ساخت کیف پول‌های جعلی با کارت‌های اجاره‌ای!

ساخت کیف پول‌های جعلی با کارت‌های اجاره‌ای!

 

 پیشرفت فناوری علاوه‌بر اینکه باعث رشد تجهیزات و امکانات برای آسان‌تر شدن زندگی روزمره ما شده، به همان اندازه راه را برای سوءاستفاده‌های احتمالی، هک، دزدی و... هموارتر کرده است. همان‌طور که می‌دانید استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، کیف پول این روزها جای استفاده از پول نقد را در میان مردم گرفته است.

 طبق اعلام پلیس فتا، هستند افرادی که با استفاده از کارت‌های بانکی جعلی یا حتی دزدی افراد دیگر، کیف پول دیجیتالی می‌سازند و برای خرید از آنها سوءاستفاده می‌کنند. شما با کیف پول دیجیتال یا «wallet» آشنایی دارید؟ در این مقاله قصد داریم درباره این نوع کلاهبرداری با شما صحبت کنیم تا نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری داشته باشید و دچار ضرر و زیان نشوید. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 استفاده از کارت‌های اجاره‌ای

یکی از اصلی‌ترین جریان‌های بازار زیرزمینی، اجاره کارت‌های بانکی توسط شرکت‌ها و افراد مختلف است. افراد سودجو برای اجاره کردن کارت‌های بانکی به‌صورت غیررسمی از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی استفاده می‌کنند. با استفاده از این کارت‌های بانکی اجاره‌ای در کانال‌های شرط‌بندی و قمار فعالیت دارند.

 

 مجرمان سایبری

پلیس فتا اعلام کرده است که افراد کلاهبردار می‌توانند با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای در درگاه پرداخت وارد شده و خریدهای غیرقانونی انجام دهند که بعدها برای صاحب کارت دچار مشکل خواهد شد. دلیل اصلی استفاده سودجویان از کارت‌های اجاره‌ای پول‌شویی است و از این روش برای کم‌رنگ کردن کارهای مجرمانه استفاده می‌کنند.

 استفاده از تبلیغات وسوسه‌انگیز

 شاید شما هم در خیابان یا شبکه‌های اجتماعی دیده باشید، تبلیغاتی زده می‌شود که افراد می‌توانند درحالی‌که خانه هستند؛ اما ماهانه ۱۰ الی ۵۰ میلیون درآمد دربیاورند. این نوع تبلیغات ادعا می‌کنند برای رونق فروشگاه و کسب‌وکاری به کارت‌های بانکی زیادی نیاز دارند، درصورتی‌که شاید در اصل فروشگاهی وجود نداشته باشد و این درخواست‌ها صرفاً برای پول‌شویی انجام می‌شود.

 بهتر است بدانید فرد فقط با یک‌بار داشتن کارت شما می‌تواند با ذخیره کردن اطلاعات بانکی‌تان در گوشی خود از اینترنت بانک شما برای خرید از درگاه پرداخت در تعداد دفعات زیاد استفاده کند.

 

 پیگیری کارت‌های اجاره‌ای توسط پلیس

 با شکایت افراد مختلف و بعد از پیگیری پلیس ممکن است بعد از چند ماه بتوانند اثری از این کارت‌های اجاره‌ای پیدا کنند و به شکایت شماره کارت‌ها بعد از مسدودی رسیدگی شود.

 قوه قضائیه کارگروه ویژه‌ای در بانک مرکزی و پلیس فتا ایجاد کرده است تا بتوانند جلوی پروژه‌هایی که قصد اجاره کردن کارت‌های بانکی را دارند، بگیرند و این نوع کارت‌ها را در کمترین زمان مسدود کنند. این سازمان اعلام کرده است گاهی افراد کلاهبردار با فریب مردم، کارت‌های آنها را می‌گیرند و با سوءاستفاده از آن کارت اجاره شده،«wallet» یا همان کیف پول دیجیتال ایجاد می‌کنند.

 

 و در پایان

 نکاتی درباره امکان سوءاستفاده از کارت‌های بانکی از طرق مختلف در این مقاله گوشزد شد. علاوه‌بر در نظر گرفتن این نکات توجه داشته باشید که اطلاعات کارت‌بانکی خود را در هر درگاه پرداختی وارد نکنید و از اعتبار آن در ابتدا اطمینان حاصل کنید. افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است.

درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به‌گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درگاه پرداخت و نحوه اخذ آن با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.