راهکار پی تک برای تغییر درگاه پرداخت

راهکار پی تک برای تغییر درگاه پرداخت

 

 دو کلمه انگلیسی Pay Technology در معنای فناوری پرداخت به کار می‌روند. زمانی که با استفاده از فناوری روز دنیا بدون هیچ تماس فیزیکی پرداخت‌ها انجام شوند، از این فناوری استفاده شده است. داشتن انعطاف‌پذیری و سرعت در امور زندگی از مسائل مهم این روزهای ماست.

 این ضرورت در دنیای مالی برای نقل‌وانتقالات بیشتر شده است و در آینده‌ای نه چندان دور به روش پرداخت همگانی تبدیل می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره فین‌تک و راهکارهایی که برای تغییر درگاه پرداخت ارائه می‌دهد صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنم تا ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 پی تک چیست؟

 یکی از زیر مجموعه‌های موفق فین‌تک، پی‌تک است. پی تک با کمک فناوری‌های روز در حال متحول کردن روند مالی، پرداخت و دریافت پول در دنیاست. همان‌طور که می‌دانید فین‌تک به معنای فناوری مالی است که تلاش می‌کند با کمک فناوری‌های مدرن خدمات متنوعی را در صنعت مالی و پولی ارائه دهد. فین‌تک، رشد بسیار زیادی  در این زمینه داشته و یکی از اولین و مهم‌ترین شاخه‌های آن نیز پی تک است.

 روش‌های پرداخت با فناوری‌های روز دنیا تلفیق شده و این امر سبب حذف حضور فیزیکی انسان‌ها می‌شود. این موضوع علاوه بر معایبی که دارد، دارای محاسنی مانند انجام شدن نقل‌وانتقالات مالی به‌صورت الکترونیکی است. این نوع عملیات هرچه سریع‌تر و ایمن‌تر انجام شوند، مشتریان راحت‌تر به مقاصد خود خواهند رسید.

 

 کاربرد پی تک

 پی تک توانسته با ارائه راهکارهای مدرن و پیشرفته، خدمات بانکی را متحول کرده و سرعت انجام آنها را بیشتر می‌کند. پی تک فراتر از عملیات بانکی است و پرداخت‌های فرامرزی را نیز به‌صورت شبانه‌روزی کنترل خواهد کرد.

 زمانی که کارت‌های پرداخت، بدون تماسی از طریق درگاه پرداخت، پرداخت‌ها را انجام می‌دهند یا از کیف پول‌های الکترونیکی این کار انجام میشود، پی تک نقش مستقیمی داشته است.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 اهداف پی‌تک چیست؟

 دیجیتالی شدن روندهای پرداخت و دریافت پول، اصلی‌ترین هدف پی تک است. با این روش آسان‌تر، سریع‌تر و البته با هزینه‌های کمتری تراکنش‌ها انجام می‌شوند.

 

 افزایش سرعت در سیستم پرداخت

 در زمان پرداخت به هر طریقی به طور مثال زمان با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی عواملی مثل سرعت بیشتر، هزینه کمتر و ارائه خدمات بیشتر، اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. این نوع مسائل با کمک فناوری‌های روز دنیا در پرداختهای موفق نقش داشته و سبب ارتقا شده و به ایده آل‌ها نزدیکتر خواهند شد.

 

 افزایش امنیت سایبری

 پی تک نیز مانند فین تک با کمک فناوری‌های روز دنیا، وظیفه دارد امنیت خود را حفظ کرده و حتی ارتقا دهد. داشتن فضای امن و سالم برای انجام تراکنش‌های مالی حق مشتریان در زمان پرداخت است.

 

 راه‌های ذخیره‌سازی داده

 در دنیای دیجیتال، یکی از اصلی‌ترین کارهای پی‌تک‌ها ارتقای سطح پرداخت و دریافت است. علاوه بر این کار خدمات بسیار دیگری نیز مانند ارائه سیستمی برای ذخیره کردن داده‌ها نیز به کاربران ارائه می‌دهد. بسیاری از مشتریان مایل هستند اطلاعات تراکنش معاملات روزانه خود را ذخیره کنند تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته بتوانند از آنها استفاده کرده که با کمک پی تک این امکان برای آنها فراهم است.

 

 ابزارهای پی تک

 پی تک در دنیای پرداخت به ابزارهای مختلفی مجهز است که از طریق هر یک از آنها می‌تواند نیازهای مشتریان را برطرف کند. در ادامه با چند نمونه پرکاربرد این ابزارها اشاره می‌کنیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

 

 بانکداری موبایلی

 یکی از ابزارهای محبوب پی تک‌ها، بانکداری موبایلی است. بانکداری موبایلی به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن کار انتقال وجه و حتی پیگیری امور مالی را برای مشتریان انجام می‌دهند. مشتریان از طریق این راه در هر مکان و زمانی می‌توانند کارهای مالی؛ مانند پرداخت‌های بانکی یا حتی نقد کردن چک‌ها را انجام دهند.

 

 درگاه پرداخت

 یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای پی تک، درگاه پرداخت اینترنتی است که می‌تواند روندهای پرداخت مالی را ارتقا دهد. با استفاده از درگاه پرداخت لازم نیست برای انجام امور بانکی به بانک‌ها مراجعه کرده و پرداختی‌های شما سریع‌تر و راحت‌تر انجام خواهد شد.

 

 کیف پول دیجیتال

 کیف پول دیجیتالی نیز به مشتریان کمک می‌کند تا با شارژ آنها معاملات خود را راحت‌تر انجام دهند. اطلاعات پرداخت در درگاه پرداخت دیجیتالی ذخیره شده و در کمترین زمان می‌توانید با استفاده از تلفن همراهتان پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 

 پی تک اشیا

 تا به حال درباره پی تک اشیا چیزی شنیده‌اید؟ تمامی اشیا اطراف ما این امکان را دارند تا با قرار گرفتن در مسیر پی تک به اینترنت متصل شده و با اتصال به اینترنت می‌توانند تراکنش‌های مالی را نیز انجام دهند. به طور مثال اگر یخچال به اینترنت متصل باشد، می‌تواند بدون دخالت فردی، تشخیص می‌دهد که چه چیزهایی داخل یخچال کم است و برای خرید آنها اقدام کرده و هزینه آنها را با کمک پی تک اشیا پرداخت کرده و مشتریان از این بابت آسوده خواهند بود.

 

 و در پایان

 در این مقاله با پی تک چیست و چه کاربردی دارد، آشنا شدید. برای انتخاب درگاه پرداخت برای سایت و کسب‌وکار خود دقت کافی را داشته باشید.

 سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک یکی از معتبرترین درگاه‌های پرداخت برای شماست. امکان پرداخت به وسیله کلیه کارت‌های بانکی در درگاه پرداخت سیزپی وجود دارد. مدارک پیچیده و زیادی برای ثبت‌نام و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی لازم ندارید. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ثبت‌نام کرده و درگاه پرداخت برای سایت خود بگیرید. لازم است بدانید احراز هویت و فعال‌سازی آن در کمتر از ۲۴ ساعته امکان‌پذیر است. با سرچ ما در گوگل اطلاعات و مقالات بیشتری میتوانید مشاهده کرده و مطالعه کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان فروش سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.