تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده و مزیت‌های آنها

تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده و مزیت‌های آنها

 

 اگر صاحب کسب‌وکاری آنلاین هستید به‌طور حتم به این مشکل برخورد کرده‌اید که تراکنش موفقی انجام شده اما مشتری به سایت برگشت داده نشده و نتوانسته خرید خود را نهایی کند. در این گونه مواقع باید وجه به مشتری بازگردانده شود و برای این کار نیز راه‌های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله با آنها به‌خوبی آشنا می‌شوید.

 

 آشنایی با فرایند پرداخت

 ابتدا بهتر است فرایند پرداخت را بدانید. با انجام شدن پرداخت از طریق درگاه پرداخت اطلاعات به پرداخت‌یار مانند پرداخت‌یاری سیزپی ارسال و کد یکتا با عنوان Authority به شخص پرداخت‌کننده متصل می‌شود. بعد از آن کاربری که قصد پرداخت دارد به همراه این Authority Code به سیزپی هدایت خواهد شد.

 درگاه پرداختی که سرعت بالایی برای پرداخت دارد در لحظه توسط پرداخت‌یار انتخاب می‌شود و پرداخت موفق انجام خواهد شد. با تکمیل شدن مراحل پرداخت کاربر یا درواقع مشتری به وب‌سایت اصلی که قصد خرید از آن را داشته است برگردانده می‌شود. بعد از پرداخت چه تراکنش موفق باشد و چه ناموفق مشتری باید به وب‌سایت پذیرنده منتقل شود. تفاوت این دو حالت در نوع پارامترهای ارجاع کاربر است که با یکدیگر متفاوت هستند.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 اعتبارسنجی چیست؟

 اصطلاح وریفای (Verify) به مراحل احراز اصالت پرداخت نزد پذیرنده گفته می‌شود. بعد از این کار و انجام احراز پرداخت که توسط فروشنده انجام خواهد شد، محصول را به خریدار تحویل می‌دهند.

 ممکن است کاربر به هر دلیلی برای وریفای کردن اطلاعات (اعتبارسنجی) پرداخت به مشکل بربخورد. در این مواقع که باوجود پرداخت وجه از سمت پرداخت کننده، وریفای به‌درستی انجام نمی‌شود، محصول نهایی به خریدار نیز تحویل داده نمی‌شود.

 در این مواقع یا وجه به مشتری برگردانده می‌شود یا اینکه با دریافت لیست تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده از سمت سیزپی، اعتبارسنجی انجام داده و خرید خود را نهایی می‌کنند.

 

 UnVerified Method

 با استفاده از متد unVerified لیستی از تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده در اختیار پذیرنده قرار داده می‌شود که در بازه زمانی مشخصی مانند هر ۳۰ دقیقه متد توسط پذیرنده فراخوانی شده و پرداخت‌هایی که تأیید (Verify) نشده‌اند، به‌صورت فهرست‌وار لیست می‌شوند.

 و پذیرنده با توجه به یکتا بودن شناسه Authority، محصولاتی که مبلغ آن‌ها پرداخت شده و به دست مشتری نرسیده است را شناسایی می‌کنند و به آنها تحویل می‌دهند.

 

 بازگشت وجه خودکار تراکنش‌های موفق اعتبارسنجی نشده

 زمانی که تراکنش با موفقیت انجام شده اما توسط پذیرنده اعتبارسنجی نشده این کار به‌صورت خودکار توسط پرداخت‌یار پردازش شده و وجه به‌حساب مشتریان عودت داده می‌شود.

 زمانی که تراکنش موفق انجام شود، پذیرنده تا ۱۵ دقیقه زمان برای وریفای (اعتبارسنجی) در اختیار دارد. درصورتی‌که این فرایند انجام نشود، مبلغ تراکنش به‌صورت خودکار از سمت پرداخت‌یار به‌حساب کاربر برگردانده می‌شود.

 

 مزایای استفاده از unVerified Method برای پذیرندگان

 فرایند خرید اینترنتی را به طور حتم به‌خوبی می‌دانید و اگر بخواهیم آن را مرور کنیم، باید بگوییم برای انجام خرید اینترنتی لازم است وارد سایت فروشگاهی آنلاینی شوید و بعد از انتخاب محصول و بررسی قیمت و توضیحات آن با انتخاب محصول آن را به سبد خرید بفرستید.

 بعد از این مرحله وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و با دادن درخواست ارسال رمز دوم پویا تراکنش خود را نهایی می‌کند. اگر کاربر به هر دلیلی نتواند خرید خود را نهایی کند وجه به‌صورت خودکار به کاربر برگردانده می‌شود.

 ناموفق بودن خرید ممکن است مشتری را از خرید منصرف کند، اما بازگشت خودکار وجه به مشتری برای برگرداندن او به خرید کمک می‌کند. هر چند که میزان فروش نهایی شما ممکن است کاهش پیدا کند و سبب ضررهای مالی به کسب‌وکار شود.

 با استفاده از متد unVerified در مقابل روش برگرداندن خودکار وجه، مشتری نمی‌تواند از خرید انصراف دهد. این روش به پذیرندگان کمک می‌کند تا لیست تراکنش‌هایی که اعتبارسنجی نشده‌اند را دریافت کنند و با انجام اعتبارسنجی به نهایی شدن خرید مشتریان کمک کنند.

 با این روش مشتری نیازی ندارد مراحل خرید را دوباره طی کند و می‌تواند بعد از اعتبارسنجی خرید به‌راحتی نهایی می‌شود.

 و در پایان

 برای پیاده‌سازی متد unVerified نیاز به اطلاعات جامع‌تری دارید و می‌توانید با کارشناسان سیزپی در این رابطه در تماس باشید. به یاد داشته باشید که اگر در ابتدای راه افتتاح فروشگاه آنلاین هستید، بهتر است بهترین پرداخت‌یار را انتخاب کنید تا با استفاده از امکانات آن بتوانید به مشتریان خدمات بیشتر و البته بهتری را ارائه دهید.

 انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.