رضایت مشتری در هر کسبوکاری بسیار اهمیت دارد، چراکه اگر این رضایت حاصل نشود کمکم کسبوکار رو به ورشکستگی خواهد رفت. حتماً میپرسید چطور میتوان رضایت مشتریان را به دست آورد و راهکارهای آن کداماند؟
در این مقاله میخواهیم درباره رضایت مشتری و راهحلهای آن صحبت کنیم. اگر برای شما هم مهم است تا بتوانید مشتریان را به سمت کسبوکارتان جذب و آنها را به مشتری دائمی کسبوکارتان تبدیل کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کسبوکار آنلاین
اگر شما صاحب کسبوکار آنلاین هستید، باید به تمام مراحل خرید و روند آن در سایت خود توجه داشته باشید. روشهایی پیدا کردن محصولات یا حتی طی کردن مراحل پرداخت تا رسیدن درگاه پرداخت باید به بهترین شکل طراحی و آماده شوند.
برای داشتن یک وبسایت خوب و پر طرفدار رابطه با کاربر و حضور مؤثر در رسانههای اجتماعی و… بسیار مهم است و همواره رضایت مشتریان را در پی دارد. همانطور که اشاره شد رضایت مشتری تا حدی اهمیت دارد که آینده یک کسبوکار به آن گرهخورده است.
بعد از طراحی و چیدمان اولیه سایت کسبوکارتان به دنبال پیدا کردن درگاه پرداخت امن، پرسرعت باشید. مشتریان اگر با کندی وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوند و در کمترین زمان امکان پرداخت نداشته باشند، احتمال اینکه خرید را رها کنند بسیار زیاد است.
سنجش رضایت مشتری
برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت کسبوکارتان جلب کنید، باید میزان رضایت مشتری را هرازچندگاهی بسنجید. اگر رضایت مشتریانتان را کنترل نکنید ممکن است مشتریان نظرات منفی خود را در مورد کسبوکار شما منتشر کنند.
این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ چراکه در صورت عدم آشنایی با میزان رضایت فرد جدیدی را به خرید از شما ترغیب نمیکنند. داشتن اعداد و ارقام مشخص میزان رضایت مشتریان را نمایش داده و برای برنامهریزی و رسیدگی بیشتر میتوانید از آنها استفاده کنید.
راههای جلب رضایت مشتری
همانطور که اشاره شد میزان رضایت مشتریان در پیشرفت هر کسبوکاری اهمیت دارد و به همین دلیل با چند دلیل عمده آن در ادامه آشنا خواهید شد:
شناسایی مشتریان ناراضی
در فواصل زمانی مشخص برای ایجاد تغییرات در کسبوکارتان همه موارد مرتبط با مشتری را بررسی کنید. تغییرات نباید حتماً گسترده و پر هزینه باشند و مهم این است بتوانند مشکلات مشتریان را بر طرف کنند.
شناسایی دلایل رضایت مشتریان
همیشه نباید به دنبال ضعفهای کسبوکارتان باشید تا آنها را بر طرف کنید. شما میتوانید با شناخت نقطه عطف کارتان آنها را تقویت کرده و رشدشان دهید.
انجام برنامهریزی بهتر
برای کسبوکار، برنامهریزی بدون آگاهی هیچ فایدهای ندارد و سبب هدر رفتن وقت و انرژی شما خواهد شد. رضایت مشتری برای شما باید اولویت اول را داشته باشد و برای این کار بهتر است تیم بازاریابی داشته باشید تا بتوانند با بهترین ابزار سبب بهبود تجربه خرید مشتریان شوند.
جذب افراد بیشتر برای کسبوکار
زمانی که تمامی مراحل در سایت شما بهخوبی کار کنند و پایان کار، در زمان پرداخت در درگاه پرداخت اینترنتی تسویه بهراحتی انجام شود، مشتری حس خوبی از خرید آنلاین خواهد داشت. حس خوب خرید سبب میشود مشتریان زیادی به سمت برند کسبوکار شما بیایند.
محصولات را بهروزرسانی کنید
اهمیت رضایت مشتری در رشد کسبوکارتان بسیار اهمیت دارد و باید درست و بهموقع اولویتها را تغییر دهید. تغییرات محصول و بهروزرسانی آنها برای استفاده راحتتر مشتریان یکی از مهمترین کارهاست و در ایجاد تجربه بهتر برای مشتریان نقش مؤثری دارد.
حفظ مشتری با رضایت او
همانطور که اشاره شد مشتریان زمانی که راضی باشند برای خرید مجدد به سایت شما بازمیگردند و حتی مشتری جدیدی برای شما میآورند. رضایت از محصولات و خدمات شما سبب میشود به رقبای شما روی نیاورند و حفظ مشتری بسیار کمتر از جذب مشتری جدید دردسر دارد.
با ارائه خدمت درست مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کرده و روی بازاریابی دهانبهدهان حساب بیشتری باز کنید.
البته این نکته را فراموش نکنید که مشتریان ناراضی میتوانند در مدتزمان کوتاهی تمامی زحمات شما را برای جلب مشتری و بقا را از بین ببرند.
بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟
رضایت مشتری نقطه تمایز شماست
رضایت مشتری در بازار رقابتی کسبوکارها برای به دست آوردن مشتریان و فروش اهمیت کلیدی دارد. رضایت مشتری عنصر حیاتی در کسبوکارهاست تا آنها بتوانند در این دریای پر تلاطم موفق عمل کنند.
و در پایان
در این مقاله اشاره کردیم که برای سنجش میزان رضایت مشتریان بهتر است از فرمهای نظرسنجی استفاده کنید. با بررسی نظرات و صدای مشتریان تمامی مراحل انتخاب، خرید و پرداخت مشتریان را بررسی کنید.
اگر در ابتدای مسیر راهاندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهمترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش میشود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر میشود چیزی که آینده کسبوکار را شکل میدهد.
افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسبوکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و رایانههای شخصی به دقت متناسبسازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت بهوسیله کلیه کارتهای بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را داراست. ثبتنام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریعترین زمان ممکن محقق میشود به گونهای که با ثبتنام کامل و بینقص شاهد احراز هویت و فعالسازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در اراتباط باشید.
دیدگاه