهای شما اعم از حضوری یا حتی آنلاین را بیشتر میکند.
کمک گرفتن از ترفندهای تشویقی
ارائه تخفیفهای ویژه یا امتیازات، ترفندهای تشویقی برای مشتریان هستند که میتوانید برای جلب مشتری بیشتر و رضایت مشتریان قدیمی از آنها استفاده کنید.
داشتن ارتباطات فعال با مشتری
شما میتوانید از طریق پاسخدهی به تلفنها یا داشتن چت آنلاین فعالی ارتباطات مداوم با مشتریان خود را حفظ کرده و از نظرات آنها استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟
افزایش کیفیت سرویسها و خدمات
شما میتوانید با استفاده از روشهای زیر مشتری بیشتری برای کسبوکارتان جذب کنید.
همدلی و حل مشکلات
همدلی و صمیمیت با مشتری در زمانهایی که مشکل یا سؤالی برای آنها به وجود میآید، نشاندهنده همراهی شماست و بهتر است برای جلب رضایت مشتریان مشکلات آنها را بهسرعت و باحوصله حل کنید.
قدردانی از مشتری
از مشتریهایتان بابت خریدشان تشکر کنید، این کار حس خوبی در مشتریان به وجود میآید و سبب بازگشت آنها برای خرید خواهد شد.
یکپارچگی خدمات مشتری
در ارائه خدمات به مشتری دقت داشته باشید و خوشرو و صبور به مشتریان پاسخ دهید. هر چه ارتباطات شما مثبت باشد و در ارائه خدمات یکپارچه عمل کنید میزان رضایت مشتریان از شما و کسبوکارتان افزایش پیدا خواهد کرد.
نمایش اهمیت امنیت
امنیت کسبوکارتان را به مشتریان یادآوری کنید بهخصوص اگر کسبوکاری آنلاین دارید. به مشتریان اعلام کنید که از درگاه پرداخت مطمئن و تأیید شده توسط بانک مرکزی و شاپرک استفاده میکنید.
اینماد خود را به نمایش در بیاورید. عضویت در این اتحادیه برای کسبوکارهای مجازی سبب اعتماد مشتریان میشود و راحتتر فعالیت خود را گسترش خواهید داد.
و در پایان
بیشتر شدن اعتماد مشتری به نوع رفتار و استراتژیهای شما در کسبوکارتان بستگی دارد. رقابت بین برندها بسیار زیاد است و این شما هستید که با اقداماتتان این رقابت را رهبری میکنید.
این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت بیشتر باید مشتریان را در اولویت قرار داده و به آنها محصولات باکیفیت بدهید. صداقت، شفافیت، پاسخگویی و پشتیبانی خوب را فراموش نکنید. این راهها علاوه بر ایجاد امنیت در زمان خرید بهخصوص خرید آنلاین بسیار اهمیت دارند.
در زمان انتخاب درگاه پرداخت توجه داشته باشید که امنیت و اعتبار حرف اول را میزند. درگاه پرداخت سیزپی با داشتن مجوز از سمت بانک مرکزی و شاپرک یکی از بهترین انتخابها برای کسبوکار آنلاین شماست.
سیزپی علاوه بر امنیت و پشتیبانی خوبی که دارد از شما کمترین کارمزد را برای انجام تراکنشها دریافت میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.
دیدگاه