از گیفت‌کارت چه میدانید؟

از  گیفت‌کارت چه میدانید؟

 

 تابه‌حال شده برای هدیه به عزیزانتان به فکر دادن کارت هدیه یا در اصل گیف کارت بیفتید؟ گیف‌کارت‌ها را می‌توانید در مناسبت‌های مختلف مثل تولد، موفقیت تحصیلی، جشن سالگرد یا سایر مناسبت‌ها به خانواده و دوستان خود هدیه دهیدامروزه گیف کارت‌ها به‌صورت فیزیکی و دیجیتالی موجود هستند که شما می‌توانید برای خریدهای حضوری یا خریدهای آنلاین و استفاده از درگاه پرداخت برای عزیزانتان، آنها را تهیه کنید.

 در این مقاله، قصد داریم درباره گیف کارت و کاربردهای آن صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند هستید از این نوع کارت بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 گیفت‌کارت چیست؟

 کارت هدیه اعتباری که بعد از شارژ شدن به‌صورت فیزیکی یا دیجیتالی در اختیار افراد قرار می‌گیرد گیفت‌کارت (Gift Card)نام دارند.

 کاربرد گیفت‌کارت چیست؟

 با شارژ کردن کارت‌های هدیه توسط شخص اهدا کننده، هر فردی که کارت هدیه را دریافت می‌کند می‌تواند به صورت حضوری یا حتی آنلاین خرید کالا انجام داده یا خدماتی را دریافت کند. افراد می‌توانند تا سقف کارتی هدیه‌ای که در دست دارند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی خرید کرده یا کارت بکشند.

 

 خرید آسان گیفت‌کارت

 کارت‌های هدیه را که در انواع و اقسام مختلف طرحی میشوند میتوانید از بانک‌های معتبر دریافت کنید. ظاهر کارت‌های هدیه اغلب متفاوت با دیزاین‌های مناسبتی هستند و شما می‌توانید برای مراسم‌های تولد، تعطیلات عید یا مناسبت‌های خاص تبدیل می‌کند. دیگری از آنها استفاده کنید.

 

 مزایای خرید گیفت‌کارت

 با خرید و هدیه دادن گیف کارت از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا میشوید:

 

 راحتی استفاده از کارت

 انتخاب گیفت‌کارت برای هدیه دادن به افرادی که مشکل‌پسند هستند، بسیار مناسب است و در سریع‌ترین زمان می‌توانید این هدیه را تهیه کنید.

 

 مدت‌زمان استفاده طولانی

 جالب است بدانید هر کارت هدیه‌ای که تهیه کرده یا دریافت می‌کنید را می‌توانید تا پنج سال بعد از تاریخ فعال‌سازی، استفاده کنید.

 

 فرصت انتخاب استفاده

 شما می‌توانید یا به‌صورت نقدی پول از کارت دریافت کرده یا حضوری کارت بکشید و حتی قادرید به‌صورت اینترنتی خرید آنلاین انجام داده و اطلاعات کارت خود را در درگاه پرداخت اینترنتی وارد کنید.

 

 امکان سفارش طرحی خاص

 با انتخاب گیف کارت برای هدیه دادن می‌توانید طراحی کارت‌ها یا پیامی که دوست دارید روی آن نوشته شود را خودتان انتخاب کنید.

 

 امکان اضافه کردن مبلغ به کیف پول

 با هدیه دادن گیف‌کارت افراد می‌توانند اعتبار کارت‌های هدیه دیجیتالی را به کیف پول موبایل خود اضافه کرده و خریدهای آنلاین آسان و ایمنی را تجربه کنند.

 

 معایب استفاده از گیفت‌کارت

 با وجود مزایایی که گیفت‌کارت‌ها دارند، معایبی نیز در زمان استفاده از کارت‌ها مشاهده شده است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

 

 کارمزد عدم استفاده

 یکی از مهم‌ترین معایبی که می‌توان برای گیف کارت‌ها نام برد، کارمزدی است که برای عدم استفاده از گیف کارت کم می‌شود. این کارمزد از موجودی کارت کم شده و اگر مدت‌زمان زیادی از زمان استفاده نکردن شما از کارت بگذرد این مبلغ قابل‌توجه خواهد شد.

 

 تاریخ انقضا

 وجود تاریخ انقضا در گیف کارت‌ها یکی از معایب آن محسوب می‌شود. ممکن است شما کارت هدیه را گم یا فراموش کرده از آن استفاده کنید و پول خود را از دست بدهید.

 

 محدودیت در انتخاب

 برای استفاده از گیف کارت‌ها محدودیت انتخاب دارید. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید فقط از مکان‌هایی خرید انجام دهید که اعلام شده‌اند و امکان خرید آنلاین یا حضوری از آنها وجود دارد.

 

 خطر سرقت یا گم شدن

 اگر کارت‌های هدیه را گم کنید یا دزدیده شوند، آنها مانند پول نقد هستند. گرفتن جایگزینی برای آنها گاهی سخت یا حتی غیرممکن خواهد شد.

 

 انواع گیفت‌کارت

 به‌طورکلی کارت‌های هدیه به دو نوع رایج تقسیم‌بندی می‌شوند که ما در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

 گیفت‌کارت Closed-Loop

 گیفت‌کارت Closed-Loop با نام کارت هدیه حلقه بسته هم شناخته شده است. این کارت معمولاً از طرف فروشندگان، مدیر رستوران‌ها و... برای مشتریان خود صادر می‌شوند که مشتریان بتوانند از همان کارت در همان فروشگاه یا رستوران استفاده کنند. مانند گیف کارت‌های هدیه فروشگاهی، گیفت‌کارت سرگرمی، کارت هدیه خدماتی و...

 

 گیفت‌کارت Open-Loop

 همان‌طور که مشخص است نام این گیفت‌کارت هدیه حلقه باز است. با استفاده از این کارت هدیه افراد می‌توانند از وب‌سایت‌های آنلاین خرید خوبی باواسطه از درگاه پرداخت داشته باشند. این نوع کارت‌ها می‌توانند آرم شرکت‌های اصلی کردیت کارت را داشته باشند و به طور معمول کارت‌های پیش‌پرداخت، کارت‌های هدیه همه‌منظوره، کارت‌های هدیه مجازی و... هستند.

 

 و در پایان

 در این مقاله با گیف کارت، مزایا و معایب احتمالی آن آشنا شدید. از هر کارت‌بانکی برای خرید استفاده می‌کنید حواستان به سوءاستفاده‌های احتمالی که ممکن است انجام شوند، باشید. به طور مثال در زمان خریدهای آنلاین قبل از خرید به اینماد سایت و امنیت آن دقت داشته باشید. گاهی هم ممکن است سایت‌های دارای مجوز مورد حمله سایبری هکرها قرار بگیرند و شما در زمان پرداخت آنلاین به‌واسطه درگاه پرداخت یا لینک پرداخت دچار مشکل شده و کارت‌بانکی شما هک شود.

 اگر صاحب کسب‌وکاری هستید در زمان درگاه پرداخت اینترنتی دقت کافی داشته باشید تا مشتریان شما در محیط امنی خرید کنند و دچار مشکلی نشوند.

 درگاه پرداخت سیزپی یکی از بهترین درگاه‌های پرداخت برای کسب‌وکارهاست. این پرداخت‌یار پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد و از شما کمترین میزان کارمزد را دریافت خواهد کرد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.